Itt találod az összes cikket a „Indiai Légierő” témában!
A közelmúltban hozták nyilvánosságra azt a bejelentést, mely szerint az indiai kormány jóváhagyta 56 darab wingletes C-295MW megvásárlását.
2021. január 13-án az indiai vezetés jóváhagyta 83 darab hazai gyártású Tejas LCA (Light Combat Aircraft – könnyű harci repülőgép) beszerzését az Indiai Légierő számára.
2020. július 29-én érkezett meg az első öt Rafale vadászbombázó India Ambala légibázisára: az ötgépes kötelék július 27-én indult útnak a Dassault Merignac-i üzemének területéről.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, India légiereje 2020 májusában bővülhetett volna új típussal, méghozzá a Dassault Aviation Rafale vadászbombázójával, melyből első körben négy példány érkezése várható.
Az Indiai Légierő összesen 36 darab Rafale-t rendelt a Dassault Aviation cégtől, az első 4 példánynak májusban kellett volna megérkeznie. A COVID-19 járvány hatására ezt a dátumot módosították július végére.
Erről beszélt felszólalásában Daljit Singh, az Indiai Légierő nyugállományú parancsnoka a 2020. február 4-5. között Szingapúrban megrendezett Electronic Warfare Asia szimpóziumon.
Az Indiai Légierő felállította a Mach 2,8 sebességre képes BrahMos cirkálórakétával felszerelt első Szu-30MKI századát. Az új fegyverrendszert az újjászervezett 222. „Tigershark” század kapta meg.
2019. december 27-én ünnepélyes keretek között búcsúztatta az Indiai Légierő a MiG-23/27 típuscsalád utolsó példányait, melyek a Jodhpur légibázison települő 29. század állományába tartoztak.
Szinte csodának számít, hogy India október nyolcadikán, a franciaországi Bordeaux-Mérignac repülőterén átvette az első Dassault Rafale vadászbombázó repülőgépét. Kérdés, pontosan hány példány követi majd az első kétüléses deltaszárnyút?
Új seprű jól seper – tartja a közmondás. Igaz ez Indiára is, ahol a mindössze néhány napja kinevezett légierő parancsnok, Rakesh Kumar Singh Bhadauria légi marsall ismertette a légierő vadászrepülőgép parkjának korszerűsítésére irányuló terveit.
Az Indiai Légierő Napján, azaz október 8-án kerül sor az első Rafale vadászbombázó ünnepélyes átadására a gyártó Dassault Aviation Bordeaux-Mérignac-i üzemében.
Ismét megfogyatkozott az indiai Szu-30MKI többfeladatú vadászbombázó flotta: 2019. augusztus 8-án, az esti órákban zuhant le egy újabb példány, személyzete katapultált.
Az előzetes ütemtervnek megfelelően július végén érkezett meg az első négy AH-64E(I) Apache Guardian harci helikopter Indiába. A forgószárnyasokat egy An-124 Ruslan szállította a Hindon légibázisra.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, az Aero India 2019 szakkiállításon mutatták be az új F-21-est. A Lockheed Martin ajánlata alapján kizárólag India lesz az F-21 (az F-16-os speciális változata) üzemeltetője.
A Boeing Mesa-i (Arizona) üzemegységében ünnepélyes keretek között adták át az Indiai Légierőnek szánt AH-64E(I) Apache Guardian első példányát. Az IAF összesen 22 darabot vásárolt a harci helikopterekből.
A Hindustan Aeronautics Limited (HAL) három év után folytatja a HJT-36 Sitara berepülési tesztjeit, amelyeket a felmerülő technikai problémák miatt szakítottak meg.
2019. március 25-én Chandingarh-ban, az Indiai Légierő 126. helikopterszázadának otthonában tartott ünnepségen, a Légierő Parancsnokság képviselőinek jelenlétében ünnepélyesen is szolgálatba állították az újonnan beszerzett Chinook helikopterek első négy példányát.
A 2019. február 20-24. között megrendezett Aero India 2019 szakkiállításon jelentették be, hogy a Tejas Mk.1 indiai gyártású, könnyű harci repülőgép megszerezte a Final Operational Clearance-et (FOC), azaz az utolsó engedélyt is a tényleges harci alkalmazások teszteléséhez.
A szükség nagy úr: amíg az indiai politikusok a Rafale-üzlet miatt marják egymást és közben egymás után vonnak ki egész repülőszázadokat a hadrendből, az Indiai Légierő keresi a megoldást és talált is – olyan MiG-29-eseket vásárolna az oroszoktól, amelyek még a típus első szériájából kerültek ki és több évtizede le voltak konzerválva.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, 2019. február 20-án kezdetét vette az Aero India 2019 szakkiállítás, melynek keretein belül az amerikai Lockheed Martin már be is mutatta új ajánlatát Indiának. Íme az F-21.
2019. február 10-én szállította le a Boeing az első 4 darab CH-47F(I) Chinook nehéz szállító helikoptert Indiának. A helikopterek hajón érkeztek Indiába, Mundrat kikötőbe (Gujarat állam) és itt is fogják őket összeszerelni, majd átrepülni Csandígarh-ba még az év végéig, ahol hivatalosan is az Indiai Légierő állományába kerülnek.
Nem jól indult a február az Indiai Légierőnél, ugyanis a mai napon, 2019. február 1-jén, pénteken földnek csapódott egyik Mirage 2000-es vadászbombázójuk a felszállás után nem sokkal.
Az Indiai légierő 110 darab vadászrepülőgép beszerzését tervezte 20 milliárd dollár értékben – a kiírással azonban a legfrissebb információk szerint határozatlan ideig várnak még.
2018. október 8-án, hétfőn ünnepelték Indiában a légierő 86. jubileumát. A nagyszabású rendezvényre a Hindon légibázison került sor, ahol látható volt a levegőben többek között MiG-21-es, MiG-29-es, Szu-30MKI és a Tejas is.
Az Indiai Légierőnél a közelmúltban került veszteséglistára egy Szu-30MKI, a sort most egy MiG-21-es folytatta, ami 2018. július 18-án csapódott a földnek Kangra kerületben.
Az indiai HAL (Hindustan Aeronautics Ltd) vállalat vezetője, T. Suvarna Raju, a napokban felkereste az indiai védelmi minisztériumot azzal a céllal, hogy tájékoztatassa, további 40 Szu-30MKI legyártására van lehetőség, ráadásul olyanokra, melyek a Brahmos rakéta hordozására is képesek.
A Jane's Defence Weekly-ben megjelent írás arról tájékoztatja az olvasókat, hogy India magára hagyja az oroszokat az ötödik generációs vadászgép fejlesztését célzó FGFA programban.
Indiai kormányzati forrásokból származik a hír, mely szerint India további MiG-29-esek beszerzését fontolgatja. Az ötletet az orosz partner vetette fel Nirmala Sitharaman indiai védelmi miniszter április 2-i moszkvai látogatásán.
Az indiai beszerzési politika megköveteli az ország érdekeinek és hagyományainak tiszteletét – úgy tűnik, ezért kell módosítani az Indiai Légierő korszerűsítésére vonatkozó tendert.
Ünnepélyes keretek között vett búcsút az Indiai Légierő a két legrégebben üzemeltetett szovjet-orosz harci gépeitől, a MiG-21T-96-ostól és a MiG- 27ML-től.
Az orosz-indiai közös projekt, a FGFA (Fifth Generation Fighter Aircraft) a végét járja. Október 20-án jelent meg a defensenews.com oldalán a hír, mely szerint az Indiai Légierő a közös programból történő kiszállás mellett döntött.
Az Egyesült Államok Védelmi Biztonsági Együttműködési Ügynöksége a DSCA, 2017. június 26-án értesítette az USA Kongresszusát arról, hogy India az FMS program keretein belül további 1 C-17 Globemaster III típusú nehéz szállító repülőgépet vásárol 366,2 millió dollár értékben.
India és Oroszország tárgyalásokat folytat egymással annak érdekében, hogy gyorsítsák a jelenleg nem túl dinamikus repülőgép-alkatrész utánpótlást a két ország között.
India tovább keresi kiöregedett MiG-21 és MiG-27 flottájának váltótípusát.
36 db Rafale beszerzése a cél.
Újabb 32 db Hawk beszerzése várható.
Az amerikai védelmi ipar egyik óriása, a Lockheed Martin cég a tervek szerint Indiában fogja gyártani a már ikonikus F-16 legutolsó verzióját a „Gyártsd Indiában” program keretében.
Tovább bővülhet az indiai Hawk-ok száma.
Információk szerint ez már a típus hetedik felszállása volt, ugyanis a szűzfelszállását május 31-én teljesítette.
2019 vége - 2020 eleje a tervezett dátum.
Európában nem gyakori vendégek az Indiai Légierő repülőgépei.
India bővíti légtérellenőrző repülőgép flottáját.
Bemutatták a HAL (Hindustan Aeronautics Limited) új kiképző repülőgépét, az NTT-40-est.
A Delhiben aláírt megállapodás szerint India 36 francia Dassault Rafale vadászrepülőgépet vásárol.
Ukrajna a napokban átadta az utolsó 5 modernizáláson átesett An-32-est is Indiának.
A svájci Pilatus vállalat a napokban leszállította Indiának a 75. PC-7 Mk. II típusú kiképzőgépet is, ezzel teljesítette az indiai megrendelést. A repülőgép a Dundigal-ban található légierő akadémiájának lett átadva, ahol jelenleg az indiai pilóták kiképzése folyik.
A horvát védelmi minisztérium hivatalos bejelentése értelmében, 2024. december 1-től már nem a MiG-21-esek védik az ország légterét, a típus búcsújával egy korszak véget ér Európában.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.