2025. 03. 25. kedd
Irén, Írisz
: 398 Ft   : 368 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Készülhet az 5. generációs, indiai harci repülőgép prototípusa

Készülhet az 5. generációs, indiai harci repülőgép prototípusa
JETfly  |  2024. 03. 19., 15:54
Készülhet az 5. generációs, indiai harci repülőgép prototípusa

A közelmúltban számoltunk be lapunkon az ötödik generációs, török KAAN első repüléséről, most pedig egy újabb hazai fejlesztésről számolhatunk be, méghozzá Indiából, ahol zöld utat kapott az AMCA projektje.

Az AMCA (Advanced Medium Combat Aircraft) projektje már nem számít újdonságnak Indiában, hiszen a fejlesztésről 2010-ben számoltak be először a hírportálok, akkor a hazai programot párhuzamosan indították el a közös orosz-indiai FGFA projektjével, mely az orosz Szu-57-es (T-50) alapjain fejlesztette volna ki az új típust. India 2018-ban szállt ki ebből az együttműködésből és azóta már csak az AMCA-ra fókuszálnak.

Friss hír az AMCA-ról, hogy a Biztonsági Kabinet is jóváhagyta a DRDO (Defence Research and Development Organisation – Védelmi Kutatás-Fejlesztési Szervezet) projektjét, melynek keretein belül megkezdődhet a prototípus legyártását megelőző tervezési és fejlesztési folyamat a magán- és az állami szektor szervezeteivel együttműködve. Az AMCA projekt várhatóan számos munkalehetőséget teremt, és fellendíti a hazai hadiipart.

A projekt során a prototípust a hazai ipar, köztük a Hindustan Aeronautics Limited (HAL) gyártja le, megvalósítva ezzel a kormány azon törekvését, mely a hazai technológiák és a hadiipar fejlesztését célozza.

Az AMCA várhatóan 2030 után kezdheti meg a tényleges szolgálatát: a tervek szerint az első két század repülőgépeit még GE-414 hajtóművekkel fogják gyártani, miközben már folynak a tárgyalások a még erősebb erőforrások fejlesztéséről a fennmaradó századok számára.

India meglévő Szu-30MKI flottáját váltaná le az új, többfeladatú típussal, tervezetten 7 századot állítanának fel. A hírportálok kétféle változatról írnak: a Mark-1 jelzésű vonatkozik az ötödik generációs, míg a Mark-2 a hatodik generációs típusra.

Forrás: https://economictimes.indiatimes.com/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.