2025. 11. 07. péntek
Rezső
: 387 Ft   : 336 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

MMRCA-2 tendert indítana India

MMRCA-2 tendert indítana India
JETfly  |  2018. 02. 27., 13:19
MMRCA-2 tendert indítana India

Az indiai beszerzési politika megköveteli az ország érdekeinek és hagyományainak tiszteletét – úgy tűnik, ezért kell módosítani az Indiai Légierő korszerűsítésére vonatkozó tendert.

Az eredeti kiírás 114 darab egyhajtóműves, többfeladatú repülőgép beszerzését célozta meg, ám ezt most annyiban módosították, hogy a kéthajtóműves típusokat sem zárják ki a körből.

Ennek érdekében a védelmi minisztérium utasította az Indiai Légierőt, hogy a hivatalos ajánlatkérést (Request for Information - RFI) módosítsák ennek megfelelően. Ezt az ajánlatkérést azok a célországok kapják meg, akiktől India be kívánja szerezni leendő váltótípusát. A beszerzést befolyásolja még az indiai vezetés „Make in India”- politikája is. Ez azt takarja, hogy a vásárolt repülőgépek meghatározott százalékának helyben kell elkészülnie, azaz az indiai repülőgép-ipar jelentős állami támogatáshoz jut ezáltal.

Az Indiai Légierő komoly gondokkal küszködik, mivel a közeljövőben repülőgép flottájának nagy része eléri az üzemeltetési felső korhatárt és ki kell vonnia őket az aktív szolgálatból: a mostani 42 harci századból csak 31 marad hadrafogható. 2022-re ez a szám tovább csökken 23 századnyi erőre, mivel 2018-tól folyamatosan fogják leállítani a MiG-21 és MiG-27 típusokat. Csak ebből a két típusból 180-200 darab áll rendszerben, ami 10-12 századot jelent.

A tervek szerint ezeket a gépeket 114 darab új, egyhajtóműves repülőgéppel váltanák fel, amelyekből csak 18 darab érkezne készen, a többit az indiaiak szerelnék össze. A végső darabszám jóval meghaladhatja a tervezettet és akár a 200 darabot is elérheti.

Az eddigi tervek szerint két típus lehetne a befutó: a Lockheed Martin az F-16 Block 70-nel és a Saab АВ a Gripen JAS-39E/F típussal. A védelmi minisztérium most bővíteni szeretné ezt a kört és ennek érdekében újraindítaná a 2015-ben leállított Medium Multi Role Combat Aircraft (MMRCA) programot. A 2007-ben indult első MMRCA-program keretében India 18 kész Rafale repülőgépet vásárolt volna és további 108 repülőgépet a Hindustan Aeronautics Limited (HAL) gyártott volna le, ám az eltelt sok év sem volt elég a hazai gyártás feltételeinek megteremtéséhez.

Az első MMRCA-programot 2016 szeptemberében a két ország között aláírt megállapodás váltotta fel, 36 Rafale közvetlen beszerzéséről 590 milliárd rúpia (9,1 milliárd dollár) értékben, amelyek leszállítása 2019 szeptemberében kezdődik.

A tender módosítása után újra versenybe szállhatnak a Lockheed Martin F-16IN és a Gripen JAS-39E/F repülőgépek mellett olyan kéthajtóműves vadászgépek gyártói is, mint az Eurofighter Typhoon, a Rafale, a MiG-35, a Boeing F/A-18E/F Super Hornet.

"A Védelmi Minisztérium közbeszerzési politikájában a döntések meghozatalának hiánya jelentősen késlelteti az új vadászgépek beszerzését" - mondta Jane’s-nek a légierő nyugállományú tábornoka, V.K. Bhatia. "Nem valószínű, hogy az új gépekre vonatkozó döntéseket 2023-2024-ig meg fogják hozni" figyelmeztetett.

HAL Tejas

India saját, könnyű vadászgép-programját is szeretné életben tartani. A Tejas (Light Combat Aircraft, LCA) a „Make in India” jegyében készül és az egyhajtóműves tender jelentősen gyengítené a pozícióit. Az Indiai Légierő könnyű vadászgépekre vonatkozó igényét egyébként a Tejas képes lenne kielégíteni – a komolyabb feladatkörökre pedig elegendő lenne az a 272 darab Szu-30MKI, amelyeket licensz alapján már India gyárt. Közepes teljesítményű, többfeladatú repülőgépekre azonban így is szüksége lenne az Indiai Légierőnek, mivel a megrendelt 36 Rafale nem elegendő a szomszédos Pakisztán és Kína miatt.

Forrás: bmpd.livejournal.com

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 10. 20., 12:32
A hazai léginavigációs szolgáltató, a HungaroControl október 20-tól ismét várja a jelentkezőket a 2026 őszén induló légiforgalmi irányító képzésére. Az érdeklődők 2026. március 15-ig pályázhatnak, a kiválasztási folyamat várhatóan a nyár közepén zárul. A jövő ősszel induló évfolyamra továbbra is minden, a légi közlekedés iránt érdeklődő pályázó jelentkezését szívesen fogadják.
2025. 10. 02., 09:51
A német birodalom talán legrosszabb sajtójával rendelkező fegyvere volt a Vergeltungswaffe 1, azaz a V-1-es „repülő bomba”. Igazából senki sem szerette: sem a mérnökök, sem az alkalmazók, s pláne nem a britek és más polgári lakosok, akik kénytelenek voltak elszenvedni csapásait. Nem lett belőle Wunderwaffe, azaz a háború sorsát megfordító csodafegyver. Azért annyira nem is volt rossz…
2025. 09. 23., 12:33
A MiG-21-es család még bőven hadrendben állt, amikor az utód 23-as bevezetése megtörtént. A változtatható szárnynyilazású konstrukció minden részletét tekintve érdekes típus, amely viselte a magyar felségjelet is.
2025-11-05 10:15:15
A Wizz Air minden eddiginél nagyobb kapacitást biztosít a téli menetrendi időszakban Budapestről induló járatain: az egy évvel ezelőttihez képest 8 százalékkal több, összesen 3,2 millió ülőhelyet kínál az utasoknak és 59 célállomásra indít járatokat. A március utolsó vasárnapjáig tartó időszakban a magyar hátterű légitársaság összesen több, mint 6800 járatot fog üzemeltetni.
2025-10-28 10:34:50
A HungaroControl legfrissebb jelentése szerint 2025 első három negyedévében több mint 7 százalékkal nőtt a légiforgalom Magyarország légterében a tavalyi év azonos időszakához képest. A számottevő forgalombővülés ellenére a hazai léginavigációs szolgáltató szakemberei jelentős mértékben mérsékelték a járatkéséseket: 80 százalékkal kevesebb késést regisztráltak, mint 2024-ben.
2025-10-27 13:46:33
A téli időszámításra való átállással életbe lépett a téli menetrendi időszak a légiközlekedésben. Az Air France két népszerű célállomásra indít új, közvetlen járatot, míg a meglévő hálózaton több város repülőterére az eddigieknél nagyobb kínálatot tesz elérhetővé. Mindezek mellett már Miami és Tokió felé is foglalható lesz a La Prémiere első osztály.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 11. 06., 10:01
2018 májusában egy tengerészgyalogos hamvaival és hagyatékával egy amerikai üzletember érkezett Budapestre. Utazásával a tengerészgyalogos kívánságát teljesítette, akit gyerekkora óta barátjának mondhatott, és akinek kérése az volt, hogy a végső nyughelye szülőföldjén legyen.
2025. 11. 04., 11:56
Megkezdődött a Magyar Honvédség által megrendelt második KC-390 Millennium közepes katonai szállítógép átadás-átvételi folyamata, a brazil Embraer repülőgépgyár Sao Paulo állambeli Gavião Peixotoban települt üzemkomplexumában.
2025. 10. 29., 14:10
A Delta Airlines első hetvenöt évében amerikai repülőgéptípusok voltak a meghatározóak a légitársaságnál.
2025. 10. 27., 11:05
Az idén százéves Delta Airlines történetét röviden áttekintő sorozatban többször szóba került az 1978-as légitársasági deregulációs törvény, amely átalakította az amerikai légiközlekedési iparágat.

  Legfrissebbek most

A legtöbb nagyszabású hadijátékhoz hasonlóan az Anatóliai Sas elsődleges célja is az, hogy a résztvevők, a „kékek” a lehető legtöbbet tanuljanak a rendezvény során. Olyan helyzetekkel kerüljenek szembe, amelyekkel otthon nem találkozhatnak, amelyek megközelítenek egy valós háborús szituációt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.