2025. 06. 23. hétfő
Zoltán
: 404 Ft   : 352 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Exkluzív F-21-es ajánlat Indiának

Exkluzív F-21-es ajánlat Indiának
JETfly  |  2019. 05. 23., 14:17
Exkluzív F-21-es ajánlat Indiának

Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, az Aero India 2019 szakkiállításon mutatták be az új F-21-est. A Lockheed Martin ajánlata alapján kizárólag India lesz az F-21 (az F-16-os speciális változata) üzemeltetője.

A Jane's Defence Weekly cikke kiemeli, hogy az Aero India 2019 szakkiállításon bemutatott F-21 leginkább az F-16 Block 70-esének felel meg, így rendelkezik többek között behúzható légi utántöltő csonkkal, nagymérető kijelzőpanelekkel (LAD), háromfunkciós szárny alatti rakétafüggesztési pontokkal és más, nem részletezett berendezésekkel. A repülőgépet az indiai Tata Advanced Systems céggel közösen kínálja a Lockheed Martin.

Az Indiai Légierő tankerjeivel való kompatibilitást szolgálja a légi utántöltő rendszer átalakítása, emellett az F-21 tartalmazza az F-16V-os Block 70-es verziójának minden fejlesztését. Az F-21 AN/APG-83 fázisrács vezérlésű radarral rendelkezik és a Raytheon egy új fedélzeti számítógépet fejlesztett ki számára, ellátták Link-16 adatcsatornával, fejlett pilótafülke-kijelzőkkel, valamint egy javított elektronikus harci rendszert és egy földi ütközéselhárítási rendszert is beépítettek.

A Lockheed Martin által bejelentett fejlesztéseken túlmenően a vállalat számos, az ötödik generációs F-22 és F-35 harci repülőgépekre kifejlesztett technológiát kíván integrálni. Az F-21 két alsó felfüggesztési pontján elhelyezett hárompályás pilonok adaptereinek köszönhetően 40% -kal több levegő-levegő rakétát hordozhat, mint az F-16-os alapgép.

A tervek szerint a 114 darabos szériából 17 darab készülne az Egyesült Államokban, a többit az indiaiak által kijelölt stratégiai partner cég gyártaná. Az itt legyártott repülőgépek közül 82 darab lenne együléses, a többi pedig kétüléses verzió. Amennyiben a tervek megvalósulnak, ez lesz a Lockheed Martin legfejlettebb F-16-os variánsa.

A 2018 áprilisában kiadott előzetes információkérésre az Indiai Védelmi Minisztérium 2019 januárjában hét vállalattól kapott ajánlatot. Öt gyártó nyújtott be ajánlatot kéthajtóműves repülőgépekkel: F/A-18E/F Super Hornet a Boeing-tól, Rafale a francia Dassault-tól, Typhoon a Eurofighter konzorciumtól, MiG-35 az RSzK MiG-től és Szu-35 a Szuhoj irodától. Két másik cég kínált egyhajtóműves vadászgépeket: a svéd Saab Gripen E-jét és a Lockheed Martin F-16 Block 70-esét.

Az Indiai Légierő tanulmányozta a beérkezett információkat, hogy tisztázza a Légierő által a hivatalos kiválasztási folyamat során megkövetelt technikai követelményeket.

A légierő azt is vizsgálja, hogy a nemzeti katonai-ipari komplexum melyik részét lehetne bevonni egy lehetséges szerződésbe. A terv szerint a repülőgépeknek 45%-ban helyben előállított alkatrészekből kell megépülniük.

Ellentétben a 126 darab többfeladatú harci repülőgép megvásárlására vonatkozó korábbi versenykiírással, a légierő nem tervez kiterjedt teszteket, amelyek akár két évig is eltarthatnak. Ehelyett egyes paramétereket egyenként értékelnek, leginkább a javasolt repülőgép gyártó országában. Ismert, hogy a hét versenytárs közül hat esetében már korábban elvégezték a repülési teszteket. A jelenlegi pályázat esetében azonban a gyártók bizonyos módosításokkal mutatták be az ajánlott eszközöket, így az Indiai Légierő szükség esetén korlátozott vizsgálatot igényelhet a gyártótól.

Forrás: http://armstrade.org

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025-06-20 07:00:00
Kellemes nyári hétvégére készült mindenki. Tervezgettük mivel is teljenek az elkövetkező napok. Volt, aki a strandolást favorizálta, más egy közös focimeccs nézésre invitálta barátait és páran a borutcában szerettek volna bort kóstolni. Már előre éreztük a finom vörös bor izét, mikor csörgött a telefon. A telefon most nem a jó barát szerepét játszotta. Rossz hírt közölt. Fehérgyarmat közelében lezuhant a Magyar Honvédség L-39 Albatros típusú repülőgépe és a fedélzetén repülők életüket vesztették. A gondolatban kortyolt bor íze rögtön megkeseredett és az eltávozott pilótákra, barátokra, Janicsek Andrásra és Ignácz Zoltánra gondoltunk.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 06. 23., 09:56
A repülőkiképzés egyik legfontosabb és leginkább költséghatékony eleme a szimulátorok alkalmazása, ugyanis a bonyolult légijárművek irányításának elsajátítása biztonságos környezetben, a földön történik, ahol bármikor újra lehet kezdeni az elrontott repülést.
2025. 06. 20., 09:30
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál rendszeres kiképzési repülésekkel tudják biztosítani, hogy minden körülmények között bevethető képességet adjanak.
2025. 06. 18., 10:48
Magyar eszközökkel, magyar légtérben és magyar oktatói gárdával folytatódik a hazai vadászpilóták képzése. A nemzetközileg megnövekedett presztízsű katonai szakma utánpótlásáról és az újonnan beszerzett kiképző gépekről beszélgettek a Spirit FM Katonadolog műsorának legutóbbi adásában.
2025. 06. 17., 12:39
Kiemelt látogatói nap a Saber Guardian 2025 nemzetközi gyakorlaton.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.