A közelmúltban hozták nyilvánosságra azt a bejelentést, mely szerint az indiai kormány jóváhagyta 56 darab wingletes C-295MW megvásárlását.
Az 5-10 tonna hasznos teherbírású repülőgépek fogják az elavult Avro HS 748 típust leváltani. A repülőgép a be- és kirakodáshoz és az ejtőernyős csapatok deszantolásához hátsó rámpával rendelkezik. Mind az 56 repülőgépet ellátják elektronikai harc elleni védelemmel. A tervek szerint az első 16 repülőgépet a szerződés aláírását követő 48 hónapon belül szállítják az Indiai Légierőhöz az Airbus spanyolországi gyárából.
További 40 darab C-295MW-t licenc alapján Indiában gyártanak majd, a TATA Konzorcium létesítményeiben a szerződés aláírását követő tíz éven belül. Ez az első projekt, amelyben egy indiai magánvállalkozás katonai repülőgépet szerelhet össze. A program lehetőséget biztosít az indiai magánszektornak, hogy belépjen a csúcstechnológiájú és rendkívül versenyképes légiközlekedési iparba, növelje a hazai repülőgépgyártást, csökkentse az importtól való függőséget és még akár exportra is termeljen.
Számos repülőgép-alkatrészt és szerelvényt gyártanak majd Indiában. A projekt várhatóan 600 magasan kvalifikált munkaerőt foglalkoztató munkahelyet teremt közvetlenül, közvetve pedig több mint 3 000 szakembert fognak foglalkoztatni a programban.
A repülőgépek leszállítása előtt a tervek szerint szervizközpontot hoznak létre a "D" szintű karbantartási feladatok elvégzésére. A létesítmény várhatóan a C-295 különböző változatainak regionális karbantartó és javító központja lesz. Az indiai Védelmi Minisztérium Védelmi Beszerzési Tanácsa által 2015 májusában jóváhagyott Közepes Katonai Szállítórepülőgép (MTA) beszerzési terve a „Make in India” kezdeményezés fő programpontja.
Hosszútávon az India által beszerzett C-295-ösök száma jelentősen növekedhet, mivel más biztonsági erők, köztük a Parti Őrség és a Határvédelem is fontolóra veszik a platform beszerzését. Az Avro-748-asok a hatvanas évek elején álltak szolgálatba és már régen megértek a cserére. Habár a C-295-ösöket az Avro-k leváltására vásárolják, a repülőgépet a jelenleg az An-32-esekre háruló összetettebb feladatokra is fel lehet használni. Ennek fényében borítékolható, hogy hamarosan az Antonovok is az Avro-k sorsára jutnak – a modernebb C-295-ösök veszik át a helyüket.
2019 novemberében az Airbus Defense & Space korábbi vezérigazgatója, Dirk Hock azt nyilatkozta, hogy India teljes szükséglete „legalább 150 darab C-295-ös lehet – még akár több is". A 2019-es Aero India kiállításon az indiai Védelmi Minisztérium Védelmi Kutatási és Fejlesztési Szervezete bemutatta a C-295 két módosításának projektjét: egy többcélú haditengerészeti repülőgépet a Parti Őrség és egy AWACS változatot a Légierő számára.
Forrás: https://armstrade.org/
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.