2024. 12. 11. szerda
Árpád
: 411 Ft   : 391 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Beszámoló - Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutató 2021

Beszámoló - Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutató 2021
Darabos Erika  |  2021. 09. 06., 12:17
Beszámoló - Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutató 2021

2013. augusztus 4-én, vasárnap úgy jöttünk ki a Kecskeméti Repülőbázis kapuján, hogy már akkor vártuk a soron következő Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutatót: mindez el is jött 8 évnyi szünet után, nézzük meg milyen programsorozattal várták a szervezők 2021. augusztus 28-29-én a helyszínre kilátogatókat!

A JETfly csapata nagy múltra tekint vissza a Kecskeméti Repülőnapok sorában, elég, ha csak a polcon sorakozó DVD filmekre pillantunk: a most lezárult rendezvény után is számtalan kérdés érkezett szerkesztőségünkbe, hogy készül-e film a látottakról, de a technológiai újításoknak és az Internet térnyerésének köszönhetően már jóval kevesebb az igény erre. A repülőnapot követően elárasztották a netet, a közösségi oldalakat, videós csatornákat a helyszínen készült felvételek, többen élő videók révén tudósították rokonaikat, barátaikat a Kecskeméten zajló eseményekről, szóval elmondható, hogy, akit komolyabban érdekel ez a világ, az a fellelhető anyagoknak köszönhetően nem maradt le semmiről. Azok számára, akik szeretnék felidézni a 2021-es Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutató eseményeit, összeállítottunk egy bővebb videós-képgalériás anyagot. Természetesen egy olyan volumenű eseményről van szó, amiben lehetetlen vállalkozás lenne minden programelemet és résztvevőt részletesen bemutatni, így egy általánosabb jellegű összefoglalóval idézzük fel az elmúlt hétvége eseményeit. Fotósaink, videósaink folyamatosan járták a rendezvény területét, így elkészült anyagunkban megpróbáltuk lefedni a rendezvény egészét: mellékelt képgalériánkban, videóinkban ezekből láthatnak egy összesítőt. A hétvége időjárása látogatói szemmel kedvezően alakult, fotós szemmel borús és naposabb időszakok váltakoztak, ami látható az elkészült fotókon is. Minden fotósunktól a kedvenc pillanatokat kértük be, így természetesen lesznek ismétlődések (nem a program sorrendjében mutatjuk a fotókat), válogattunk a dinamikus és statikus programból, a kiállítások anyagából és néhány életképpel is színesítjük a galériát.

Az idei Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutató megrendezésének hírét már 2020 januárjában bejelentették, az azt követő időszakban azonban - a vírushelyzet újabb hullámai miatt - sokan egyre kevesebb esélyét látták annak, hogy ez a tömegrendezvény valóban megvalósulhat. Szerencsére nem így lett, így a tavasz végén elindulhatott a szervezés érdemi része. Az esemény hivatalos sajtótájékoztatóját, melyről lapunk is tudósított, július 2-án tartották meg a Kecskeméti Repülőbázison, onnan pedig már nem volt megállás: lényegében kevesebb mint 2 hónap alatt minden és mindenki készen állt arra, hogy eltöltsön egy kellemes hétvégét a hírös város repülőbázisán.

Képgaléria megtekintése (216 db kép)
Kora reggeli pillanat a rendezvény statikus során (Fotó: Müller Dóra)

A hivatalos, https://repulonap2021.hu weboldal frissítésének köszönhetően, folyamatosan tájékozódhattunk a várható dinamikus és statikus résztvevőkről, a belépés feltételeiről, a parkolási és közlekedési információkról, illetve a jegyvásárlási lehetőségről, ezekről hetente tájékoztattuk Olvasóinkat, melyek az utóbbi időszak legolvasottabb cikkei lettek, ékes bizonyítékaként annak, hogy a repülésrajongók már nagyon várták ezt a repülőnapot! Fanyalgók természetesen most is voltak, főként a résztvevők listáját tekintve, hiányolva kedvenc típusaikat, de tegyük hozzá gyorsan, hogy ez a lista pont egy listával több volt, mint a semmi, számtalan nagyobb repülőnapot töröltek az idei szezonból is (pl. RIAT), vagy halasztottak az őszi időszakra. A repülőnapos naptárakat elnézve, az augusztus és a szeptember igencsak sűrű lett nemzetközi szinten, vannak egy hétvégére eső időpontok, ami a meghívható kötelékek, demo-k részvételi esélyét is csökkenti.

Képgaléria megtekintése (216 db kép)
Az összhaderőnemi képességbemutatóból nem hiányozhatott az új beszerzés, a H145M könnyű, többfeladatú forgószárnyas sem (Fotó: Butsi István)

Minden szükséges információ birtokában elérkeztünk a Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutatót felvezető héthez: a régebb óta repülőnapokra járók jól tudják, hogy egy kétnapos repülőnap lényegében 5-6 napos rendezvény, mivel a megelőző két érkezőnappal, illetve távozó napokkal kapjuk a legteljesebb képet a résztvevőkről. Idén ezen napok száma is kibővült, hiszen az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis naponta közzétett értesítésének köszönhetően, már a reggeli órákban tudhattuk, hogy milyen típusok érkeznek meg Kecskemétre. Ez alapján hétfőtől elkezdve megteltek spotterekkel a repülőtér környéki területek, a hét minden napjára jutott érkező vagy épp gyakorló típus, ezekről oldalunkon, illetve közösségi oldalunkon folyamatosan mutattuk a fotókat Olvasóinknak, tökéletes ráhangolódást nyújtva ezzel a repülőnapos hétvégére. A Honvédelmi Minisztérium meghívására a rendezvényt megelőző pénteken a szakma képviselőit várták a Kecskeméti Repülőbázison: itt már kis ízelítőt kaphattunk abból, hogy mi vár ránk augusztus 28-29-én. Az időjárás nem kedvezett a pénteki eseménynek, de így is sikerült megtekinteni a zónában felsorakozó demo gépeket, a brazil Embraer KC-390-es dinamikus programját, valamint a dinamikus harckocsi bemutatót, melyet korábban még nem láthatott a repülőnapos közönség.

Képgaléria megtekintése (216 db kép)
Pár év múlva már ék felségjellel is fotózhatjuk az Embraer KC-390-est (Fotó: Rohr Balázs)

Csapatunk a hétvége mindkét napján igencsak korán megérkezett a kék színű parkolóba, így mi is kipróbáltuk a parkoló-busz-repülőtér szállítási megoldást: a korai érkezők nem tapasztaltak negatívumot a bejutással kapcsolatban, a parkoltatás haladt, a buszok folyamatosan érkeztek és a beléptetésnél sem éltünk meg nem kivárhatatlan várakozási időt. A szükséges igazolványok, illetve az átvilágítás után már bent is voltunk a repülőtér területén, volt, aki elfoglalta a sajtósoknak, spottereknek kijelölt állványokat, volt, aki elindult a statikus sor, illetve a hangárokban található kiállítások megtekintésére. Nem sokkal 8 óra után pedig el is indult a repülőnap dinamikus programja, ami kisebb szünetektől eltekintve, egésznapos látnivalót nyújtott. Egy hét távlatából visszatekintve, talán többek véleményét fogalmazzuk meg, ha azt írjuk, hogy még a két teljes nap sem volt elég ahhoz, hogy mindent részletesen megnézzünk, kipróbáljunk végigfotózzunk, illetve beszélgessünk az egyes típusok mellé kiállított katonákkal, személyzettel.

Képgaléria megtekintése (216 db kép)
Hazajárnak már Kecskemétre a Török Csillagok (Fotó: Faller Tamás)

A belépéskor osztott programfüzeten látható volt a légi bemutatók, illetve a szárazföldi programok tervezett menetrendje, ami 1-2 módosítástól eltekintve, lényegében meg is valósult az eredeti ütemterv szerint: nagy hiányzó volt a C-17-es, mely eredetileg repült volna a hétvége mindkét napján, de végül erre nem került sor, meg kellett elégednünk a statikus soron kiállított példány látványával. Műszaki probléma miatt megszakította szombati demo-ját az Olasz Légierő Typhoon-ja is, melyet vasárnap így nem láthatott a közönség, illetve a KC-390-es sem repült a zárónapon. Mindezek ellenére a szervezőknek sikerült úgy összeállítani a Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutató légi részét, hogy abban mindenki találhatott kedvére valót. A civil repülőgépes blokkban a Pipistrel SW-21, a Genevation Pro, valamint a Magnus Fusion Premium típusai után megtekinthető volt a Goldtimer Alapítvány népszerű Li-2-ese. Aki még csak most ismerkedik a repülés világával, nem biztos, hogy egyből felkapta a fejét arra a három motoros vitorlázó repülőgépre, melyeket Sky Hussars néven konferált fel a hétvége kommentátora, Szujó Zoltán. A repülőgépekben a 30 éve alakult "Égi Huszárokat" láthatták a helyszínre érkezők, a rendezvényen természetesen elkészülhettek azok a felvételek is, melyek már a korábban repült típusuk, a MiG-21-es előtt is megörökítette a tagokat.

Képgaléria megtekintése (216 db kép)
Csapatunkban olyanok is vannak, akik anno a taszári repülőnapon is fotózhatták a MiG-21-esekkel repülő Sky Hussars köteléket, Kecskeméten motoros vitorlázógépekkel láthattuk újra a kiváló hajózókat (Fotó: Varga György)

A rendezvény hivatalos megnyitójára mindkét napon 10 órakor került sor: mi a szombati napon tekintettük meg a ceremóniát és hallgattuk meg dr. Benkő Tibor köszöntő szavait, mellyel útjára indította a programsorozatot. Az ünnepségen jelen volt többek között dr. Ruszin-Szendi Romulusz altábornagy, a Magyar Honvédség parancsnoka, Sándor Zsolt vezérőrnagy, a Magyar Honvédség parancsnokának helyettese, Kilián Nándor vezérőrnagy, a Magyar Honvédség Parancsnoksága légierő haderőnemi szemlélője, Svédország védelmi minisztere, Peter Hultqvist és Maróth Gáspár, védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztos is. Külön kiemelendő, egyúttal pozitív üzenetet is hordoz magában, hogy a parancsnoki állomány tagjai nemcsak megfigyelőként voltak jelen a hétvégén, hanem aktív szereplőként, közös ejtőernyős ugrás keretein belül is láthatók voltak, csakúgy mint Kilián Nándor vezérőrnagy és Ugrik Csaba dandártábornok, a Kecskeméti Repülőbázis parancsnoka, akiket pl. az L-39NG vagy épp a JAS 39D Gripen hátsó ülésében is fotózhattunk.

Képgaléria megtekintése (216 db kép)
A Kecskeméti Repülőbázis parancsnoka, Ugrik Csaba dandártábornok a 44-es oldalszámú JAS 39D Gripenben (Fotó: Szúh József)

A hivatalos megnyitót követően látható volt a több elemre bontott díszelgő kötelék, benne az összes, rendszeresített Magyar Légierős típussal (JAS 39C/D, Dassault Falcon 7X, Airbus A319, Zlin, H145M, Mi-24, Mi-17): ezekből természetesen már kaptunk ízelítőt az augusztus 20-i budapesti, illetve szolnoki parádékon is. Típusainkat a hétvége folyamán többször is láthattuk: a Gripeneket egyéni, közönségkedvenc demo-k keretein belül Majerik Máté főhadnagy, illetve Szentendrei Dávid százados előadásában (nem hiányozhatott programjukból az "infrázás", a "füstölés" és a "vent and burn manőver" sem), továbbá a légierős és összhaderőnemi képességbemutatón, színesítette a programot H145M és Mi-24 demo is. Nem légierős részként, de szintén a magyar vonalat erősítette (a már felsorolt kisgépes blokk szereplői mellett) a Komo-sky Team L-29 Delfin (Szakács Gábor, Rohács Tamás), illetve a nagy tiszteletnek örvendő Besenyei Péter (Corvus Racer 540) és Imreh "LUJÓ" Lajos (Mi-2).

Képgaléria megtekintése (216 db kép)
Majerik Máté főhadnagy és Szentendrei Dávid százados, Gripen demo pilóták (Fotó: Vámosi Sándor)

Ahogy már fentebb is említettük, a dinamikus légiprogram úgy volt összeállítva, hogy abban mindenki találhatott olyat, ami felkeltette érdeklődését: kötelékek közül idén a már hazajáró Török Csillagokat, a horvát Vihar Szárnyait, a lengyel Orlik Team-et, valamint a Szaúd-Arábia Tabuk repülőterén állomásozó Saudi Hawks köteléket. Utóbbi most először látogatott el hozzánk: bemutatójuk a hozzászólások alapján egyértelműen elnyerte a közönség tetszését, az égre rajzolt szívre, vagy épp a pálmafára sokan emlékezni fogunk.

Képgaléria megtekintése (216 db kép)
Látványos demo-t láthattunk a svéd SK 60-as kiképző repülőgéptől (Fotó: Varga György)

Szállítógépes bemutatóból sem volt hiány, a látványosan orsózó olasz C-27J Spartan mellett a szombati napon láthattuk a brazil KC-390-es demo-ját, mely típus most még újdonság volt Kecskeméten, viszont pár év múlva már napi szinten láthatjuk, hiszen Magyarország két példányt rendszeresít majd az Embraer típusából. Vadászgépekből a már említett olasz Typhoon mellett, látható volt a britek Eurofighter-e is, demo pilótájával a britek sátránál beszélgetni is lehetett. Gripen demo-ból is kettőt láthattunk, hiszen a magyar mellett az új cseh demo pilóta is bemutathatta programját Kecskeméten. Egyértelműen közönségkedvenc volt a Román Légierő MiG-21 LanceR demo-ja, mely napjainkban már igazi ritkaságnak számít, illetve a SwAFHF (Swedish Air Force Historic Flight) által üzemeltetett Draken és Viggen dinamikus bemutató. A svédektől még láthattuk az SK 60-as kiképző repülőgépet, mely szintén kuriózum, hiszen az osztrák változat kivonása után már csak Svédországban látható ez a típus. Az Olasz Légierő a Spartan és a Typhoon mellett az T-346A-t szerepeltette még a dinamikus programban, a kiképző repülőgép kategóriát pedig a Szlovén Légierő is erősítette PC-9M típusával.

Képgaléria megtekintése (216 db kép)
Igazi kuriózum már napjainkban a Román Légierő MiG-21 LanceR demo-ja, Kecskeméten ezt is láthattuk (Fotó: Vámosi Sándor)

A cseh Aero Vodochody típusai is megtekinthetőek voltak a hétvége folyamán: az új L-39NG mellett, a dinamikus programban kapott helyet a páros L-159 ALCA demo. Az Aero Vodochody az egyik hangárban is lehetőséget biztosított az érdeklődők számára az ott kiállított típusok megtekintésére, a szakma képviselőinek előzetesen külön meghívót is küldtek, melynek köszönhetően beszélgethettünk a cég képviselőivel. A cseh kiállítók L-39NG, L-159 ALCA típusai mellett volt megtekinthető a Komo-sky Team L-29-ese, valamint a Magyar Légierő már hadrendből kivont egyik Albatrosa is, így szépen össze lehetett hasonlítani egymás mellett a kiképző repülőgépeket. A Cseh Légierő forgószárnyasokkal (Mi-171, Mi-35, W-3A) is szerepelt a hétvége dinamikus programjában.

Képgaléria megtekintése (216 db kép)
Sokak kedvence mind a mai napig a svéd Viggen (Fotó: Rohr Balázs)

Az Aero Vodochody kiállítása csak egyike volt azon cégeknek, melyek kiállítóként jelen voltak a Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutatón. Felsorolni is nehéz, hányféle kiállítást láthattunk a hangárokban: egyik legnépszerűbb ezek közül a Kongsberg standja volt, ahol kérdéseket tehettünk fel a Magyar Honvédség által is beszerzendő NASAMS légvédelmi rakétarendszerről és annak elemeiről. Kérdezhettünk továbbá a CAE, a DIEHL Defence, a DND, az IAI, a KMW, a Rafael, az MBDA, a Pro Patria Electronics vagy épp a Rheinmetall Defence szakembereitől. Népszerű volt a HM Ei Zrt., valamint a HM Arzenál Zrt. kiállítása, ez utóbbinál megtekinthettük többek között a CZ Bren 2 gépkarabélyt is. A repülőnapon jelentették be hivatalosan azt is, hogy a Magyar Honvédség katonái a jövőben teljes egészében hazai fejlesztésű és gyártású lőfegyvereket használhatnak majd. Emellett felfigyelhettünk egy másik hivatalos bejelentésre is: Maróth Gáspár védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztos és Dean Rosenfield, a Saab AB vállalat alelnöke a rendezvény keretein belül írta alá azt az együttműködési megállapodást, mely teret enged a "felek közötti magyarországi repülőgépipari kutatási-fejlesztési és üzleti együttműködést célzó tárgyalásoknak". A Saab standjánál látható volt az új Gripen E mock-up-ja, valamint mellette a Magyar Légierő egyik JAS 39C Gripenje, melyet leginkább a függesztett fegyverzet miatt vettek sokan szemügyre, előrevetítve már a képességek lehetséges fejlesztését (Rafael RecceLite felderítő konténer, MBDA Meteor és Diehl Defence IRIS-T légiharc-rakéták). A repülőgépek és az egyéb haditechnikai eszközök mellett a makettek és űrhajózás témájának kedvelői is élményekkel térhettek haza: utóbbi kapcsán meghallgatható volt Farkas Bertalan előadása, aki a kiállított Szojuz-űrkapszula mellett mesélte űrhajós utazásának és visszatérésének élményeit.

Képgaléria megtekintése (216 db kép)
Népszerű volt a látogatók körében a Gripen E mock-up (Fotó: Darabos Erika)

A kiállítók és a fentebb részletezett dinamikus program elemei mellett érdemes pár szót ejteni a statikus sor szereplőiről is: az Olasz Légierő Tornado és AMX gépei mellett megtekinthető volt a szlovén PC-9M, a román MiG-21 LanceR, illetve a nagygépes sor is sok érdeklődőt vonzott: a már említett KC-390-es mellett láthattuk az Ohioi Légi Nemzeti Gárda Herculesét, valamint a KC-135R légi utántöltő repülőgépét, Herculesből láthattunk egy osztrák példányt is. Jelen volt a statikus soron az MH Pápa Bázisrepülőtéren állomásozó Nehéz Légiszállító Ezred C-17-ese, valamint egy román C-27J Spartan (+ román IAR 330 Puma). A Magyar Légierő hadrendben álló merev- és forgószárnyas típusai mellett láthattuk a múlt képviselőit is: a múzeumi sor gépein kívül megcsodálható volt díszfestett MiG-29-esünk (Gracy) és a tavaly kivont An-26-os szállító repülőgépünk is.

A hasonlóan nagyszabású rendezvények elsődleges célja, megmutatni az érdeklődőknek, hogy milyen fejlődésen ment keresztül a Magyar Honvédség az elmúlt években, mely egyértelműen a toborzás fő területe is: hétvégén több sátornál is érdeklődhettek a katonává válás feltételeiről a fiatalok, a katonai toborzás mellett az egyre népszerűbb Honvéd Kadét Programról is tájékozódhattunk. Számtalan egyéb program közül is választhattak a fiatalabb korosztály képviselői, illetve a vállalkozó kedvűek: népszerű volt az öt állomásból álló pecsétgyűjtés, az akadálypálya, a mátrixpálya, a laser run, a VR-lövészet, a World of Tanks küldetés, a fizikai állapotfelmérés, az MH Sportszázadának helyszíne, ahol olimpikonjainkkal beszélgethettünk. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar kiállítóhelye is számtalan érdekességet vonultatott fel (vadászgép szimulátor, drónok, okos-város, katapultülés), összefoglalójukat Facebook oldalukon is megtekinthetjük.

Képgaléria megtekintése (216 db kép)
Először mutatta be látványos programját Kecskeméten a Saudi Hawks (Fotó: Butsi István)

Repülős magazin révén oldalunkon most a Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutató repülőgépekkel kapcsolatos részét részleteztük jobban, de természetesen a rendezvény haditechnikai bemutató jellegét is szeretnénk megemlíteni, hiszen a visszajelzések alapján, a repülőnapon eddig soha nem látott dinamikus harckocsi bemutató volt az egyik leglátogatottabb programpont. Erről galériánkban is mutatunk 1-2 felvételt, bővebb fotósorozatot viszont társlapunkon osztunk majd meg Olvasóinkkal. A harcjárművek dinamikus programjából a pénteki, szakmai napon már kaphattunk egy kis ízelítőt, vasárnap viszont újra megnéztük, sőt az egész délelőttöt azon a területen töltöttük.

Rengeteg kiállított eszközzel ismerkedhettünk meg, a szárazföldi statikus bemutatón egymás mellé voltak kiállítva a Magyar Honvédségben rendszeresített szárazföldi haditechnikai eszközök és felszerelések: lánctalpas és kerekes harcjárművek, műszaki gépek, kézifegyverek, különleges műveleti katonák felszerelése. A kiállított harcjárműveket ellepték az érdeklődők, nem is csoda, hiszen a már jól ismert típusok mellett kérdezhettünk az új Gidrán, Leopard 2A4HU vagy épp a rendszeresítendő Leopard 2A7+ valamint a PzH 2000 önjáró lövegről, az MH 25. Klapka György Lövészdandár katonáitól pedig többek között a már beérkezett eszközökről, a tatai laktanya infrastrukturális fejlesztéséről, a kiképzés részleteiről is érdeklődhettünk.

Képgaléria megtekintése (216 db kép)
A Magyar Honvédség Leopard 2A4HU típusú harckocsija dinamikus bemutató közben (Fotó: Müller Dóra)

A dinamikus képességbemutató keretein belül szakmai kommentárral nézhettük végig az MH 5. Bocskai István Lövészdandár BTR-80 és 80/A páncélozott szállító harcjárműinek bemutatóját, ezt követően az MH 25. Klapka György Lövészdandár Leopard 2A4HU és T-72 harckocsijainak eddig még nem látott demo-ját. Egy teljes egészében megkomponált műsorról beszélünk, hiszen minden a nézők szeme előtt zajlott, ágyúcsöves "integetés" mellett láthattunk egy kis ízelítőt a Leopardok képességéből, gyorsulásából, illetve különböző alakzatokba rendeződött "támadásokat" is. Elkészülhettek azok a felvételek is, melyen a kiöregedő T-72-es harckocsikat láthattuk együtt a Leopardokkal, keleti-nyugati technika találkozója is volt ez egyben, bemutatva azt, hogy milyen képességbeli előrelépést jelent majd a jóval modernebb harckocsi rendszeresítése. A tankok látványos bemutatója után még megnéztünk 1-2 kört a PTSZ-M lánctalpas úszó gépkocsin helyet foglalók tereputazásából is.

Természetesen nincsen repülőnap relikviák és egyéb ajándéktárgyak vásárlása nélkül: ebből most túl sok lehetőséget nem találtunk, de így sem tértünk haza üres kézzel. Lehetett vásárolni tankos ajándéktárgyakat, nagy kínálattal érkezett a HM Zrínyi Shop és a RepTár, valamint népszerű volt a Magyar Légierő Gripen sátra is, ahol sokféle felvarrót, hűtőmágnest, pólót, matricát, de még képregényt is vásárolhattak az érdeklődők. A nemzetközi résztvevők között relikviákat osztogatott a brit Typhoon demo csapata, a Saudi Hawks kötelék, árultak többféle ajándéktárgyat a törökök, valamint kipakoltak pár portékát a Román és az Amerikai Légierő tagjai is.

Képgaléria megtekintése (216 db kép)
Kedves kiszolgálás, minőségi termékek fogadták a vásárlókat a Magyar Légierő Gripen sátránál (Fotó: Darabos Erika)

Napi feladataink részét képezi a sajtófigyelés, így mi is olvastuk azokat a negatívabb hangvételű cikkeket, visszhangokat, melyek szerint voltak kevésbé elégedett látogatók is a dugók vagy épp a kapuban feltorlódott sorok miatt, de akadtak olyanok is, akik a zenei aláfestést és a kommentálást kritizálták. A JETfly Facebook oldalán nyitottunk mi is erre egy külön posztot, ami alá beírhatják a látogatók a pozitív, illetve az építő jellegű, negatívabb kritikákat, érdemes ezeket is átolvasgatni. Egy tömegrendezvény esetében mindig lesznek olyanok, akik valami miatt negatív szájízzel térnek haza, ebből mi most szerencsére semmit nem tapasztaltunk: a kijárat felé sétálva inkább arról beszélgettünk, hogy a két nap kevés volt arra, hogy mindent részletesebben végignézzünk, de többé-kevésbé azért sikerült.

Képgaléria megtekintése (216 db kép)
Képességbemutatóra guruló Gripen hajózó figyeli az eközben zajló Gripen demo-t (Fotó: Darabos Erika)

A rendezvényt követő napokban már az összegzéseken a sor, a hivatalos oldalon láthatjuk azt a táblázatot, melyben számokra lebontva láthatóak a főbb adatok, ebből kiemelendő, hogy a két nap alatt közel 120 000 látogató volt kíváncsi a Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutató programjaira, ékes bizonyítékként arra, hogy igenis szükség van a hasonló eseményekre! Reményeink szerint visszaáll a népszerű esemény 1-2 évente történő megrendezése, hiszen az elkövetkező időszakban is bőven lesz mit megmutatni a Magyar Honvédség beszerzéseiből: ha csak a repülős vonalat nézzük, már a gyártósoron van Franciaországban az első H225M típusú közepes, többfeladatú forgószárnyasunk, amit a mostani rendezvényen nem láthattunk, továbbá várhatóan 2023-tól érkeznek a Magyar Légierő új KC-390-es teherszállító repülőgépei, ezeket is jó lesz majd ék felségjellel szemügyre venni egy következő repülőnapon.

Posztunk vége egyértelműen a köszöneté: köszönet illeti a szervezőket, minden alakulatot, katonát, aki kivette részét abból, hogy ezt a rendezvényt ilyen gyorsan és színvonalasan le tudták bonyolítani. Köszönjük a Honvédelmi Minisztérium felmerülő kérdéseinkre adott folyamatos tájékoztatását, a helyszínt biztosító MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis teljes állományának munkáját, segítségét!

Az elkészült anyagunkat folyamatosan bővítjük, az eddig elkészült videókért köszönetet mondunk Tahin Miklósnak és Zafir Péternek, a fotókért Müller Dórának, Faller Tamásnak, Szúh Józsefnek, Butsi Istvánnak, Vámosi Sándornak, Varga Györgynek és Rohr Balázsnak, az egyéb segítségekért az LHKE Spotter Team csapatának és az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Virtuális Repülőbázis tagjainak, utóbbiakkal a repülőnapot követő hétvégén ünnepelhettük közösen megalakulásuk 20. évfordulóját!

A pontos dátumot még nem tudjuk, de találkozzunk mielőbb újra Kecskeméten, a Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutatón! :)

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 11. 16., 13:42
„A légierő szervezeti kultúrája olyan értékeket és hagyományokat őriz, amelyek egyedülállóak – hangsúlyozta dr. Kutnyánszky Zsolt, a Honvédelmi Minisztérium védelmi stratégiáért és humánpolitikáért felelős államtitkára a 101. honi Puma Vadászrepülő Osztály megalapításának 80. évfordulója alkalmából szervezett bemutató rendezvényen, november 15-én, pénteken, Budapesten, a Bálna Honvédelmi Központban.
2024. 11. 06., 09:09
2024. november 4-7. között rendezik meg Párizsban az Euronaval haditengerészeti, védelmi kiállítást, melynek keretein belül új szerződést írhatott alá az Airbus Helicopters a hazánk által is üzemeltetett H225M típusú közepes, többfeladatú helikopterre vonatkozóan.
2024-12-04 10:25:57
A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először magunkat kell jobban megismernünk.
2024-11-18 16:45:23
Idén októberben megállapodás született arról, hogy különleges mentéseknél segédkezik egymásnak az EUFOR (European Union Force) és a konjici Prenj Hegyimentő Szolgálat. Az együttműködés aláírásakor a nemzetközi haderőt dr. Sticz László vezérőrnagy, az EUFOR Althea művelet parancsnoka, míg a bosnyák felet Almir Mahmutović, az önkéntes szervezet igazgatótanácsának elnöke képviselte.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 12. 11., 14:06

Láthatatlan ellenség képregénybemutató

2024. december 9-én, hétfőn mutatták be Kecskeméten Pozsgay Gyula, Láthatatlan ellenség című képregényének bemutatóját.
2024. 12. 08., 23:23
Magyar vezetés, kiemelt képességek.
2024. 12. 06., 13:20
A rendszerváltást követő években a magyar ellenőrző-kalibráló közösség számára kinyílt a világ.
2024. 11. 27., 10:15
A 2000-es évek első felében a tíz F-14-es mellett, harminchat F/A-18-as adta a Truman csapásmérő képességét.

  Legfrissebbek most

A horvát védelmi minisztérium hivatalos bejelentése értelmében, 2024. december 1-től már nem a MiG-21-esek védik az ország légterét, a típus búcsújával egy korszak véget ér Európában.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.