India még 2023-ban döntött arról, hogy kiöregedő MiG-29K flottáját a Rafale hajófedélzeti változatával, a Rafale M-mel váltja le. A kormányközi megállapodás aláírására 2025. április 28-án került sor Új-Delhiben, melynek eredményeként India lesz a típus első külföldi üzemeltetője.
Az Indiai Haditengerészet flottája 26 példányt számlál majd (22 együléses és 4 kétüléses). A Dassault francia repülőgépgyártó részéről azt nyilatkozták, hogy a 7,4 milliárd dolláros megrendelés egyértelmű bizonyítéka annak, hogy Indiában meg vannak elégedve a vadászbombázó képességeivel, légierős változatából 36 példányt tartanak hadrendben (28 együléses és 8 kétüléses változatot). A légierő flottája pedig bővülhet is a jövőben, hiszen korábban már volt arról is információ, hogy India tervezi további 24 példány megvásárlását.
Az új Rafale M harci repülőgépek az Indiai Haditengerészet régi MiG-29K gépeit váltják fel, és az INS Vikrant és az INS Vikramaditya repülőgép-hordozókról fognak üzemelni.
Új-Delhi 2023 júliusában jelentette be először, hogy a tesztsorozatok végén a Rafale M-et választotta a Boeing F/A-18E/F Super Hornet helyett, közel kettő évvel tehát a hír megjelenése után a felek mindenben megállapodtak. Az előzetes ütemterv szerint a haditengerészet Rafale M flottája 2030-ra lehet teljes.
Forrás: https://www.flightglobal.com/
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Kevés olyan fegyvert ismerünk, mely akkora politikai viharokat kavart volna, mint amilyet a német–svéd fejlesztésű Taurus manőverező robotrepülőgépnek sikerült. A tét: bevethetik-e Ukrajnában vagy marad a Luftwaffe féltve őrzött csodafegyvere?
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.