A térség legnagyobb repülőnapjaként, idén szeptember 6-án és 7-én rendezték meg Zeltwegben Ausztria nemzetközi repülőnapját, az AIRPOWER-t. Fotós beszámolónkban közel 200 felvételt láthatnak Olvasóink az esemény szombati napjáról!
Zeltweg hagyományosan egy kedvelt helyszín a hazai és nemzetközi repülőnapos közösségben, nemcsak a szép környék, hanem a tartalmas program miatt is, utóbbira 2024-ben sem lehetett panasz. Plusz látogatókat jelentett, hogy idén a szintén nagy népszerűségnek örvendő, évente megrendezésre kerülő, szlovák SIAF elmaradt, szervezőik ugyanakkor remélik, hogy 2025-ben ez az airshow is visszakerül majd a naptárba.
A 2024-es AIRPOWER-re elfogadta a meghívást a Magyar Légierő, a 32-es, illetve a 40-es oldalszámú JAS 39C szeptember 4-én, szerdán repült ki a repülőnap helyszínére. Gripenjeink a dinamikus és statikus programban is szerepet vállaltak: Szentendrei Dávid százados, demo pilóta bemutatót repült a 32-es oldalszámú példánnyal, az üvöltő pumafejjel díszített, 40-es oldalszámú pedig a statikus soron volt megtekinthető. A látogatók beszélgethettek a hajózó és műszaki személyzettel, továbbá megvásárolhatták kedvenc relikviáikat a Puma század kínálatából (a kapcsolódó webáruház a linkre kattintva érhető el).
Az airshow pénteki napja időjárás szempontjából nem volt kedvező, az eső ellenére kb. 50 000 látogatót jegyeztek, a szombat ugyanakkor ragyogó napsütéssel, tökéletes fényviszonyokkal várta a helyszínre érkezőket. Az AIRPOWER hivatalos oldalán a szombati napra 200 000 főt számláló tömeget írtak, a helyszínen sétálva ugyanakkor talán még ennél is többnek tűnt.
Mint ahogy azt már fentebb is írtuk, a program ezúttal is tartalmas volt: a statikus soron az előző évekhez megszokott módon 2024-ben is számtalan érdekességet vonultattak fel: a teljesség igénye nélkül látható volt többek között a Brazil Légierő KC-390-es szállító repülőgépe, a Német Haditengerészet P-3C Orion típusú tengerészeti járőr repülőgépe, helikopterek (pl. német Sea Lynx, német CH-53, osztrák S-70 Black Hawk) oldtimer repülőgépek (pl. Junkers A50 Junior, Bücker 133 Jungmeister), kisrepülőgépek (pl. Diamond DA-40NG), kiképző repülőgépek (pl. a már hadrendből kivont osztrák Saab 105) és harci repülőgépek (pl. amerikai F-35A, török F-16, osztrák Typhoon).
A dinamikus programban is megtalálhatta mindenki a számára leginkább tetszőt: láthattunk oldtimer repülőgépeket (pl. Messerschmitt Me 262, a The Flying Bulls gépei), kisgépes bemutatókat (pl. többféle Diamond), helikoptereket (pl. cseh W-3A Sokol, osztrák S-70 Black Hawk), szállítógépet (pl. olasz C-27J Spartan), harci repülőgépeket (pl. finn és svájci F/A-18 Hornet, osztrák, olasz, német Typhoon, a Magyar Légierő Gripenje, amerikai F-35A, görög F-16), kiképző repülőgépeket (pl. olasz T-346), kötelékeket (pl. spanyol Patrulla Áquila, svájci Patrouille Suisse, horvát Krila Oluje), továbbá olyan különleges bemutatókat mint az amerikai "Heritage Flight" P-51 és F-35A szereplésével, vagy épp a cseh Gripen és a Flying Bulls vegyes köteléke.
A szombati nap alapján elmondható, hogy nyugati szomszédaink ismét egy sikeres és tartalmas repülőnapot rendeztek! Reméljük, nem szakad meg a hagyomány, és két év múlva ismét ellátogathatunk a festői hátterű repülőnap helyszínére!
A résztvevők részletes listája a linkre kattintva érhető el!
A szavak helyett a továbbiakban beszéljenek a képek: a közel 200 felvételből álló galéria a képekre kattintva érhető el!
A fotókat ezúton is köszönjük Lakatos Attilának és Szúh Józsefnek!
Az AIRPOWER hivatalos Facebook oldalán az alábbi videót publikálták a szombati napról:
A Honvéd high-tech magazin új epizódjában közelebbről is megismerkedhetünk a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépével, mely 2024. szeptember 5-én érkezett meg végleges állomáshelyére, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.