Itt találod az összes cikket a „Gripen E” témában!
2023. október 6-án a Saab - mielőtt átadná a Svéd Fegyveres Erők részére - leszállította az FMV-nek (Svéd Védelmi Beszerzési Hivatal) üzemeltetési tesztelésre az első sorozatgyártású Gripen E típusú harci repülőgépet.
Az már (szinte) biztos, hogy a semleges Svédország utolsó, saját fejlesztésű vadászbombázója lett a JAS 39NG Gripen, a legokosabb „kisvas”. Az országot - kis szerencsével - az Aranysas decemberi számának megjelenésekor már NATO-taggá fogadhatja a katonai szövetség minden tagállama. Kérdés, hogy a nagy családba lépés segít-e a típus exportesélyein.
Nem egyszerű feladat nyomon követni a dél-amerikai légierők fejlesztési programjait. Számos esetben nem találkozik az adott ország elképzelése az anyagi, politikai vagy technikai lehetőségekkel.
A legfrissebb hírek szerint további 30 Gripent vásárolna a Brazil Légierő, kiegészítve az eddigi 36 darabos megrendelést.
Az előzetes ütemterv szerint még idén megérkezhet Brazíliába az első két sorozatgyártott Gripen E, brazil jelöléssel F 39E Gripen.
A korszerűsített negyedik generációs harci repülőgépek áttekintésének sorában a svéd ipar büszkesége, a JAS 39 Gripen következik.
Brazíliában elkezdték a Gripen E brazil változatának tesztjeit – a fegyverrendszer és Link BR2 kommunikációs rendszer mellett azt is vizsgálják, hogyan felel meg a repülőgép a speciális trópusi viszonyoknak.
Kanadában évek óta húzódik már a kiöregedő Hornetek leváltása, most viszont úgy tűnik, új lendületet vett a tender, hiszen három pályázat érkezett a kanadai kiírásra. A Saab Gripen E-je a Lockheed Martin F-35-ösével és a Boeing Super Hornetjével versenyez.
A közelmúltban átlépte a 300 repült órás mérföldkövet a Saab Gripen E flottája, és a jövőben a tesztek már a harcászati rendszerekre és a szenzorokra fókuszálnak majd.
2019. december 3-án a Saab bejelentette, hogy elkezdődött az első sorozatgyártott Gripen E repülési tesztje. A 6002-es lajstromszámú Gripent a hidegháborús korszakot idéző, a szürke három színárnyalatát felvonultató terepszínűre festették.
2019. szeptember 10-én a Saab linköpingi gyárában hivatalosan is átadták a Brazil Légierő részére legyártott első Gripen E vadászrepülőgépet.
2019. augusztus 26-án teljesítette szűzfelszállását az első, Brazília részére készülő Gripen E, mely 65 percet töltött a levegőben a repülés során. Az új Gripen a svédországi Linköping repülőteréről emelkedett a levegőbe.
A napokban közzétett információk szerint Brazília első Gripen E-je már az összeszerelés második fázisába lépett Svédországban. Az előzetes tervek szerint a brazil Gripen E még idén teljesítheti első repülését.
A mai napon, 2018. november 26-án, hétfőn teljesítette első felszállását a Gripen E második prototípusa. A 39-9 jelű példány 9 óra 50 perckor, Linköping repülőteréről emelkedett a levegőbe.
E, mint eminens? A szerencse mellett a változó geopolitikai helyzet is kellhet ahhoz, hogy a JAS–39E Gripen jelentős piaci sikereket érjen el. Vajon lesz-e ehhez elég erő az újrahajtóművezett típusban?
A védelmi és biztonsági profilú Saab által fejlesztett Gripen E újgenerációs vadászrepülőgép 2017. június 15-én végrehajtotta első sikeres repülését.
A Saab hírei szerint még ez év közepéig sor kerül a legújabb fejlesztés, a JAS-39 Gripen E felszállására.
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.