2017. 12. 15. péntek
Valér
: 314 Ft   : 266 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új repülőgépek és szabályok fokozzák az izgalmakat a Red Bull Air Race 2018-as versenysorozatában

JETfly  |  2017. 12. 07., 11:13

A megújult szabályoknak köszönhetően minden eddiginél eseménydúsabbnak ígérkezik a Red Bull Air Race 2018-as versenysorozata Master és Challenger kategóriában egyaránt.

Ráadásul – először a 2014-ben indult Challenger Cup történetében – a világbajnokság utánpótlás kategóriájában új repülőgépek is versenybe szállnak: az Extra 330LX-et a még gyorsabb és erőteljesebb Edge 540 V2 váltja majd a következő szezonban.

2014-ben hozták létre a Red Bull Air Race második versenykategóriáját, a Challenger Cup-ot, azzal a céllal, hogy a pilótáknak segítsen meglévő repülőtudásukat az Air Race versenykörülményei között olyan szintre fejleszteni, amellyel lehetőségük nyílik továbblépni a Master Class mezőnybe. Az Extra 330LX versenyrepülő kiváló gépként szolgált számukra az elmúlt négy szezonban, a pilóták most mégis izgatottan várják, hogy váltsanak, és az Edge 540 V2-vel vágjanak neki az új világbajnokságnak.

„Ez a gép elképesztően gyors. Ahogy kipróbáltam, azonnal otthonosan éreztem magam benne, és a teljesítményének köszönhetően még a pálya is sokkal egyszerűbbnek tűnt” – mondta el a Challenger Class magyar színekben versenyző pilótája, Genevey Dániel. „Ám ettől a verseny nem válik könnyebbé: az új gép kitolja a határainkat az utánpótlás mezőnyben, ami a nagyközönség számára még izgalmasabb versenyt, a pilóták számára pedig még nagyobb küzdelmet jelent majd.”

Ahhoz, hogy minél könnyebben átálljanak az Edge modellek használatára, az utánpótlás mezőny pilótái nemrég egy edzőtáborban gyakorolhattak az új gépekkel.

Hogy mi a különbség az Extra és az Edge gépek között? A legnyilvánvalóbb, hogy az Extra 330LX egy kétüléses gép, míg a Zivko Aeronautics Edge 540-nek mindössze egy ülése van: a pilótáé. Szintén a különbségek között említhetjük az emelkedési rátát (percenként 1100 méter az Edge és 960 méter az Extra esetében), a forgási rátát (az Edge gépeknél másodpercenként 420 fok, az Extránál 400) valamint a végsebességet (425,97 km/óra - 230 csomó az Edge javára és 405 km/óra - 219 csomó az Extra esetében).

A szabályok értelmében a Red Bull Air Race által biztosított minden új Challenger Cup gép szabványosított és a motorra vonatkozó szigorú szabályoknak tesz eleget. Mindez egyenlő feltételeket biztosít az utánpótlás mezőny pilótáinak, így sportszerű, de mégis szoros versenyekre számíthat a közönség 2018-ban.

Változást hoz a következő szezonra az új G-erő szabályozás is. A biztonság érdekében a Master Class pilótáit a versenypályákon nem terhelheti több, mint 10G erőhatás. Az új, erőteljesebb gépekkel ugyanezt a határt kell betartaniuk a Challenger Class pilótáinak is.

A Master Class számára korábban automatikusan kizárást (DNF – Did Not Finish) eredményező 0,6 másodpercnél tovább tartó 10G erőhatár túllépés 2018-ban két másodperces büntetést von maga után, így a pilóta folytathatja a versenyt. A 12G elérése azonban továbbra is azonnali kizárással jár. A Challenger Class mezőnyében 10G túllépésért két másodperces büntetés jár, a 11G-s erőhatár elérése pedig kizárást eredményez.

Csakúgy, mint eddig, az utánpótlás mezőny pilótái ugyanazokon a helyszíneken repülnek majd, mint a Master Class versenyzői, de 2018-tól nem mindannyian versenyezhetnek az összes állomáson. Az új szabályok értelmében a Challenger Class pilóták a világbajnokság első hét futamából legalább négy fordulóban repülnek. Ezt követően, ahogy 2017-ben is, a pilóták legjobb négy eredménye adódik össze, és közülük a legjobban teljesítő hat versenyző repülhet az utolsó futamon. A döntőn megszerzett pontok hozzáadódnak a meglévő legjobb négy eredményhez, az így kialakult rangsorban a legtöbb ponttal rendelkező pilóta nyeri el a Challenger Cup bajnoki címét.

A lengyel Luke Czepiela, a 2017-es Challenger Cup harmadik helyezettje izgatottan készül a 2018-as szezonra. „Alig várom, hogy az Edge modellel versenyezzek, imádom ezt a repülőgépet” – árulta el Czepiela. „Sokkal többre képes, mint az Extra, és bízom benne, hogy így egy minden eddiginél izgalmasabb szezonnak nézünk elébe!”

 

2018-as Red Bull Air Race versenynaptár:

Február 2-3.:                 Abu-Dzabi, Egyesült Arab Emírségek

Április 21-22.:               Cannes, Franciaország

Május 26-27.:                Európa, helyszín nem végleges

Június 23-24.:               Budapest, Magyarország

Augusztus 4-5.:             Ázsia, helyszín nem végleges

Augusztus 25-26.:         Kazany, Oroszország

Október 6-7.:                Indianapolis, Egyesült Államok

November:                   Ázsia, helyszín nem végleges

 

A Red Bull Air Race-ről

A 2003-ban létrehozott Red Bull Air Race Világbajnokság versenysorozata több mint 80 versenyt rendezett meg a világ minden táján. A Red Bull Air Race Világbajnokság a világ legjobb műrepülő pilótáit vonultatja fel egy sebességet, precizitást és ügyességet ötvöző versenyen. A világ leggyorsabb, legfürgébb és legkönnyebb sportrepülőiben ülő pilóták 25 méter magas légi kapukból kialakított alacsony versenypályán navigálnak akár 370 kilométer/órás sebességgel és időnként 10 G-s terhelés mellett. 2014-ben rendezték meg először a Challenger Cup elnevezésű versenysorozatot, mely lehetőséget biztosít az új pilóták számára, hogy olyan szintre fejlesszék repülőtudásukat, amelynek birtokában továbbléphetnek a Világbajnokság legjobbjait egyesítő Master Class osztályba.

Forrás: Red Bull Air Race

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 12. 07., 10:17
2017. december 5-én, a Zsukovszkijban található M. M Gromov Repülőkísérleti Intézet repülőteréről a levegőbe emelkedett a Szu-57-es 052-es oldalszámú prototípusa, mellyel megkezdődött az újgenerációs, 30-as gyártmány megnevezéssel illetett hajtómű légi tesztelése.
2017. 12. 06., 10:32
Az Egyiptomi Légierő a napokban átvette az utolsó 3 Rafale EM típusú vadászbombázóját. A leszállítással egyidőben, a francia Dassault Aviation vállalat és az egyiptomi fél újabb tárgyalásokat kezdett további Rafale-ok beszerzése ügyében is.
2017. 12. 04., 15:39
Varsóban már a MiG-29-esek és Szu-22-esek közelgő váltására készülnek. Az erről szóló hírt a program felelőse, a lengyel Fegyverzeti Felügyelet november 23-án közölte a sajtóval – a cél egy új, többfeladatú harci repülőgép kiválasztása a kiöregedett szovjet gyártmányok pótlására.
2017-11-30 12:30:21
A napokban Kazahsztán átvette a soron következő, hetedik C-295 típusú katonai teherszállító repülőgépét. Az újabb példányt az európai Airbus Military vállalat szállította le, mely november 24-én landolt az Almati légibázison.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 12. 14., 11:57
Ikonikus környezetben, a szolnoki bázis helikoptereket ábrázoló fotókkal és Mi–24-es fegyverzeti tartozékokkal feldíszített művelődési otthonában mutatták be az egykori helikoptervezető, Brandt Gyula nyugállományú őrnagy a típus magyarországi történetét feldolgozó, hiánypótló könyvét.
2017. 12. 14., 09:15
Fotók a 2017-es MAKSz légiszalonról.
2017. 12. 11., 10:11
1977. október 13-án a Lufthansa 181-es járata felszállt Palma de Mallorcáról és Frankfurt felé vette az irányt.
2017. 12. 08., 14:27
Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruház kínálatából! Repülős témájú könyvek, DVD filmek, relikviák, ruházati termékek! Kiszállítási akciónk 2017. december 31-ig tart!

  Legfrissebbek most

2017. december 1-én elkezdődött Ulan-Udenszki Repülőgépgyár (U-UAZ) által modernizált Mi-171E berepülése. Az „Orosz Helikopterek” holdingba tartozó üzemben a modernizálás során új hajtómű és módosított forgószárny-mechanizmus került a helikopterbe.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban tervezett Arrow–3 rakétatesztet a céltárgy meghibásodása miatt szakították meg – az izraeli védelmi minisztérium közleménye szerint a tesztindításra a légierő palmakhimi rakétakísérleti bázisán került volna sor, részeként annak a tesztsorozatnak, amellyel Izrael a többlépcsős rakétavédelmi képességét hivatott kiépíteni.