2017. 09. 21. csütörtök
Máté, Mirella
: 310 Ft   : 260 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új repülőgép-szimulátor a Budapest Airportnál

JETfly  |  2013. 04. 25., 12:58

A Budapest Airportnál teljes gőzzel halad az új repülőgép-szimulátorral felszerelt oktató központ kivitelezése, amelynek átadását idén május elejére tervezik. A hollandiai Flight Simulation Company b.v. (FSC) tízéves időszakra kötött bérleti szerződést az épületre, amely egy korszerű Airbus A320-as szimulátornak és a Wizz Air oktató központjának ad helyet.

A Budapest Airport a meglévő épület jelentős mértékü átalakításával, a hátsó homlokzat kibővítésével építi meg az Airbus A320-as szimulátor üzemeltetésére szolgáló új létesítményt. A Wizz Air központ szomszédságában, a Budapest Airport A portájánál elhelyezkedő épületben korábban a Malév, a megszünt magyar légitársaság Boeing 737-es szimulátora müködött. A Budapest Airport új bérlőt talált, így a jelenleg használaton kívüli épületben nemsokára megnyílhat a Wizz Air oktatási központja.

A holland FSC, a korábbi Boeing szimulátor bérbeadója üzemelteti majd az Airbus repülőgép-szimulátort. A repülőgép szimulátor a pilóták adott géptípusra szóló repülési engedélyének (szakszolgálati engedély) kiadásához és a rendszeres hatósági ellenőrző vizsgák megújításához szükséges. A berendezés egy teljesen valósághü, müködő pilótafülke, amely realisztikus pilóta-oktató programok végrehajtására szolgál. A fülke hátsó részében az oktató különféle repülőterek, időjárási viszonyok, repülőgép-konfigurációk és meghibásodások közül választhat. A szimulátor mozgását fejlett elektronikus vezérlésü hidraulika teszi valósághüvé. Az FSC különféle fedélzeti biztonsági berendezéseket is telepített a létesítménybe, amelyeket a légiutas-kísérők oktatása során használnak majd.

Az FSC Airbus szimulátorának segítségével a Wizz Air saját budapesti központjának tőszomszédságában müködtetheti teljes személyzeti oktató központját. A Wizz Air jelenleg több mint negyven Airbus A320-as típusú repülőgépből álló flottát üzemeltet tizenhat közép- és kelet-európai bázisáról. Az FSC létesítménye a Wizz Air gépeivel repülő számos pilóta oktatását és szakszolgálati engedélyének megújítását teszi lehetővé.  

“A Budapest Airport az FSC-vel és a Wizz Airrel szorosan együttmüködve igyekezett lehetőséget találni az épület hosszú távú hasznosítására.” mondta René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója. Hozzátette: “Az új oktatási központ kialakítása a Wizz Air számára egyértelmü jele annak, hogy a repülőtér folytatja a fejlesztést, bérlőinek igényeit magas színvonalon szolgálja ki, és képes gyorsan alkalmazkodni mind a légiközlekedés, mind az ingatlanpiac változásaihoz. Biztos vagyok benne, hogy a Budapest Airport, az FSC és a Wizz Air háromoldalú együttmüködése mindhárom partnernek a hasznára válik.”

Az FSC a hajózó személyzetek oktatására és repülőgép-szimulátorok üzemeltetésére szakosodott holland vállalat, amely az amszterdami repülőtéren több mint száz európai légitársasági ügyfelet szolgál ki tizenkét szimulátor-berendezéssel felszerelt oktatási központjában. Az FSC összesen tizenöt korszerü Airbus és Boeing szimulátort üzemeltet, és magasan képzett szakemberei számos légitársaság számára biztosítják hajózó személyzeteik oktatását.

“Az FSC 2006 óta van jelen Magyarországon; korábban egy Boeing 737-800-as szimulátor-berendezést adtunk bérbe a Malévnek,” mondta Robin Pijnaker, az FSC kereskedelmi- és marketing igazgatója. “A Malév leállását követően az FSC leszerelte a Boeing szimulátort, és felszerelte a korszerü Airbus A320-as berendezést, amely lehetővé teszi a Wizz Air hajózó személyzetek oktatását. Ezúttal az FSC adja bérbe az oktatási központot, és a szimulátor üzemeltetője is az FSC lesz. Budapesti egységünk vezetését motivált és jól képzett helyi szakemberekre bíztuk.”

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Szeptember 20-án a Stratégiai Légiszállítási Képesség hajózóállománya befejezte történetének első olyan személyevakuálását, amelyet C-17-esének padlóberakodási eljárása alkalmazásával hajtott végre.