2025. 06. 15.
Jolán, Vid
: 403 Ft   : 349 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új repülőgép-szimulátor a Budapest Airportnál

JETfly  |  2013. 04. 25., 12:58

A Budapest Airportnál teljes gőzzel halad az új repülőgép-szimulátorral felszerelt oktató központ kivitelezése, amelynek átadását idén május elejére tervezik. A hollandiai Flight Simulation Company b.v. (FSC) tízéves időszakra kötött bérleti szerződést az épületre, amely egy korszerű Airbus A320-as szimulátornak és a Wizz Air oktató központjának ad helyet.

A Budapest Airport a meglévő épület jelentős mértékü átalakításával, a hátsó homlokzat kibővítésével építi meg az Airbus A320-as szimulátor üzemeltetésére szolgáló új létesítményt. A Wizz Air központ szomszédságában, a Budapest Airport A portájánál elhelyezkedő épületben korábban a Malév, a megszünt magyar légitársaság Boeing 737-es szimulátora müködött. A Budapest Airport új bérlőt talált, így a jelenleg használaton kívüli épületben nemsokára megnyílhat a Wizz Air oktatási központja.

A holland FSC, a korábbi Boeing szimulátor bérbeadója üzemelteti majd az Airbus repülőgép-szimulátort. A repülőgép szimulátor a pilóták adott géptípusra szóló repülési engedélyének (szakszolgálati engedély) kiadásához és a rendszeres hatósági ellenőrző vizsgák megújításához szükséges. A berendezés egy teljesen valósághü, müködő pilótafülke, amely realisztikus pilóta-oktató programok végrehajtására szolgál. A fülke hátsó részében az oktató különféle repülőterek, időjárási viszonyok, repülőgép-konfigurációk és meghibásodások közül választhat. A szimulátor mozgását fejlett elektronikus vezérlésü hidraulika teszi valósághüvé. Az FSC különféle fedélzeti biztonsági berendezéseket is telepített a létesítménybe, amelyeket a légiutas-kísérők oktatása során használnak majd.

Az FSC Airbus szimulátorának segítségével a Wizz Air saját budapesti központjának tőszomszédságában müködtetheti teljes személyzeti oktató központját. A Wizz Air jelenleg több mint negyven Airbus A320-as típusú repülőgépből álló flottát üzemeltet tizenhat közép- és kelet-európai bázisáról. Az FSC létesítménye a Wizz Air gépeivel repülő számos pilóta oktatását és szakszolgálati engedélyének megújítását teszi lehetővé.  

“A Budapest Airport az FSC-vel és a Wizz Airrel szorosan együttmüködve igyekezett lehetőséget találni az épület hosszú távú hasznosítására.” mondta René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója. Hozzátette: “Az új oktatási központ kialakítása a Wizz Air számára egyértelmü jele annak, hogy a repülőtér folytatja a fejlesztést, bérlőinek igényeit magas színvonalon szolgálja ki, és képes gyorsan alkalmazkodni mind a légiközlekedés, mind az ingatlanpiac változásaihoz. Biztos vagyok benne, hogy a Budapest Airport, az FSC és a Wizz Air háromoldalú együttmüködése mindhárom partnernek a hasznára válik.”

Az FSC a hajózó személyzetek oktatására és repülőgép-szimulátorok üzemeltetésére szakosodott holland vállalat, amely az amszterdami repülőtéren több mint száz európai légitársasági ügyfelet szolgál ki tizenkét szimulátor-berendezéssel felszerelt oktatási központjában. Az FSC összesen tizenöt korszerü Airbus és Boeing szimulátort üzemeltet, és magasan képzett szakemberei számos légitársaság számára biztosítják hajózó személyzeteik oktatását.

“Az FSC 2006 óta van jelen Magyarországon; korábban egy Boeing 737-800-as szimulátor-berendezést adtunk bérbe a Malévnek,” mondta Robin Pijnaker, az FSC kereskedelmi- és marketing igazgatója. “A Malév leállását követően az FSC leszerelte a Boeing szimulátort, és felszerelte a korszerü Airbus A320-as berendezést, amely lehetővé teszi a Wizz Air hajózó személyzetek oktatását. Ezúttal az FSC adja bérbe az oktatási központot, és a szimulátor üzemeltetője is az FSC lesz. Budapesti egységünk vezetését motivált és jól képzett helyi szakemberekre bíztuk.”

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 06. 03., 09:15
A MiG-21-es Fishbedek hosszú évtizedeken át számos ország katonai repülőteréről felszállva védték a légteret. Nem csak a Varsói Szerződés tagállamainak volt alaptípusa, de különböző modifikációik alaposan kivették a részüket a 20. század helyi háborúiban is.
2025. 06. 02., 14:07
Civilek, majd diplomaták kimenekítése, a művelet szempontjából kritikus, szenzitív anyagok megszerzése és katapultált pilóták felkeresése, majd kimenekítése – a nehézségi szint egyre nőtt, a kihívások komplexitásával egyetemben a Fire Blade 2025 gyakorlaton, ahol kevesebb, mint 24 óra állt a hajózók rendelkezésére, hogy kidolgozzák műveleti tervüket.
2025. 05. 29., 18:15
Átadták a Pápán települő Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) szimulátorát az MH 47. Bázisrepülőtéren – mindez mérföldkövet jelent a program szakembereinek felkészülésében, hiszen a C-17-es repülőgépek kezelőszemélyzete szinten tartó és képességfejlesztő szimulációs felkészítéseit már hazánkban is teljesíteni tudja.
2025-06-04 09:31:36
Az Axiom-4 nemzetközi űrmisszió legkorábban június 10-én, helyi idő szerint 8 óra 22 perckor (közép-európai idő szerint 14 óra 22 perckor) indulhat el a floridai Kennedy Űrközpontból a Nemzetközi Űrállomásra Kapu Tibor magyar kutatóűrhajóssal a fedélzetén - hangzott el a küldetésről tartott keddi online sajtótájékoztatón.
2025-05-27 15:22:44
2025. május 26-án egy szűkebb körű sajtóeseményre érkeztünk a HungaroControl székházába: a program során részt vehettünk a közelgő nyári csúcsidőszakra való felkészülést elemző szakmai beszélgetésen, ellátogathattunk az irányítótermekbe, illetve kitölthettük a FEAST tesztet is, ami kötelező elem a légiforgalmi irányítók felvételi eljárásában.
2025-05-20 12:15:56
Hazánk légterének védelme elsődleges, ezt modern eszközökkel – NASAMS légvédelmi rakétarendszerrel, Gripen vadászgépekkel és Airbus helikopterekkel biztosítjuk. Az 1970-es években létesült és idén új, digitalizált indítópultot kapott barokamra a pilótáink kiképzését szolgálja – mondta dr. Kutnyánszky Zsolt, a Honvédelmi Minisztérium haderőfejlesztésért és védelempolitikáért felelős államtitkára az önálló katonai repülőegészségügy 60 éves fennállása alkalmából rendezett ünnepségen május 15-én, Kecskeméten.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 06. 11., 10:47
Teljesítették első ejtőernyős ugrásukat az MH Ludovika Zászlóalj harmadéves felderítő honvéd tisztjelöltjei. Sánta Gerő hallgató főtörzsőrmesternek még emlékezetesebb volt az ugrás, hiszen azt édesapjával, Sánta Gábor dandártábornokkal élhette át, aki rutinos ejtőernyősként pontosan tudja, mekkora kihívást jelent mindez.
2025. 06. 06., 11:35

Az L-39 Skyfox szimulátora

2025. május 30-án, pénteken érkezett meg Kecskemétre az első három L-39 Skyfox típusú kiképző repülőgép. Az ünnepségen elhangzott, hogy korábban már leszállították a kapcsolódó szimulátort is.
2025. 06. 04., 14:43
A zagyvarékasi székhelyű szervezet eszközparkja most bővült, ennek köszönhetően a jövőben már a magasból is olthatnak.
2025. 06. 03., 10:37
Véget ért a Fire Blade 2025 harcászati helikopteres gyakorlat Pápán. Tizenkét nap alatt 218 repült órát és közel 500 le- és felszállást teljesített öt résztvevő nemzet, négy támogató ország, több mint háromszáz katona.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.