Egy sor új járat indul a nyári utazási szezonban a budapesti repülőtérről, Helsinkitől Bakuig terjed az új desztinációk kínálata. A járatnyitások nagyjából egyformán oszlanak meg a hagyományos és diszkont szektor légitársaságai között.
A március végétől érvényes nyári menetrendi időszak egyik nagy visszatérője az SAS skandináv légitársaság, amely a belső átalakulása után egy sor új járatot indított, egyebek mellett Budapestre is. A heti 5 koppenhágai járat már csak azért is fontos a Budapestről induló utazóknak, mert a dán főváros repülőteréről nemcsak Skandináviába, hanem a tengerentúlra is nagyon sok repülőjárat közül választhatnak a tranzitutasok. A heti három oslói SAS-járat pedig azt tükrözi, hogy Magyarország egyre népszerübb desztináció az északi országokban.
Hasonló megfontolásból indította el helsinki járatát a Norwegian is, amely eddig elsősorban Oslóba, Stockholmba és Koppenhágába kínált járatokat Budapestről. A finn fővárossal kiegészülve immár mind a négy északi főváros elérhető lesz a Norwegiannal Budapestről.
Egy másik kedvelt észak-európai desztinációra, Szentpétervárra április 28-án indítja el új járatát az orosz UTair légitársaság. A jellegzetes fehér-kék festésü gépek egyelőre heti két alkalommal indulnak az Észak Velencéjének is nevezett orosz nagyvárosba, éppen időben ahhoz, hogy legendás júniusi fehér éjszakákban gyönyörködhessen a turista.
A Wizz Air június 17-től indítja új, bakui járatát, amely egyben a légitársaság első Európán kívüli célpontja lesz. Az azeri járat különlegessége, hogy az esti órákban indul és javarészt éjszaka, illetve hajnalban repül – így is növelve a kizárólag Airbus A320-asokból álló flotta gépeinek kihasználtságát. A bakui repülőtérről pedig kiváló átszállási lehetőségek kínálkoznak pl. Közép-Ázsia fővárosaiba és turisztikai célpontjaiba is az Azerbaijan Airlines gépein. A Wizz Air másik idei újdonsága már a téli menetrendi időszakra esik: október 28-tól heti négy járat közlekedik Budapest és Dubai között.
A nyári szezontól heti tízről tizenkettőre emeli járatai számát az airberlin német légitársaság. Ez azt jelenti, hogy hétköznap naponta két járat közlekedik ezentúl a magyar és a német főváros között ez év májusától. Ugyancsak változik a Hollandia és Magyarország közötti légi összeköttetés: mivel a KLM napi négyre emeli az amszterdami járatok számát, a holland légitársaság diszkont cége, a Transavia mostantól Rotterdamba repül Budapestről és ezzel újabb holland város jelenik meg a Budapest Airport útvonalhálózatában.
„Elképesztően sok erőfeszítést tettünk azért, hogy meggyőzzük a légitársaságokat ezeknek az új járatoknak az elindításáról. Már most látható, hogy számos desztináción egyre nagyobb verseny kezd kialakulni, aminek végső soron az utasok lesznek a nyertesei” – foglalta össze Kam Jandu, a Budapest Airport légiközlekedési igazgatója. Hozzátette: „a rövid távú járatok piaca egyre kiélezettebb a diszkont és a hagyományos légitársaságok között, ezért is fontos a számunkra, hogy mindkét szegmensben jól teljesítsünk. Éppen ezért hoztuk az idén májusban Budapestre a Routes Europe konferenciát, amelyen a légitársaságok legfőbb döntéshozói felmérhetik az itt kínálkozó lehetőségeket. Ilyen esély csak egyszer adódik az életben. Most megmutathatjuk a Budapestben és a magyar turisztikai piacban, valamint a repülőtérben rejlő lehetőségeket egy olyan szakmai közönségnek, akik másként nem találkozhatnának ezekkel az információkkal. Ebből pedig mind a légitársaságok, mind az utasok sokat profitálhatnak.”
A Royal International Air Tattoo szervezői bizonyára már évekkel ezelőtt elővették az eseménynaptárt: milyen évfordulót illene megünnepelni 2024-ben? Nem volt nehéz dolguk.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.