2024. 10. 11. péntek
Brigitta
: 400 Ft   : 366 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A tervezett időben nyílt meg a frankfurti repülőtér ´´A-Plus´´ terminálja

JETfly  |  2012. 10. 03., 13:38

A frankfurti repülőtér új A-Plus terminálja – amely az 1-es Terminal épületének 800 méteres hosszúságú, nyugati irányba történő kibővítése – a körülbelül 4 évig tartó építési munkálatokat követően a tervezett időben nyitotta meg kapuit. Az új terminált október 10-től vehetik használatba a repülőgép társaságok, ettől kezdve Németország legnagyobb repülőterének utasforgalmi kapacitása több mint 6 millió utassal nő évente, ez éves szinten összesen kb. 65 millió utast jelent. A komplexumot, amelynek kialakítása 700 millió euróba került, kizárólag a Lufthansa és a Star Alliance partnerei használhatják. Az A-Plus terminál több olyan repülőgép parkolóhellyel is rendelkezik, melyek  a széles fesztávú repülőgépeket is ki tudják szolgálni, mint az A380 szuperjumbo vagy a Boeing B747 család.

“Meg vagyok győződve arról, hogy utasaink értékelni fogják az A-Plus terminált. Az öt új tranzit váró és a legújabb technológiák új sztenderdeket állítanak fel. Az A-Plus terminállal frankfurti bázisunk ismét Európa legnagyobb reptereinek élvonalába került, Frankfurt pedig Európa szívében van, és így megkerülhetetlen. Az átadás nagyszerü hír a német légiközlekedési iparág és a Frankfurt/Rajna-Majna régió számára, ez utóbbi pedig jelentősen profitálhat majd Németország legnagyobb repteréből” - mondta Christoph Franz, a Deutsche Lufthansa AG elnök-vezérigazgatója. Az A-Plus terminál 185 000 m² teljes használatban lévő alapterületével a legnagyobb föld feletti építkezés a frankfurti repülőtér életében, illetve a Terminal 2 1994-es megnyitása óta. A hosszabb távokra repülő gépek számára hét parkoló áll rendelkezésre, ebből négyet olyan emeletes repülők kiszolgálására készítettek fel, mint az A380 szuperjumbo, amelyet három teleszkópos utasfolyosó (egy a felső-, kettő pedig a főfedélzethez) szolgál ki. A további három parkoló két híddal várja a Boeing 747-8 és Airbus 340 típusú gépek érkezését. Egyéb esetekben az A-Plus terminálon egyszerre akár tizenegy keskenytörzsü gépet is képesek kiszolgálni, így biztosítva az optimális rugalmasságot.

Az új terminál lényegesen könnyebbé és gyorsabbá teszi a Lufthansa legnagyobb központjában az átszállást. A jövőben minden, az Amerikai Egyesült Államokból érkező repülőt a Terminal 1 “A” területén fogadnak és látnak majd el. Sok járat esetében a minimális csatlakozási idő a jelenlegi 60 percről várhatóan 40 percre csökken. Ezen felül az úgynevezett dokkolási arány látványosan magasabb lesz, ami azt jelenti, hogy több repülőgép képes közvetlenül leszállni és parkolni a Terminálon ahelyett, hogy a gépet külön parkoltatni kelljen, majd átirányítani a forgalmi előtérbe. Ez a megoldás az utasok számára is jóval kényelmesebb, mint a terminál buszokkal egyik pontból a másikba közlekedni, ráadásul ez a megoldás az irányítók munkáját is leegyszerüsíti.

A tervezett időben nyílt meg a frankfurti repülőtér ´´A-Plus´´ terminálja

Az A-Plus terminál 5 Lufthansa tranzit váróval rendelkezik: egyet tartanak fenn az első osztály utasai számára, kettőt a Senator és kettőt a Business osztályon utazóknak. A várókban az utasok pihenhetnek, dolgozhatnak vagy felfrissíthetik magukat. Ezek a létesítmények csaknem 50 százalékkal – több mint 14 000 négyzetméterrel - növelik meg a Lufthansa teljes váróterületét a frankfurti repülőtéren. A megnövelt területü terminálon további újítások is szolgálják az utasok kényelmét: a mozgójárdák hosszabbak és szélesebbek lettek, így kisebb távokon szükséges csak gyalogolni, és a sietősebb utasok számára is könnyebb így megkerülni azokat, akiknek kevésbé szempont a gyorsaság az utazásuk során. Mindezen felül a hatalmas váró területeken elhelyezett üléseket elektromos csatlakozókkal és USB portokkal is felszerelték, így a különböző elektromos eszközök töltése is könnyedén megoldható. A kibővített 1-es Terminal a repülőtér területén árusítók számára is sok előnyt nyújt. A teljes területből 12 000 négyzetmétert 60 üzletnek és étteremnek tartottak fenn, ezek főleg a két központi üzletterületen foglalnak helyet. A frankfurti repülőtér életében először a vámmentes Travel Value Shop üzleteket álmodták meg olyannak, amelyeken keresztül lehet sétálni. Az utasokat automatikusan ezeken az árusító területeken vezetik át, miután elhagyták a biztonsági ellenőrző pontokat. Az A-Plus terminál alapkő letételére 2008. decemberében került sor. Hatalmas kihívást jelentett az, hogy a munkálatok ideje alatt is zökkenőmentesen üzemelhessen a repülőtér a szomszédos Terminal 1-en, valamint a forgalmi előtérben. Bizonyos munkálatok kizárólag éjszaka haladhattak. 2012. júliusában a terminál első része, azaz az A-Plus úgynevezett “gyökere” avagy csomópontja és a már létező A Terminál már megnyitotta kapuit.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 09. 27., 09:15
A 2022-es Royal International Air Tattoo rendezvényen Szentendrei Dávid százados, a Magyar Honvédség vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár hajózója kiemelkedő teljesítményt nyújtott JAS 39-es Gripen vadászgépével.
2024. 09. 25., 09:10
Egy korszak véget ért a Holland Királyi Légierő történetében: országjáró repülés keretein belül, 2024. szeptember 27-én búcsúztak el 45 évnyi szolgálat után az F-16-osok.
2024. 09. 12., 12:35
A térség legnagyobb repülőnapjaként, idén szeptember 6-án és 7-én rendezték meg Zeltwegben Ausztria nemzetközi repülőnapját, az AIRPOWER-t. Fotós beszámolónkban közel 200 felvételt láthatnak Olvasóink az esemény szombati napjáról!
2024-09-19 18:30:47
Az éves kiképzési tervnek megfelelően, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár Gripen hajózói 2024. szeptember 16-19. között délutáni, esti kiképzési repüléseket hajtottak végre, melyek fotózására a spotterek is lehetőséget kaptak.
2024-09-15 18:00:00
A szervezők bejelentése értelmében, egy héttel az esemény előtt, törölték a csehországi Ostravában évente megrendezésre kerülő NATO Days rendezvényt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 10. 10., 11:39
Felhők felett tízes kötelékben – két héten át, tizenegy nemzettel közösen emelkednek magasba Gripenjeink a Ramstein Flag 24 gyakorlaton. A nagyszabású esemény során naponta kétszer, egyszerre több mint 60 gép tartózkodik a levegőben, biztosítva a közös NATO légiműveletek gyakorlását, illetve a képességek fejlesztését.
2024. 10. 08., 11:12
1992. január 7-én az olasz hadsereg két, fehérre festett helikoptere érkezett a kaposújlaki repülőtérre. Az AB 205-ös és 206-os az Európai Közösség Megfigyelő Missziójának égisze alatt repült Belgrádból Zágrábba és tankolás céljából szakította meg útját a Kaposvár melletti repülőtéren.
2024. 10. 02., 10:56
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár Gripen vadászrepülőgépei is részt vesznek a Ramstein Flag 24 légvédelmi harcászati gyakorlaton Görögországban.
2024. 10. 01., 09:56
A kalibráló repülések során az irányadók és a távolságmérő berendezés útvonal-ellenőrzését a két pilóta és a 2-3 fős fedélzeti kalibráló személyzet önállóan végezte.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.