2017. 10. 20. péntek
Vendel
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Bezárja a Budapest Airport az 1. Terminált

JETfly  |  2012. 05. 25., 14:13

A magyar légiközlekedés mélyrepülése folytatódik, a Budapest Airport, amelynek csak a Malév-csődje napján 4,2 mrd forint számlája ragadt benn a többi járulékos veszteségről nem is szólva, kénytelen bezárni a repülőtér 1. Terminálját 2012. május 29-én. Egyebek mellett erről is beszélt Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója és Kam Jandu, a Budapest Airport légiközlekedési igazgatója a repülőtéren tartott tegnapi sajtótájékoztatón.

A 2012. február 3-a Fekete Péntekként vonul be a magyar repülés történetébe, a Malév-csődjének hatásaival azonban még hosszú éveken keresztül számolni kell. További munkahelyek szünhetnek meg az idegenforgalomban és a repülőtérhez kapcsolódó cégeknél. Egyedül a Budapest Airportnak 4,2 milliárd közvetlen veszteséget jelentett a nemzeti légitársaság csődje. Ehhez még további veszteségeket kell hozzászámítani, mint pl. az elmaradt leszállási díjakat vagy a Malév által bérelt mintegy 90.000 négyzetméternyi iroda, raktár és egyéb repülőtéri helyiségek bérletét. A nehézségeket csak tetézte, hogy a tavalyi évhez képest 675 millió forintról nem kevesebb, mint 2 milliárd 250 millió forintra emelkedett a repülőtérre kiszabott telekadó, ami 330 % változás egyik évről a másikra. Ezt hangsúlyozta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója, aki kifejtette: a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőteret müködtető vállalat valamennyi fejlesztési kötelezettségének eleget tett, de idén kénytelen drasztikusan visszafogni a további beruházásait, és a költségcsökkentés részeként bezárja a repülőtér 1. Terminálját. A bezárás szó szerint is értendő, 2012. május 30-ától minden légitársaság már a 2. Terminálról indul és érkezik, a régi repülőtéri épületet pedig bezárják, az nem lesz látogatható sem a nagyközönség számára, ott csak a repülőtéri cég irodái maradnak.

Jost Lammers emlékeztetett rá, hogy a Budapest Airport a tavalyi rekordforgalmú évben meg tudta mutatni, hogy mekkora gazdasági- és idegenforgalmi jelentőségü potenciálja van a cégnek. Tavaly 8,9 millió utast fogadtak, a repülőgépmozgások száma elérte a 110 000-et, megnyílt az ultra-modern SkyCourt a 2. Terminálon, amely sor nemzetközi elismerést söpört be azóta.

A Malév csődje nyomán azonban megtört a lendület, bár a repülőtér és a légitársaságok szoros együttmüködése nyomán egy sor desztinációra nagyon gyorsan sikerült új légi fuvarozót beállítani, más területeken sikerült növelni a járatsürüséget vagy a meglévő légitársaságok gépeinek befogadóképességét. Ezzel együtt – hangsúlyozta Jost Lammers – a budapesti repülőtér és ezen keresztül a magyar gazdaság is hátrányba került Béccsel és Prágával szemben a régiós versenyben. Bécsből és Prágából pl. hat-hétszer annyi repülőjárat megy Oroszországba vagy Törökországba, mint Budapestről. Itthon négy hónappal a Malév csődje után még mindig nincs kijelölt légitársaság, amely átvehetné a nemzeti légitársaság útvonalait olyan fontos irányokban, mint Moszkva, Kijev, Tel Aviv vagy Isztambul. Csak emiatt mintegy kétszázezer főnyi utast veszít Budapest és az idegenforgalom az idei évben.

Kam Jandu a Budapest Airport légiközlekedési igazgatója megemlítette, hogy még mindig vannak olyan regionális útvonalak, amelyekre lehetne Budapestről repülni. Így például az utóbbi időben egy romániai légitársaságnak eddig nem sikerült müködési engedélyt kapnia, bár készen állna akár holnaptól beindítani járatait a magyar fővárosból. Kam Jandu tájékoztatott arról is, hogy a Budapest Airport forgalmában a tavalyi 26 %-ról 51 % fölé emelkedett a diszkont légitársaságok utasainak részaránya. A Budapest Airport légiközlekedési igazgatója jelezte, hogy a repülőtér továbbra is minden tőle telhetőt megtesz azért, hogy újabb légitársaságok jöjjenek Budapestre és hogy újabb járatok nyíljanak a magyar fővárosból.

A sajtótájékoztatón az is elhangzott, hogy az utolsó járatok 2012. május 24.-én este hagyják el az 1. Terminált, másnap, azaz 30-án szerdán reggel már minden légitársaság, így az easyJet, a Germanwings, a Jet2.com, a Norwegian és a Wizz Air is már a 2. Terminálról indítja reggeli járatait. Ezeknek a légitársaságoknak az utasai a 2B Terminálon keresztül jutnak el a beszállításhoz, míg az érkezés változatlanul a schengeni szisztéma szerint történik. A schengeni országokból érkező utasok a 2A, míg a nem-schengeni államokból a 2B Terminálra érkeznek az utasok. Az 1. Terminál bezárásáról bőséges információ áll az utazók rendelkezésére mind a légitársaságok, mind a Budapest Airport weblapján és Facebook oldalán, az erről szóló plakátok és információ kint van már az érintett pályaudvarokon és a BKV 200E jelzésü buszának megállóiban is. Május 30-án üzemkezdettől pedig kétnyelvü, magyar-angol hangosbemondás is segíti az utazókat a tájékozódásban a MÁV-start vonatain és a BKV-buszokon.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-10-16 16:19:45
Kanada hivatalosan is kifejezte érdeklődését az ausztrál F/A-18A/B Hornetek iránt. A kanadai Királyi Légierő CF-18-ainak ideiglenes pótlására kiváló lehetőséget nyújtanának az ausztrálok használt vadászbombázói.
2017-10-12 12:54:19
6 darab F-22 Raptor érkezett Angliába az Egyesült Államok légierejétől, az Európai Elrettentési Kezdeményezés (European Deterrence Initiative) keretében.
2017-10-10 13:26:08
2017. október 10-én, kedden felszállás közben szenvedett katasztrófát az Orosz Légi- és Kozmikus erők egyik Szíriában állomásozó Szu-24-ese. A repülőgép eddig tisztázatlan körülmények között a felszálláshoz történő nekifutás során szaladt le a pályáról és tört össze, néhány forrás ugyanakkor lezuhanást említ.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 20., 16:43
A SkyMaster öv visszatért a JETfly Webáruház kínálatába! A polgári repülőgépeken használatos biztonsági övekhez hasonló, a hétköznapi viseletet feldobó öv, mely ugyanazon heveder és csat felhasználásával készült.
2017. 10. 20., 15:21
Nemrég tért vissza Németországba a Landshut névre keresztelt, D-ABCE lajstromú Boeing 737-es gép, amelyet épp negyven évvel ezelőtt kerítettek hatalmukba palesztin terroristák, és támadásukból minden idők legdrámaibb – összességében pozitív kimenetelű – túszejtő, illetve túszmentő akciója kerekedett ki.
2017. 10. 20., 10:19
Az MSz-21-es első hosszabb repülése gond nélkül megtörtént. Zsukovszkij külön új hangárral fogadja a gépet. A negyedik példány kap orosz hajtóművet.
2017. 10. 19., 09:59
A hónap végéig aláírják a szerződést a honvédség Mi–24-es harci helikoptereinek nagyjavításáról – tudtuk meg kormányzati forrásból.

  Legfrissebbek most

Az Egyesült Államok kormánya a napokban jóváhagyta Görögország azon kérését, miszerint az FMS program keretin belül F-16V verzióra modernizálná 123 darab Falconját. Az üzlet összértéke elérheti a 2,4 milliárd dollárt is.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A Mianmari Légierő a napokban átvette az első, nagyjavításon és modernizáción átesett Mi-24P típusú harci helikopterét. A most átadott példányt további 3 követi majd, melyeket már Mianmarban modernizálnak.