2024. 10. 03. csütörtök
Helga
: 400 Ft   : 362 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

2011 – rekordév a Budapest Airportnál!

JETfly  |  2012. 01. 10., 09:50

Nem kevesebb, mint 8,9%-os növekedéssel minden idők legerősebb utasforgalmát regisztrálta a Budapest Airport: összesen 8 920 653 utas fordult meg a fővárosi repülőtér termináljain. Mindez 320 000-el több utast jelent, mint az eddigi legnagyobb forgalmú 2007-es év forgalma. 2011 sok szempontból meghatározó volt a budapesti repülőtér életében, hiszen ekkor nyílt meg a forgalom számára a SkyCourt, a 2-es terminál új épülete, egy sor új légitársaság nyitott új útvonalakon járatot. A Budapest Airport ezzel még közelebb került stratégiai céljának megvalósításához, hogy Közép és Kelet-Európa vezető repülőterévé váljon.

A budapesti nemzetközi repülőtér forgalmának növekedése még az európai átlagot is meghaladta 2011-ben. Az ACI által kiadott nemzetközi statisztikák szerint a kontinensen 2011-ben átlagosan 7 %-kal bővült a légiforgalom, addig a Budapest Airportnál nem kevesebb, mint 8 920 653 utast regisztráltak, ami 9%-os eves növekedési ütemnek felel meg 2010-hez képest. (akkor 8,2 millió utas indult és érkezett a repülőtéren keresztül) Mindez 323 516-al több utas, mint az eddigi rekordévnek számító 2007 forgalma volt.

A Budapest Airport munkatársai mindent megtettek azért, hogy új légitársaságokat hozzanak Budapestre új járatokkal. 2011 januárjában a Qatar Airways elindította Doha-Budapest járatot, amelynek gépei szeptembertől már napi rendszerességgel közlekednek – tekintettel a megnövekedett igényekre. Áprilistól kezdve közlekedik Budapest és New York Kennedy repülőtere között az American Airlines (új légitársaságként a magyar piacon). Május óta közvetlenül is elérhető a Baltikum térsége Budapestről, miután az airBaltic elindította rendszeres, hetente négyszer közlekedő rigai járatát. Június óta kínálja népszerü edinburghi járatát a Jet2.com brit diszkont légitársaság összekötve a magyar fővárost Skócia szívével. Végül, de nem utolsósorban az év végén indított új budapesti járatot Bernből a svájci Sky Work Airlines ezzel Zürich, Bázel és Genf után immár a negyedik svájci városba kínálva közvetlen összeköttetést.

“Határozottan haladunk tovább a megkezdett úton, amelynek révén a Budapest Airport Közép- és Kelet-Európa vezető légikikötőjévé válhat a növekedés üteme és az itt nyújtott szolgáltatások minősége területén.” – így kommentálta az éves statisztikák publikálást Jost Lammers. A Budapest Airport vezérigazgatója hozzátette: “Célunk, hogy az idén megerősítsük az elért eredményeket és megvalósítsuk a jövővel kapcsolatos terveinket. A repülőtér privatizációjának elmúlt négy éve igazi sikertörténet, hiszen még a legsúlyosabb világgazdasági válság körülményei között is folytattuk a repülőtér fejlesztését. Mindez mostanra meghozta a gyümölcsét: a korábbinál jóval magasabb színvonalú kiszolgálást tudunk nyújtani az utasoknak és minden tekintetben megnöveltük a repülőtéri müködés hatékonyságát. Örömmel tekintünk a 2012-es év elé, amelyben újabb légitársaságokat üdvözölhetünk Budapesten.”

Az úgynevezett hagyományos légitársaságok, mint a Lufthansa, a British Airways, a KLM, az Air France, a Swiss, a Turkish Airlines és még sokan mások jelentették a növekedés motorját 2011-ben. A járatsürüség növelése, a nagyobb gépek és a növekvő kihasználtság (load factor) állt a jelentős utasszám növekedés hátterében. A hagyományos légitársaságok szegmense nem kevesebb, mint 19,6%-kal szállított több utast Budapestre, mint 2010-ben. Óriási, 44%-os mértékben nőtt a hosszú távú járatokon utazók száma is, a Qatar Airwaysnek és az American Airlinesnak köszönhetően, miközben továbbra is jelentős piaci szerepet játszott Budapesten az amerikai Delta és a kínai Hainan Airlines is.

A Malév látványosan javította teljesítményét 2011 utolsó negyedévében és ezzel 200 000-el több utast szállított, mint az előző évben. Évi 8%-kal növekedett a Budapesten átszálló utasok száma, a tranzit utasok tették ki a Budapest Airport forgalmának 17 százalékát. 2011-ben tovább növekedett a diszkont légitársaságok piaca, ebben a szektorban élen járt a Wizz Air, amely a nyári csúcsidőszakban négy repülőgéppel üzemelt Budapestről.

A Budapest Airport eltökélten menetel stratégiai céljának megvalósítása felé, hogy a régió fő gyüjtő-elosztó repülőterévé váljon. Ezt a célt szolgálta az eddig legnagyobb, nem kevesebb, mint 100 millió eurós (30 milliárd forintos) befektetés, a SkyCourt (Égi Udvar) terminálépület átadása. Mindez jelentős mértékben növelte a repülőtér utasforgalmi kapacitásait, lényegesen kényelmesebbé teszi az utazást, szélesíti a repülőtér éttermi- és kereskedelmi kínálatát. Az eredmények máris tetten érhetők, hiszen a negyedéves, titkos, az utasok kikérdezésen alapuló felmérések nagyságrendekkel növelték a budapesti repülőtér kényelmi besorolását. A SkyCourt átadásával együtt kezdett üzemelni a 2-es terminál új, számítógép vezérlésü poggyászosztályozó rendszere, majdnem megkétszereződött az utasbiztonsági ellenőrzés kapacitása a 12 új átvilágító gépsor beállításának köszönhetően. Az átszálló utasok számára pedig az eddig négyről hatra emelkedett a utasbiztonsági folyosók száma.

A Budapest Airport 2012-ben is folytatja BUD Future nevü fejlesztési programjának a megvalósítását. Ez év tavaszán megkezdődik a Cargo City első fázisának építése a jelenlegi 2-es terminálhoz közel, a repülőtér vecsési oldalán. Itt 11 000 négyzetméternyi korszerü raktár és 4 500 négyzetméternyi iroda épül a légi teheráruk kezelésének meggyorsítására. A Budapest Airport az idén megkezdi egy új, korszerüen hangszigetelt hajtómü próbázó hely építését a jelenlegi Lufthansa Technik hangár közvetlen szomszédságában. Ez a beruházás jelentősen csökkenti a repülőtér közelében a potenciális földi zajterhelést.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 09. 25., 09:10
Egy korszak véget ért a Holland Királyi Légierő történetében: országjáró repülés keretein belül, 2024. szeptember 27-én búcsúztak el 45 évnyi szolgálat után az F-16-osok.
2024. 09. 12., 12:35
A térség legnagyobb repülőnapjaként, idén szeptember 6-án és 7-én rendezték meg Zeltwegben Ausztria nemzetközi repülőnapját, az AIRPOWER-t. Fotós beszámolónkban közel 200 felvételt láthatnak Olvasóink az esemény szombati napjáról!
2024-09-19 18:30:47
Az éves kiképzési tervnek megfelelően, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár Gripen hajózói 2024. szeptember 16-19. között délutáni, esti kiképzési repüléseket hajtottak végre, melyek fotózására a spotterek is lehetőséget kaptak.
2024-09-15 18:00:00
A szervezők bejelentése értelmében, egy héttel az esemény előtt, törölték a csehországi Ostravában évente megrendezésre kerülő NATO Days rendezvényt.
2024-09-08 10:36:36
A Honvédelmi Minisztérium tájékoztatása szerint a szolnoki MH Kiss József 86. Helikopterdandár egy Airbus H225M többcélú helikoptere segítette az oltást Vas vármegyében. A csütörtökön kezdődött tüzet vasárnapra sikerült megfékezni.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 10. 02., 10:56
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár Gripen vadászrepülőgépei is részt vesznek a Ramstein Flag 24 légvédelmi harcászati gyakorlaton Görögországban.
2024. 10. 01., 09:56
A kalibráló repülések során az irányadók és a távolságmérő berendezés útvonal-ellenőrzését a két pilóta és a 2-3 fős fedélzeti kalibráló személyzet önállóan végezte.
2024. 09. 30., 09:49
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál AS-350B kiképzési repüléssel indult a nap.
2024. 09. 24., 12:05
Szeptember ötödikén landolt hazánkban az első magyar KC-390 Millennium szállító repülőgép, amely rendkívül fontos mérföldköve a légierő fejlesztésének. A Spirit FM Katonadolog című műsorának szeptember 21-ei adásában éppen ez a gépcsoda kapta a főszerepet.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.