Most vasárnap (2011.október 2-án) érkezik a világ legnagyobb utasszállító repülőgépe, az Airbus A380-as Budapestre. A Lufthansa óriásgépe a tervek szerint a déli órákban landol, várhatóan a repülőtér 2-es pályájára és mintegy két órát tölt Budapesten.
Mindössze nyolc (!) perc alatt minden hely elkelt a Budapest Airport 2A termináljának teraszára, amikor a cég weboldalán és Facebook-oldalán megnyitották a regisztrációt az érdeklődők számára. A repülőtér 2-es terminálján zajló átépítések és fejlesztések miatt a kilátóterasz már két éve zárva van, a nagy érdeklődés miatt a Budapest Airport 400 érdeklődő számára megnyitja a területet, ahová csak speciális biztonsági ellenőrzést követően lehet kilépni. Ezt a 400 férőhelyet regisztrációs játék keretében sorsolta ki a repülőtér, mivel azonban az utolsó másodpercben egyszerre 12-en regisztráltak még, ezért végül összesen 411 ember kap lehetőséget az óriásgép közeli megtekintésére.
A Lufthansa Airbus A380-asa iránt hatalmas az érdeklődés, emiatt még a repülőtéri dolgozók számára is korlátozni kellett a gép megközelítését, őket is belső buszok szállítják ingajáratban egy elkülönített területre, ahonnan közelebbről megtekinthetik az óriásgépet. Az eseményre több mint száz újságíró, tévériporter, fotós és operatőr akkreditált, valamint a magyar spotterek (repülőgépre szakosodott profi/hobbi-fotósok) csoportja és a Lufthansa utazási irodai partnerei.
A tervek szerint a Lufthansa Airbus A380-asa helyi idő szerint 12.35-kor érkezik a repülőtér 31 R futópályájára (2-es pálya vecsési vége) majd 14.45-kor a 31 L futópályáról (1-es pálya vecsési vége) startol Frankfurt felé. Ez utóbbi eseményt az érdeklődők elsősorban az 1-es terminál teraszáról tudják megtekinteni. A le- és felszállási irányok csak valószínüsíthetők, hiszen az mindenkor a légforgalmi irányítástól, az időjárási viszonyoktól és a forgalmi helyzettől függ.
Az Airbus A380-as jelenleg a világ legnagyobb utasszállító repülőgépe, jelenleg a 77 elkészült gépből 56 darab repül a világ nagy légitársaságainál, ebből nyolc a Lufthansa színeiben. A repülőgépet elsősorban nagy utasforgalmú és hosszú távú (interkontinentális) járatokra tervezték, az utasokat két fedélzeten helyezték el benne. A széksorok elrendezésétől függően 520-853 utast vehet egyetlen gép a fedélzetére. (Összehasonlításul: a Budapesten leggyakrabban előforduló repülőgépek kapacitása 120-180 fő.) Az Airbus A380-as méretei is lenyügözőek. Hossza: 72.73 m, fesztávolsága: 79.75 m, magassága: 24.45 m, legnagyobb felszálló tömege: 569 tonna. Legnagyobb sebessége 945 km/h (Mach 0.89), legnagyobb hatótávolsága: 15.400 km és nem kevesebb, mint 323 546 liternyi kerozint vehet fel a tartályaiba.
A hatalmas érdeklődés miatt a Budapest Airport nyomatékosan kéri, hogy mindazok, akiknek nem sikerült a kilátóteraszra regisztrálniuk, ne próbálkozzanak a 2-es terminálon bejutni, innen ugyanis nincs más lehetőség, hogy megnézzék a gépet, amely a forgalmi előtéren, a SkyCourt (Égi Udvar) előtt fog megállni. Az érdeklődőknek ajánljuk, hogy a magyar spotterek weboldalán, a www.airportal.hu oldalon válasszák ki a legmegfelelőbb helyeket, ahonnan követhetik a gép le- és felszállását. A repülőtér és a rendőrség egyébként megerősített szolgálattal igyekszik segíteni az utazókat és a látogatókat, hogy nagyobb fennakadások nélkül lehessen közlekedni a repülőtéren és környékén.
2018 után 2024-ben ismét megrendezik a Cruzeiro do Sul, azaz a CRUZEX nagyszabású, nemzetközi légi hadgyakorlatot Brazíliában. A Natal központú kiképzési esemény kiemelt fontosságú és komplexitású Dél-Amerikában, kis jóindulattal akár a brazil Red Flagnek is lehet nevezni. Lesznek újoncok és lesznek búcsúzók: és az is biztos, hogy valóságos típuskavalkád várható.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.