A Budapest Airport rendkívül nyugtalanítónak tartja a helyzetet a repülőtéri taxidrosztok jövőjét illetően. A Budapesti Közlekedési Központnak (BKK) nagyon kevés ideje maradt arra, hogy aláírja a város Tömegközlekedési Megállapodását, amely – a taxi szolgáltatást is beleértve – a magyar főváros közlekedési rendszerének kérdéseit tisztázná és felügyelné.
A Budapest Airport vezetése már több mint fél éve, 2010 novemberében többszintü tárgyalást kezdeményezett a Fővárosi Önkormányzattal és a fővárosi taxiállomásokat üzemeltető szervezettel azzal a szándékkal, hogy újratárgyalják a korábbi szerződést, amely 2011. május 26-án lejár. A Budapest Airport célja egy új megállapodás lenne, amely garantálja a biztonságos, megbízható, jó minőségü repülőtéri taxi szolgáltatást, megfizethető áron.
A Budapest Airport képviselői több magas szintü találkozón vettek részt, amelyet Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója vezetett. A tárgyalások célja az volt, hogy mielőbb megállapodást kössenek. A repülőtér üzemeltetője hajlandó volt a BKK szinte valamennyi elvárását teljesíteni, beleértve, hogy a taxi-ügyet a repülőteret érintő tömegközlekedés átfogó kérdéskörébe helyezze. A Budapest Airport részéről nem merült fel több akadály, amely hátráltatta volna megállapodást, bár kétségtelen, hogy néhány nehezen megmagyarázható késlekedés veszélyeztette a dokumentum határidőn belüli aláírását.
Jelen állás szerint kényes helyzetbe kerülhet a repülőtér, hiszen – amennyiben a Budapest Airport nem hozza meg a saját hatáskörében megvalósítható intézkedéseket – visszaköszönhetnek azok az idők, amikor az utasokat zaklatták, átverték és megkárosították, amikor a magyar főváros repülőtere folyamatosan a címlapokon szerepelt a hírhedt a taxis háború miatt.
A Budapest Airport elsődleges célja, hogy elkerüljük ezt a kaotikus helyzetet. A szabályozatlanság ugyanis nemcsak a jelenlegi szerződéses partner, a Főtaxi üzleti érdekeit sérti, hanem egyenesen aláássa a közrendet, súlyosan csorbítja Magyarországnak mint az EU-elnökség vendéglátójának hírnevét, és károsítja a magyar turisztikai és idegenforgalmi ágazatot. Amennyiben 2011. május 26-ig (azaz a jelenlegi taxidroszt-üzemeltetési szerződés lejártáig) nem jön létre új megállapodás, a Budapest Airport kénytelen lesz saját terve szerint eljárni, hogy minden lehetséges és törvényes módon megvédje a közbiztonságot és a rendet a repülőtér termináljainál. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője készen áll minden erejével, tétovázás nélkül fellépni az utasai biztonsága és kényelme érdekében.
Az éves kiképzési tervnek megfelelően, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár Gripen hajózói 2024. szeptember 16-19. között délutáni, esti kiképzési repüléseket hajtottak végre, melyek fotózására a spotterek is lehetőséget kaptak.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.