A Budapest Airport rendkívül nyugtalanítónak tartja a helyzetet a repülőtéri taxidrosztok jövőjét illetően. A Budapesti Közlekedési Központnak (BKK) nagyon kevés ideje maradt arra, hogy aláírja a város Tömegközlekedési Megállapodását, amely – a taxi szolgáltatást is beleértve – a magyar főváros közlekedési rendszerének kérdéseit tisztázná és felügyelné.
A Budapest Airport vezetése már több mint fél éve, 2010 novemberében többszintü tárgyalást kezdeményezett a Fővárosi Önkormányzattal és a fővárosi taxiállomásokat üzemeltető szervezettel azzal a szándékkal, hogy újratárgyalják a korábbi szerződést, amely 2011. május 26-án lejár. A Budapest Airport célja egy új megállapodás lenne, amely garantálja a biztonságos, megbízható, jó minőségü repülőtéri taxi szolgáltatást, megfizethető áron.
A Budapest Airport képviselői több magas szintü találkozón vettek részt, amelyet Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója vezetett. A tárgyalások célja az volt, hogy mielőbb megállapodást kössenek. A repülőtér üzemeltetője hajlandó volt a BKK szinte valamennyi elvárását teljesíteni, beleértve, hogy a taxi-ügyet a repülőteret érintő tömegközlekedés átfogó kérdéskörébe helyezze. A Budapest Airport részéről nem merült fel több akadály, amely hátráltatta volna megállapodást, bár kétségtelen, hogy néhány nehezen megmagyarázható késlekedés veszélyeztette a dokumentum határidőn belüli aláírását.
Jelen állás szerint kényes helyzetbe kerülhet a repülőtér, hiszen – amennyiben a Budapest Airport nem hozza meg a saját hatáskörében megvalósítható intézkedéseket – visszaköszönhetnek azok az idők, amikor az utasokat zaklatták, átverték és megkárosították, amikor a magyar főváros repülőtere folyamatosan a címlapokon szerepelt a hírhedt a taxis háború miatt.
A Budapest Airport elsődleges célja, hogy elkerüljük ezt a kaotikus helyzetet. A szabályozatlanság ugyanis nemcsak a jelenlegi szerződéses partner, a Főtaxi üzleti érdekeit sérti, hanem egyenesen aláássa a közrendet, súlyosan csorbítja Magyarországnak mint az EU-elnökség vendéglátójának hírnevét, és károsítja a magyar turisztikai és idegenforgalmi ágazatot. Amennyiben 2011. május 26-ig (azaz a jelenlegi taxidroszt-üzemeltetési szerződés lejártáig) nem jön létre új megállapodás, a Budapest Airport kénytelen lesz saját terve szerint eljárni, hogy minden lehetséges és törvényes módon megvédje a közbiztonságot és a rendet a repülőtér termináljainál. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője készen áll minden erejével, tétovázás nélkül fellépni az utasai biztonsága és kényelme érdekében.
Az elmúlt napokban két hivatalos bejelentés is érkezett a Kanadai Királyi Légierő megújuló kiképző repülőgép flottája kapcsán: az új típusok érkezésére már nem is kell túl sokat várni.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.