Sikeresen alakult 2011 első hónapja a Budapest Airport számára: az előző év hasonló időszakához képest idén januárban több mint 6%-kal több utast regisztrált a repülőtér. Az egyre újabb légitársaságok érkezésének és az európai légiközlekedés fellendülésének köszönhetően a kedvező tendencia várhatóan az év további részében is folytatódik.
2011 januárjában az egy évvel korábbihoz képest 6,1%-kal nőtt az utasforgalom a Budapest Airport által üzemeltetett Ferihegyi repülőtéren. A diszkont légitársaságok által használt 1-es Terminálon 18,4%-kal, a 2A Terminálon pedig 3%-kal több utas fordult az év első hónapjában, miközben a 2B Terminál forgalma minimálisan, 0,8%-kal csökkent.
A repülőtér forgalmának 67%-át adták a hagyományos (full service) légitársaságok, a fapados cégek szállították az utasok 30%-át és 2,8 % volt a charter utasok aránya. A diszkont légitársaságok jelentik a forgalomnövekedés igazi motorját: ez a szektor 17,2 %-kal több utast szállított idén, mint egy éve. Továbbra is a WizzAir és az easyJet áll forgalomnövekedés élvonalában, a két legnagyobb diszkont légitársaság budapesti forgalomnövekedése magasan kétszámjegyü tavalyhoz képest.
A hagyományos légitársaságok között elsősorban a Lufthansa, az Air France és a British Airways szállított több utast, a holland KLM napi három amszterdami járatával újonc a mezőnyben, hiszen tavaly még nem közlekedett Budapestre.
A legkedveltebb úti cél továbbra is London (Heathrow, Gatwick és Luton repülőterével), a brit fővárosba 19,3 %-kal többen utaztak, mint egy éve. Sorrendben Párizs és Frankfurt következik London mögött. A legdinamikusabban fejlődő úti cél a bajor főváros: Münchent 60 %-kal többen választották, mint 2010 januárjában.
Hosszú stagnálás után megindult a gépmozgások számának emelkedése, igaz, lényegesen lassabban, mint az utasszám-növekedés. Ebből arra lehet következtetni, hogy légitársaságok igyekeznek nagyobb kihasználtsággal közlekedtetni járataikat, a hagyományos légitársaságok gépei átlagban 57,7 %-os, a diszkontoké pedig 71,4%-os kihasználtsággal repültek. Folytatódott a légiáru-szállítók menetelése is, a cargo gépek forgalma 6,6 %-kal növekedett.
Az idei évben eddig hat új járat indítását jelentették be. Január óta jár Budapestre a Qatar Airways Dohából, áprilisban érkezik az American Airlines new york-i járata, indul a Jet2.Com Edinburgh-Budapest közötti járata, Rigából jön az Air Baltic, a Malév felújítja a barcelonai járatot, ismét lesz heti egy gép Toronto-Hamilton és Budapest között (a FlyCentralEurope.com charter társaság üzmeltetésében) a járatot az Air Italy Boeing 767-ese teljesíti.
A horvát védelmi minisztérium hivatalos bejelentése értelmében, 2024. december 1-től már nem a MiG-21-esek védik az ország légterét, a típus búcsújával egy korszak véget ér Európában.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.