A Budapest Airport igazgatósága jóváhagyta a cég hajtóműpróbázó hely létesítésével kapcsolatos előterjesztését, így hamarosan megkezdődhetnek a zajvédelmi programban is szereplő beruházás előkészületei. Ezzel a repülőtér újabb lépést tesz a környékbeli települések közösségeit érő zajterhelés csökkentése érdekében, hiszen a hajtóművek tesztelése, a visszajelzések szerint, zavarja néhány pestlőrinci és rákoshegyi lakó nyugalmát.
A légijármüvek karbantartása során időnként a hajtómüveket részleges, vagy maximális teljesítményen kell rövid ideig müködtetni – a földön. Ez a müvelet a repülőtér kijelölt hajtómüpróbázó helyein a felszállásokhoz hasonlóan jelentős hangkibocsátással jár, így egyik összetevője az úgy nevezett repülőtéri földi zajoknak. A Budapest Airport szakemberei most egy olyan csúcstechnológiájú hajtómüpróbázó bázis létesítésén kezdhetnek el dolgozni, amelynek segítségével zajvédő és zajelnyelő falak alkalmazásával jelentősen csökkenthető az évente átlagosan kétszáz alkalommal végzett tesztelések során keletkező zajterhelés.
A több száz millió forintos nagyságrendü beruházás újabb bizonyítéka annak, hogy az eredeti terveknek megfelelően halad a Budapest Airport zajvédelmi programjának megvalósítása. A napokban fejeződik be a cég által indított zajszigetelési program harmadik fázisa, amellyel együtt immár közel félezer környékbeli ingatlan kapott többszázezer forint értékü passzív akusztikai védelmet, illetve a repülőtérrend legutóbbi módosítása is jelentős mértékben javított számos, elsősorban XVII. kerületi család életminőségén. A módosítás révén szinte teljesen megszünt a 2-es futópálya rákoshegyi végének használata, így a már eddig is szigorú korlátozások mellett újabb védelmet élveznek a rákoshegyi lakosok.
Szintén a légiközlekedési hatóság által is jóváhagyott zajprogram részeként elvégzett felmérésekből derült ki, hogy az elmúlt három évben folyamatosan csökken a kijelölt útvonalaktól eltérő ferihegyi felszállások száma. Az adatok szerint 2009-ben mindössze 140 alkalommal lehetett eltérést regisztrálni, ami a ferihegyi összforgalomnak mindössze egy ezrelékét jelenti.
Emellett újabb jó hír a környező települések lakosságának, hogy az elmúlt 4 évben az egyre kedvezőbb utasforgalmi statisztikák mellett a repülőgép mozgások száma 15 %-kal csökkent, amelynek magyarázata a Ferihegyről üzemelő légitársaságok egyre jobb férőhely-kihasználtsága.
„Továbbra is tartjuk a szavunkat és azon dolgozunk, hogy tovább javuljon az érintett lakosság életminősége. Ismét fontos mérföldkőhöz érkeztünk, de folytatnunk kell az idei évre meghirdetett zajvédelmi program végrehajtását és már tervezzük a jövő évi feladatainkat is.” – mondta Szarvas Gábor a Budapest Airport környezetvédelmi igazgatója.
A Royal International Air Tattoo szervezői bizonyára már évekkel ezelőtt elővették az eseménynaptárt: milyen évfordulót illene megünnepelni 2024-ben? Nem volt nehéz dolguk.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.