Az Emirates légitársaság légi teherszállítással foglalkozó leányvállalata, a SkyCargo egyik B777-es gépe, 2010. június 20-án tesztelhette először az új Al-Maktoum nemzetközi repülőteret Dubai-ban, melynek hivatalos megnyitó ünnepsége június 27-én lesz. A világ leendő legnagyobb légikikötője kezdetben csak cargo gépeket fogad.
A SkyCargo Hongkongból érkező EK9883-as járata helyi idő szerint 16:50-kor landolt a repülőtér betonján, melynek során lehetőség nyílt a különböző rendszerek, manőverek és a kommunikáció folyamatának tesztelésére. Az Emirates légitársaság az elkövetkezendő évtizedben továbbra is a Dubai International Airport nemzetközi repülőteret használja majd hubként (elosztó), és várhatóan csak 2022-től teszi át székhelyét az Al-Maktoum repülőtérre.
Az Al-Maktoum International Airport a 32 milliárd dolláros Dubai World Central projekt keretein belül épül meg a környező logisztikai, üzleti és lakókomplexum részeként. A Dubai központjától 40 km-re fekvő légikikötő építésének első fázisában egy kifutópályát és terminált építettek meg, továbbá egy 92 méter magas irányítótornyot is. Az óriási repülőtér sok szempontból a világ legje lesz, vonatkozik ez többek között a hat párhuzamos, 4,5 km hosszú kifutópályára is, melyek 800 méteres távolságban helyezkednek majd el egymástól. Az utas és cargo terminálok a tervek szerint évente 160 millió utas, illetve 12 millió tonna teher fogadására lesznek alkalmasak. Az Al-Maktoum International Airport építése várhatóan 2017-re fejeződik be.
Újabb mérföldkövet jelentő esemény a Magyar Légierőnél: 2024. szeptember 5-én, csütörtökön, megérkezett végleges állomáshelyére, az MH. vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz, a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépe. Helyszíni beszámolónk!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.