A mai napon a Budapest Airport nyilvános, kétfordulós pályázatot hirdetett meg a ferihegyi repülőtér taxiszolgáltatásának üzemeltetésére, annak érdekében, hogy a Magyarországra látogatók nagyszerű és értékarányos személyszállítás szolgáltatást kapjanak a repülőtér termináljainál.
Budapest Airport nyílt és igazságos pályáztatást követően, egyetlen személyszállító társasággal köt majd szerződést a reptéri utas-felvételre. A pályázat a rendelt taxi szolgáltatást nem érinti, azok továbbra is müködhetnek Ferihegyen.
A pályázat nyomán a győztes társaságnak hatvan minőségi kritériumnak kell megfelelni. A színvonal biztosítására, egy a Budapest Airport-tal kötendő részletes szolgáltatási szerződésben, előre rögzített, átlátható és méltányos tarifarendszer mellett kell a nyertesnek garanciát vállalnia.
„A mostani egy kiemelkedően fontos lépés a Budapest Airport életében, és részét képezi fő törekvésünknek, hogy nagyszerü és értékarányos szolgáltatást alakítsunk ki Ferihegyen.” – mondta Chris Woodruff a Budapest Airport vezérigazgatója. „Széleskörü támogatást szereztünk a taxihelyzet megoldásához: a főpolgármester Demszky Gábor, Budapest város közgyülése, a turisztikai és idegenforgalmi szakma, a légitársaságok és nyilvánosság is mellénk állt. Ezzel végre a megfelelő, pozitív fogadtatásban tudjuk részesíteni a Magyarországra érkezőket.”
A szolgáltatási szerződést naponta fogja ellenőrizni a Budapest Airport.
A pályázati első fordulójának regisztrációja pénteken kezdődik, azon bármelyik személyszállító társaság és konzorcium részt vehet. Az első forduló júniusban, a második, zárt forduló júliusban lesz. Az új szolgáltatás augusztus 15-ével indul.
A pályázat főbb elemei a következők:
Flotta
A nyertes társaságnak biztosítania kell legalább egy 150 gépjármüből álló gépparkot, amely biztosítja a szolgáltatás magas színvonalát. Az új szolgáltatás első napjától a Budapest Airport meghatározza a flottába tartozó gépkocsik méretét, és azok csomagtartóinak minimális méretét.
Legalább öt, és legfeljebb hét személyes autókkal kell rendelkezni, és a flottához tartozó gépkocsik 30 százaléka kombi, 15 százaléka egyterünek kell lenni, hogy a mozgássérült utasok is megfelelő szolgáltatásban részesülhessenek. A gépkocsik életkora nem haladhatja meg az öt évet és valamennyi gépkocsinak légkondicionáltnak kell lennie.
A szolgáltatás megkezdésétől számított egy éven belül a Budapest Airport kiköti, hogy az autók átlag életkora nem haladhatja meg a három évet. A flotta legfeljebb három típusból állhat és az autóknak egységes színvilággal, és arculattal kell rendelkeznie.
Személyzet
A nyertesnek biztosítani és garantálni kell egy a sofőrök és vezetői engedélyeik adatait rögzítő adatbázist a Budapest Airport számára. Valamennyi sofőrnek alapszinten kell angolul beszélni, és megfelelő ruházatban kell megjelennie. A szolgáltatótól nem dohányzó üzemelést vár el a BA. A teljes személyzetnek át kell esnie egy a Budapest Airport által vezetett tanfolyamon, ahol alapvető reptéri tudnivalókra tesznek majd szert.
Fuvardíjak
A szolgáltatás fuvardíjait a szolgáltatási szerződésben előre fogja rögzíteni a Budapest Airport. Azok előre meghatározott zónák szerint fognak alakulni. Árat emelni évente legfeljebb egyszer, a KSH hivatalos inflációs adatával megegyező mértékben lehet.
A müködés rendje
Az új rendszer szerint diszpécserek teljesítenek folyamatos szolgálatot a terminál csarnokaiban. A diszpécserek teljes körü információt adnak a szolgáltatásról a megrendelés előtt. Felveszik a rendelést: az úti céllal és a különleges igényekkel, és megrendelik az utas igényeinek megfelelő autót.
Ezt követően részletes „vouchert” adnak az utasnak, feltüntetve az úti célt, a gépkocsi azonosítóját és a fizetendő fuvardíjat.
Az utas ezután a terminál előtt lévő diszpécserhez megy, aki a megfelelő autóhoz irányítja.
A diszpécserek egyben a drosztokat is felügyelik és az igényeknek megfelelően hívják a terminál előtti puffer parkolóból az újabb gépkocsikat. Ezzel is biztosítják a folyamatos és gördülékeny üzemeltetést.
A pályázat
A Budapest Airport két fordulós pályázatot hirdet meg, miután egy társasággal köt kizárólagos szerződést a terminálok előtti drosztok kiszolgálásra.
Az első, nyílt fordulóra bármelyik személyszállítást végző társaság, vagy konzorcium jelentkezhet.
A pályázat értékelésére bizottságot hív össze a repülőtér-üzemeltető. Az első fordulóban a bizottság a beadott fuvardíjak alapján rangsorolja a társaságokat. Az a három pályázó jut tovább a második fordulóba, aki a legkedvezőbb fuvardíjat ajánlotta. Mindegyik pályázónak ugyanakkor kötelezettséget kell vállalni a szolgáltatási szerződésben rögzített 60 minőségi feltétel teljesítésére.
A második fordulóban az ajánlott fuvardíj mellett a szolgáltatási színvonal emelésére tett javaslatokkal együtt értékeli a bizottság.
Az éves kiképzési tervnek megfelelően, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár Gripen hajózói 2024. szeptember 16-19. között délutáni, esti kiképzési repüléseket hajtottak végre, melyek fotózására a spotterek is lehetőséget kaptak.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.