2025. 06. 25. szerda
Vilmos
: 402 Ft   : 347 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

EU-elnökség: repülőtéri felfordulás, késés nélkül

JETfly  |  2011. 06. 24., 16:20

Sikerrel zárta a Budapest Airport a magyar soros EU-elnökség csúcsidőszakát. Az év első öt hónapjában közel kétezer járatot érintett az elnökség, ami a teljes forgalom közel öt százaléka. Eközben több mint két és fél ezer, egészen pontosan 2 659 delegációt látott vendégül a repülőtéri elnökségi váró, amely mintegy kilencezer vezető politikust, szakértőt és kísérőt jelentett. A féléves EU-utasforgalom - becslések szerint - elérheti a 40.000 főt, ami megfelel a repülőtér másfél napi forgalmának.

A Budapest Airport repülőtéri forgalmi szakemberei, valamint a hatóságok és a kiszolgálócégek példás együttmüködése révén a hat EU-s hónap alatt mindössze három járat késett, ami az EU-elnökség miatti rendkívüli készültségnek tudható be.

Magyarország soros Európai Uniós elnökségének félévét felkészülten várta a budapesti repülőtér. Ez nem merült ki az elnökséget köszöntő dekorációban, ami egy, az irányítótoronyra kifeszített, több emelet magas köszöntő felirat, vagy a 2A terminál bejárata feletti tábla. A Budapest Airport valamennyi repülőtérüzemi valamint légiforgalmi szakszolgálata azon dolgozott, hogy gördülékenyek, valamint az utasforgalom számára szinte észrevehetetlenek legyenek az elnökséggel járó korlátozások.

A gondos tervezésre szükség is volt: január 1. és május 31. között, az EU-elnökségünk legforgalmasabb időszakában 2 659 delegáció 9 008 tagja érkezett Budapestre az öt hónap alatt – a kormányvárókon keresztül. Emellett közel 80 kormány- illetve államfői szintü készültséggel járó légijárat is volt (ekkor van a legnagyobb készültség és korlátozás a repülőtér területén és környékén.) Ennek tükrében kész csoda, hogy január és május között mindössze három járat volt kénytelen a földön várakozni az EU-s különgépek forgalma miatt.

Fontos tény az is, hogy 2011 első öt hónapja minden idők legforgalmasabb évkezdete volt a Liszt Ferenc repülőtéren, összesen 3,16 millió utassal. A magyar EU-elnökség hivatalos légitársasága, a Malév a küldöttségek közel 40 százalékát fuvarozta, háromszor annyit, mint a második legtöbb delegáltat szállító német Lufthansa. Az érkező küldöttségek mintegy 10 százaléka érkezett magánrepülővel.

A Budapest Airport 2010-ben elkészült beruházása, a Magyar Posta számára megépített nemzetközi postakicserélő központ kisebb átalakítás után kiváló helyszínként szolgált a küldöttségek fogadására és továbbutaztatására. A kiemelt vendégszeretet, valamint az ország egyik jellegzetes párlatának bemutatásáért ebben az elnökségi váróban helyezték üzembe az első pálinka automatát. Nagy sikerrel: a hungarikumnak számító gyümölcspárlatok gondoskodtak arról, hogy egy diplomata se távozzon rossz szájízzel.

„Az Európai Unió soros elnöksége a repülőtér számára kiemelt jelentőségü időszak volt, az elmúlt hónapokban Európa tekintete Magyarországra szegeződött.” – összegezte az elmúlt fél évet Somogyi-Tóth Gábor, a Budapest Airport EU-s elnökségi projektjének vezetője. Hozzátette: „Számunkra fontos volt, hogy az ide érkező magas rangú vendégek egy nemzetközi repülőtérhez méltó, első osztályú kiszolgálással találkozzanak. A repülőtér egyben az ország kapuja, a vendégek számára az első, elutazásnál pedig az utolsó élmény Magyarországról. Büszkék vagyunk rá, hogy a Budapest Airport hozzájárulhatott a magyar Európai Uniós elnökség sikeréhez.”

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025-06-20 07:00:00
Kellemes nyári hétvégére készült mindenki. Tervezgettük mivel is teljenek az elkövetkező napok. Volt, aki a strandolást favorizálta, más egy közös focimeccs nézésre invitálta barátait és páran a borutcában szerettek volna bort kóstolni. Már előre éreztük a finom vörös bor izét, mikor csörgött a telefon. A telefon most nem a jó barát szerepét játszotta. Rossz hírt közölt. Fehérgyarmat közelében lezuhant a Magyar Honvédség L-39 Albatros típusú repülőgépe és a fedélzetén repülők életüket vesztették. A gondolatban kortyolt bor íze rögtön megkeseredett és az eltávozott pilótákra, barátokra, Janicsek Andrásra és Ignácz Zoltánra gondoltunk.
2025-06-04 09:31:36
Az Axiom-4 nemzetközi űrmisszió legkorábban június 10-én, helyi idő szerint 8 óra 22 perckor (közép-európai idő szerint 14 óra 22 perckor) indulhat el a floridai Kennedy Űrközpontból a Nemzetközi Űrállomásra Kapu Tibor magyar kutatóűrhajóssal a fedélzetén - hangzott el a küldetésről tartott keddi online sajtótájékoztatón.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 06. 24., 12:41
A szolnoki helyőrségben a mai kor kihívásainak megfelelő a technikai és az emberi felkészültség – mondta a köztársasági elnök hétfőn Szolnokon, az Ittebei Kiss József hadnagy Helikopter Bázison tett helyőrséglátogatása alkalmával.
2025. 06. 23., 09:56
A repülőkiképzés egyik legfontosabb és leginkább költséghatékony eleme a szimulátorok alkalmazása, ugyanis a bonyolult légijárművek irányításának elsajátítása biztonságos környezetben, a földön történik, ahol bármikor újra lehet kezdeni az elrontott repülést.
2025. 06. 20., 09:30
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál rendszeres kiképzési repülésekkel tudják biztosítani, hogy minden körülmények között bevethető képességet adjanak.
2025. 06. 18., 10:48
Magyar eszközökkel, magyar légtérben és magyar oktatói gárdával folytatódik a hazai vadászpilóták képzése. A nemzetközileg megnövekedett presztízsű katonai szakma utánpótlásáról és az újonnan beszerzett kiképző gépekről beszélgettek a Spirit FM Katonadolog műsorának legutóbbi adásában.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.

  NÉPSZERŰ HÍREK