2017. 09. 23. szombat
Tekla
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A viharos szél ellenére zavartalan a forgalom Ferihegyen

JETfly  |  2010. 06. 01., 15:31

A napok óta szakadó eső és a viharos szél sem zavarja Magyarország legnagyobb légikikötőjének forgalmát. Az elmúlt hatvan évben Ferihegyen felgyülemlett tudásnak nagy hasznát veszik ezekben a kritikus napokban a szakemberek.

Az elmúlt napok viharos, esős időjárás alaposan próbára teszi a Ferihegyi repülőtéren szabad ég alatt dolgozó szakemberek, a különféle földi kiszolgáló szervezetek munkáját, ennek ellenére sikerül fenntartani a zavartalan üzemelést. A viharos széllökések sebessége eléri a 40-50 kilométer/órás sebességet, mivel azonban a szél majdnem teljesen pályairányban fúj, ezért nem okoz különösebb gondot a fel- és leszállásoknál. A mai, korszerü utasszállító gépek elsősorban az oldalszélre lennének érzékenyek, a jelenlegi szélirány azonban a szokásos, észak-nyugati, mindössze 10 fokkal tér el a futópályák tengelyétől, emiatt érdemben nem befolyásolja a repülést, sem éjjeli, sem nappali üzemben.

Komolyabb kihívást jelent viszont a napok óta szakadatlanul zuhogó eső, amit a terminál épületek előtti betonról, az ún. forgalmi előtérről egy nagykapacitású csatornarendszer vezet el a repülőtér mesterséges tavába. Ennek a tárolónak, amelyben a tüzoltók számára tárolnak több ezer köbméter vizet, az elmúlt napokban nagyon megemelkedett a vízszintje. Ezért a Budapest Airport Zrt. munkatársai folyamatos szivattyúzással tartják a kritikus határérték alatt, hogy a tó továbbra be tudja fogadni a lehullott esővizet. A repülőtéri szolgálatok állandóan figyelik a meteorológiai előrejelzést, mert sem a repülőtér talaja, sem a víztároló már nem tud jelentősebb mennyiségü vizet felvenni.

A Budapest Airport Zrt. repülés üzemvezetője (Duty Airside Manager – DAM) speciális gépkocsival méri a futópályákon a vizes beton tapadását, hogy a fel- és leszálló gépek személyzete a megfelelő beállítással tudja szabályozni a repülőgépek fékhatását. A csúszós, vizes betonon nemcsak az autókéhoz hasonló ABS-rendszer segíti a repülőgépek biztos fékezését, hanem az ún. reverzálás is, amikor a sugárhajtómü gázsugarát egy rostély befordításával menetiránnyal szembe, előrefelé irányítják és így fékezik le gyorsan a sokszor 80-100 tonnás utasszállító gépeket.

Az eső, illetve a széllökések miatt ezen a héten nem kellett egyetlen járatot sem törölni Ferihegyen, illetve kitérő repülőterekre sem kellett irányítani egy repülőgépet sem.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-09-18 13:38:42
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.