2017. május 28-án az irkutszki repülőgépgyár területéről levegőbe emelkedett az első MSz-21-300 típusú utasszállító repülőgép. A repülés 30 percig tartott, melyet többnyire 1 000 méter magasan töltött el.
A tesztrepülés során vizsgálták a repülőgép stabilitását és vezethetőségét, valamint a hajtóművek vezérlését. Továbbá több bejövetelt is végzett a típus a konkrét leszállása előtt, ezeket a metodikákat szinte minden új repülőgép első példányainál elvégzik. Az első repülést Oleg Kononenko és Roman Taszkaev berepülőpilóták végezték, akik mindketten az Oroszország Hőse címmel rendelkeznek. A jeles eseményen jelen volt az orosz ipari és kereskedelmi miniszter, Denisz Manturov is. Elmondása szerint az MSz-21-es projekttel Oroszország jelentősen erősítheti pozícióját az utasszállító repülőgépek piacán.
A típus az első földi gurulási tesztjeit május közepén kezdte meg, majd ezt követően megtörtént a földi előkészítés és a berepülési programra való felkészítés. A típusra napjainkig 185 példányra érkezett fix megrendelés, nyilatkozta a napokban az orosz miniszterelnök-helyettes, Dmitrij Rogozin. Az első példányok az Aeroflothoz kerülnek majd, mely légitársaság 50 darab MSz-21-est kíván a jövőben üzemeltetni. Az Aeroflot igazgatója, Vitalij Szaveljev még áprilisban azt nyilatkozta, hogy terveik szerint az első 3 példány 2019-ben érkezhet majd meg.
Bővebb galériát az alábbi linken tekinthetnek meg!
Forrás: bastion-karpenko.ru
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.