A kazanyi Gurbunov Repülőgépgyártó Üzem (a Tupoljev cég tagja) két speciális rendeltetésű Tu-214-est épít még ez év végéig – a gépek speciális légi vezetési pontok és még 2015-ben szerződtek le a megrendelővel a legyártásukra.
Mindkét repülőgép az ez évi tervekben szerepel és már el is kezdődtek az összeszerelési munkálatok.
A Tu-214-es az alaptípusa a különböző speciális feladatokra szánt fejlesztéseknek, a legnagyobb megrendelő pedig az Orosz Köztársaság Védelmi Minisztériuma.
Korábban már gyártottak hasonlóan speciális felszereltségű repülőgépeket, mint a Tu-214 PU (légi irányítópont és 2 darab készült), Tu-214ON („Nyitott Égbolt”, szintén 2 darab), Tu-214SzUSz (légi híradóközpont, 2 darab). Tavaly adtak át 5 darab légi átjátszó (retranszlátor) feladatra alkalmas Tu-214SzR-t és megkezdődtek az állami berepülései két darab speciális felderítő Tu-214R repülőgépnek.
A Tu-214PU-SzBUSz-ek gyártásával párhuzamosan folynak a Tu-22M3 és Tu-160-asok felújításához és modernizálásához, illetve a Tu-160M2 gyártásának újbóli megkezdéséhez szükséges munkálatok.
Jelenleg 82 darab Tu-214 van legyártva, ezek közül 44 darab üzemel is.
Forrás: aviation21.ru
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.