2014. szeptember 30-án újabb jelentős mérföldkövéhez érkezett az Airbus A350XWB programja, ugyanis a Rolls-Royce Trent XWB hajtóművekkel szerelt A350-900-as megkapta típusengedélyét az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségtől (EASA), melyet hamarosan az Amerikai Légügyi Hatóság (FAA) szükséges engedélye követ. A repülési tesztprogramban résztvevő öt prototípus az előzetes ütemtervnek, illetve költségtervezetnek megfelelően teljesítette a több mint 2 600 órás berepülési programot, melynek leglátványosabb elemét, az öt példány kötelékrepülését most Olvasóinknak is bemutatjuk néhány fotón!
Az Airbus szélestörzsü újdonsága, a nagyrészt kompozit anyagokból készült A350XWB első üzemeltetője a Qatar Airways lesz, várhatóan még az év vége előtt átvehetik a repülőgépet. 2014 májusi adatok szerint a típusra eddig 750 megrendelés érkezett 39 vásárlótól. A különleges kötelékrepülésre 2014. szeptember 29-én került sor, egy nappal a típusengedély hivatalos aláírása, átadása előtt. Az öt A350-900-as Toulouse-ból emelkedett a levegőbe 10 óra 30 perckor, a kötelék vezérgépe a speciális, szénszálakat imitáló festéssel ellátott MSN2 példány volt. A látványos kötelék 2 és fél órás repülést követően landolt Toulouse repülőterén.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Újabb friss hír az L-39NG kapcsán, hiszen az Aero Vodochody repülőgépgyár új gyártósort indított az új kiképző repülőgép számára. Az összeszerelő soron a repülőgép törzsét szerelik össze, a termelési kapacitása a tervek szerint évente legfeljebb 24 darab lesz és több mint 100 embert fog foglalkoztatni.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.