2013. június 14-én, pénteken teljesítette első repülését az Airbus újdonsága, az A350XWB. Az MSN001-es prototípus szűzfelszállása óta eltelt hónapban jól haladt az új szélestörzsű típus tesztelése: 92 repült órát gyűjtött össze. A repülőgépgyártó bejelentése szerint az A350XWB berepülése 2 500 repült órát vesz majd igénybe, a tesztprogramban öt prototípus kap szerepet.
Az Airbus által közzétett elemzés szerint az első négy hétben 10 tesztpilóta repülte a szüzfelszállást teljesítő 1-es prototípust, melynek során tesztelték a gép alap rendszereit (többek között a hajtómüveket, elektronikát, futómüveket, fékrendszert, robotpilótát, kabinnyomást, üzemanyagrendszert, stb.) és irányíthatóságát, illetve hogy hogyan viselkedik a különböző repülési helyzetekben. A tesztprogram első fázisának lezárultával felkészítik a gépet a második szakaszra, illetve kiértékelik a tesztrepülések eddigi eredményeit. A második fázis az előzetes tervek szerint augusztusban veszi kezdetét.
A kompozit anyagok felhasználásával épülő A350XWB (Extra Wide Body) három változatban készül (-800, -900, -1000), 270-350 utast szállíthatnak változattól függően. Kereskedelmi forgalomba várhatóan 2014 második felében állhat, első üzemeltetője a Qatar Airways lesz. Napjainkig 678 konkrét megrendelés érkezett a típusra, 34 vásárlótól.
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.