2024. 05. 20. hétfő
Bernát, Felícia
: 388 Ft   : 358 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Amerikai hajtóműveket kapnak az orosz utasszállító repülőgépek

JETfly  |  2012. 06. 07., 14:32

Az orosz „Irkut” és az amerikai Pratt & Whitney cégek szerződést írtak alá, amelynek értelmében az amerikai cég szállít hajtóműveket az orosz MSZ-21 repülőgépekhez. A szerződés ellenértékét nem hozták nyilvánosságra.

A közlemény szerint a Pratt & Whitney terméke az egyetlen külföldi gyártású hajtómü, amely megfelel az MSZ-21 által támasztott követelményeknek. A PurePower PW1400G típusú hajtómüvel 21-24%-os üzemanyag-megtakarítást lehet elérni. A gyártó kiemeli további a PW1400G további ökológiai előnyeit is, úgymint a károsanyag kibocsátás, valamint a zajtszint csökkenését.

Mindezek mellett június 5-én jelentette be a Permi hajtómügyár, hogy május 30-án elkészült az első, ötödik generációs PD-14 típusú hajtómü, amelyet az elképzelések szerint szintén beépíthetnek az MSZ-21 típusú repülőgépekbe.

Az „Irkut” még 2009-ben választotta ki az MSZ-21 hajtómüveinek szállítóját. Az amerikai cég akkor megnyerte a kiírt pályázatot. Az Egyesített Hajtómügyártó Konzorciummal, amelynek tagja a Permi hajtómügyár is szintén megállapodást kötött az „Irkut”.

Április végén a Kommerszant internetes oldal írt arról egy magát megnevezni nem kívánó forrásra hivatkozva, hogy mind az orosz mind pedig az amerikai cég „kezdetnek” 100 – 100 hajtómüre kaptak megrendelést. A Pratt & Whitney hajtómü „katalógusára” 5,4 millió dollár, míg a PD-14 típusú orosz hajtómü ára 6 millió dollár. Ezek alapján a kezdeti szerződések ellenértéke meghaladja az 1,1 milliárd dollárt. A hírforrás úgy tudja mind az orosz, mind az amerikai gyár kész darabonként 500 ezer dollár kedvezményt adni az „Irkut”-nak.

MSZ-21 - a "XXI. század utasszállító repülőgépe"

Dmitrij Rogozin orosz miniszterelnök-helyettes ez év februárjában úgy nyilatkozott, hogy az MSZ-21 repülőgép sorozatgyártása 2020-ban kezdődhet. Korábban a „XXI. század szállító repülőgépe” sorozatgyártásának beindítását 2016-ra tervezték.

Az MSZ-21 előzetes katalógusára – 65 millió dollár. Komoly vásárlási szándékot eddig az „Iljusin Finansz” (28 repülőgépet rendelt és opciója van további 22-re), a maláj Crecom légitársaság (50 repülőgépet rendelt amerikai hajtómüvekkel), valamint a „Rosztechnológia” jelentett be.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024-05-14 13:32:49
2024. május 13-án ismét bővült a Magyar Légierő H225M típusú, közepes többcélú helikopter flottája. Mutatjuk Olvasóinknak a 74-es és 75-ös oldalszámú példányok fotóit, melyek érkezésével 8 gépesre bővült a flotta.
2024-05-08 14:18:36
Rendhagyó módon két előadással folytatódott április 24-én a Hadak útján hadtörténeti előadás-sorozat. Pozsgay Gyula grafikus és Dr. Pozsgay Péter tartalékos főhadnagy mindkétszer vitéz nemes Molnár László főhadnagyról mesélt, aki 25 igazolt légi győzelmével az egyik legeredményesebb magyar vadászpilóta volt a második világháborúban.
2024-04-22 15:00:30
Több mint negyven évnyi hajózószolgálat után utoljára repült a bosznia-hercegovinai EUFOR misszió kötelékében Molnár István törzszászlós, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár katonája. A tapasztalt Mi-17-es hajózó hamarosan nyugdíjba vonul otthon, Szolnokon.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 05. 16., 14:59
Látványos eseményre figyelhettek fel a szandaszőlősi katonai reptér mellett elhaladók. Zöldes aranyszínű körök lepték el az eget, ahogy a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar másodéves honvéd tisztjelöltjei végrehajtották első ejtőernyős ugrásukat.
2024. 05. 13., 11:33
A szélestörzsű repülőgépekkel kiszolgált szezonális útvonalak egy része áprilisban indult, más részük pedig októberig meghosszabbodik.
2024. 05. 10., 09:30
Közel öt esztendeje, hogy 2019. május 20-án az utolsó váltás hazaérkezésével véget ért a magyar szállító helikopteres közösség afganisztáni szerepvállalása.
2024. 05. 09., 10:23
A korábbi múzeum épületének tetején álló Ancsán teljes külső felújítást végeztek el. A repülőgép a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum „Mivel megyünk? Energiamix a közlekedésben” című tárlatának egyik eleme.

  Legfrissebbek most

Nem könnyű a semleges országok élete. Pláne nem, ha kicsik és védelmi iparuk nem fejlett. Így járt Ausztria is: éppen ezért jelent most komoly fejtörést légierejének fejlesztése.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az Airbus Helicopters friss bejelentése értelmében, új rendelés érkezett a H145M típusú könnyű, többfeladatú forgószárnyasra: Brunei hat példányt rendelt a hazánk által is hadrendbe állított helikopterből.