2017. 09. 21. csütörtök
Máté, Mirella
: 310 Ft   : 260 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Tesztelték az új Boeing 747-8 Intercontinental hajtóműveit

JETfly  |  2011. 03. 09., 11:55

2011. március 8-án, a Boeing everetti központjában hajtották végre a 747-es repülőgépcsalád legújabb tagjának, a 747-8 Intercontinental első hajtómű indítását. A gyártó történetének legnagyobb utasszállítója az erőforrások tesztjét követően egy újabb lépéssel közelebb került az első repüléséhez.

A 747-es program alelnöke, Elizabeth Lund a hajtómüvek tesztelését követően elmondta, hogy „az erőforrások és a repülőgép integrált rendszerei is az előzetes elvárások szerint teljesítettek, minden rendben zajlott, így tovább folytatódhatnak az előkészületek a 747-8I első felszállásához.” Az első General Electric GEnx-2B hajtómüvet helyi idő szerint 11:57 perckor indították be, a teljes tesztelés közel 2 óra 45 percet vett igénybe. Az eltelt idő alatt a négy hajtómüvet különböző teljesítményeken müködtették, mely lehetőséget nyújtott a kapcsolódó rendszerek megfelelő müködésének ellenőrzéséhez. Az erőforrások leállítását és átvizsgálását követően kezdődhetett meg a kapott eredmények kiértékelése, mely után következhet a GEnx-2B újabb próbatétele.

747-8I GEnx-2B hajtómü

A speciálisan a 747-8 Intercontinentalhoz optimalizált hajtómünek köszönhetően a Boeing új típusánál – elődjéhez képest - jelentősen csökkentek a zaj- és károsanyag-kibocsátási mutatók, mindemellett a GEnx-2B gazdaságos üzemenyag-felhasználása a legalacsonyabb üzemeltetési költséget biztosítja a leendő üzemeltetők számára.

Az amerikai repülőgépgyártó 2011. február 13-án, több mint 10 000 vendég előtt mutatta be Everettben az új 747-8 Intercontinentalt, melyre ez idáig 33 konkrét megrendelés érkezett. Ez a szám várhatóan hamarosan tovább növekszik, hiszen a típus első kínai vásárlójaként az Air China légitársaság a napokban írt alá megállapodást öt darab új Jumbo megvásárlásáról. Az üzlet létrejöttéhez még a kínai kormány beleegyezése is szükséges, ezt követően azonban a világ egyik legnagyobb légitársaságává fejlődő Air China a legújabb 747-essel bővítheti meglévő flottáját. A kínai légitársaság számára nem ismeretlen a típus, hiszen már az 1980-as évek óta üzemeltetik a népszerü 747-eseket. Az új Intercontinental utasszállítóval nemzetközi útvonalhálózatukat kívánják bővíteni.

Az új 747-8 Intercontinental

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Szeptember 20-án a Stratégiai Légiszállítási Képesség hajózóállománya befejezte történetének első olyan személyevakuálását, amelyet C-17-esének padlóberakodási eljárása alkalmazásával hajtott végre.