Az Airbus a közelmúltban hozta nyilvánosságra, hogy új légitársasággal bővült az A380-ast megrendelők tábora: a dél-koreai Asiana Airlines hat darabot rendelt a kétszintes Super Jumbo-ból, melyek leszállítása várhatóan 2014-ben kezdődhet. A megrendeléssel kapcsolatban egy kérdés azonban még nyitott maradt, az Asiana Airlines egyelőre még nem választotta ki, hogy milyen hajtóművekkel kéri a gépeket.
A hajtómü kérdés kapcsán jogosan merülhet fel az a gondolat, hogy a dél-koreai légitársaság a Qantas egyik hajtómüvének tavaly novemberi felrobbanása miatt hezitál. Az Asiana Airlines azonban cáfolta mindezt, és elmondásuk szerint az Engine Alliance GP7200-es hajtómüve mellett, a Rolls-Royce Trent 900-asa (melyekkel többek között a Qantas A380-asait is szerelik) továbbra is esélyesként pályázik.
Ezúttal még csak számítógépes grafika: az Asiana Airlines leendő A380-asa
A Star Alliance szövetséget erősítő dél-koreai légitársaság az előzetes tervek szerint 2014-ben és 2015-ben 2-2 db A380-ast, míg a fennmaradó két darabot 2017-ben veheti át. A légitársaság a nagy hatótávolságú utasszállító flottáját a most megrendelt Super Jumbok mellett az Airbus új A350-esével (30db), valamint két Boeing 777-200ER típussal is bővíti. Az A380-asokat Európába, valamint az Egyesült Államokba fogják közlekedtetni, míg az A350-eseket ázsiai útvonalakon, például Japánba és Kínába.
A Korean Air lesz az A380-as hatodik üzemeltetője
Az Asiana Airlines legnagyobb riválisa, a szintén dél-koreai Korean Air is rendelt korábban az A380-asból. Az első példányt várhatóan 2011 májusában vehetik át, az új típussal kezdetben ázsiai célállomásokra, ezt követően pedig – 2011 augusztusától – európai és amerikai desztinációkra is szállítják majd utasaikat. A Korean Air a közelmúltban a hírek szereplője volt azon közleményével, mely szerint – az A380-as történelmében először – mindössze 407 utasnak biztosít helyet az óriás utasszállítón. A kétszintes gép felső szintjén kapott helyet a „business class”, ahol 94 utas élvezheti az elrendezés nyújtotta kényelmet, az alsó szinten kapott helyet a „first class” 12, míg az „economy class” 301 férőhellyel. Összehasonlításként érdemes megemlíteni, hogy az A380-ast üzemeltető öt légitársaság közül az Air France gépein utazhat a legtöbb utas, szám szerint 538 fő.
Készülnek a Korean Air A380-asai az Airbus gyárában
A sorban majd a hatodik üzemeltetőként belépő Korean Air megrendeléséből a 2010-es esztendő utolsó hónapjaiban már négy darabon dolgoztak az Airbus toulouse-i gyárában, ahol már a leendő hetedik üzemeltető légitársaság (China Southern Airlines) első gépén is folytak az összeszerelési munkálatok. Az Emirates által dominált típus kedvelői körében valószínüleg kis újdonságként hatottak azok a napvilágra került felvételek, melyeken már fellelhetőek az ázsiai légitársaságok különleges festései is.
A China Southern Airlines első A380-asa
Toulouse-ban végzik az A380-asok összeszerelését
A legnagyobb A380-as flottát üzemeltető Emirates 2010. november 15-én vehette át Hamburgban 15. Super Jumbo-ját, mely egyben a típus 40. átadott példánya is volt. A típusra leadott megrendelések száma immáron 240 darab, 18 vásárlótól.
Egyedi kompozíció: egy A380-as a piramisok felett
2010 novemberében az Airbus egyik A380-as tesztgépe Egyiptomba, a Sharm El Sheikh nemzetközi repülőtéren megrendezett AVEX airshow-ra is ellátogatott, továbbá Kairó repülőterének a típus fogadására való alkalmasságát is tesztelték.
A Royal International Air Tattoo szervezői bizonyára már évekkel ezelőtt elővették az eseménynaptárt: milyen évfordulót illene megünnepelni 2024-ben? Nem volt nehéz dolguk.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.