2025. 07. 17. csütörtök
Elek, Endre
: 400 Ft   : 344 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A sikersztori folytatódik: felgyorsul a Boeing 777 gyártósora

JETfly  |  2010. 12. 27., 09:17

Az amerikai repülőgépgyártó vállalat a napokban jelentette be, hogy a 777-es program újabb mérföldkövéhez érkezett, hiszen a típus népszerűségének, illetve a közel 250 darabos megrendelés-állománynak köszönhetően a Boeing ismét felgyorsítja a „Triple Seven” gyártásának ütemét. A bejelentés értelmében 2013 első negyedévétől havi 8,3 darab 777-es gördülhet le a gyártósorról.

A 2010-es évben már volt példa hasonlóra, hiszen márciusban a program illetékesei szintén a gyártás felgyorsításáról tettek bejelentést: ennek értelmében 2011 közepétől a korábbi havi öt darabról hét darabra növelik a 777-es gyártósorának teljesítményét. A Boeing Commercial Airplanes elnök-vezérigazgatója, Jim Albaugh nyilatkozatában elmondta, hogy a típusra érkező szépszámú megrendelésekre válaszként évente 100 darab 777-es legyártását tüzik ki elsődleges célként.

Boeing 777

Készülnek a 777-esek

Az eladott darabszám is ékes bizonyítéka annak, hogy a Boeing 777-ese élen jár a szélestörzsü, kéthajtómüves utasszállítók értékesítési piacán, gazdaságos üzemeltetése, hatótávolsága és kényelmi funkcióinak köszönhetően méltán érdemelte ki az utasok, illetve az üzemeltetők körében az első helyet. A típusra ez idáig 1163 megrendelés érkezett, ebből 907 darabot szállított le a gyártó.

Emirates 777

Sokak kedvence az Emirates 777-ese

Az első 777-est a United Airlines állította menetrendszerinti forgalomba 1995-ben, az amerikai légitársaságon kívül elsődleges üzemeltetőnek a Singapore Airlines, az Emirates és az Air France számít, de több tucat repül például az American Airlines, a British Airways vagy a Japan Airlines flottájában is. A Boeing a „Triple Seven” gyártásának felgyorsításáról szóló bejelentését ugyanakkor egy kedvezőtlen hír előzte meg, mivel – eddig meg nem nevezett megrendelők – visszamondtak három darab 777-es és egy darab 787-esre leadott megrendelést.

Ez utóbbi típus egyelőre  talán már túlzás nélkül a Boeing „fekete bárányának” tekinthető, hiszen a program jelentős késlekedése már számtalan megrendelőnél váltott ki negatív visszhangot. Az amerikai repülőgépgyártó az első példány átadásával kapcsolatban konkrétumokat már nem is mer közölni, az első üzemeltető, a japán ANA (All Nippon Airways) legnagyobb bánatára.787 Dreamliner A legelső ígéret 2008 májusi átadást jósolt, azonban a folyamatos problémáknak, strukturális hibáknak köszönhetően tolódott a Dreamliner szüzfelszállásának időpontja, és ezzel együtt az egész tesztelési procedúra. 2009 végén aztán végre magasba emelkedhetett a 787-es, és akkor még úgy tünt, hogy 2010 decemberében átadhatják az első példányt. Idén jól haladt a típus földi és légi tesztsorozata, a hatdarabos flotta 765 felszállás során már 2400 repült órát teljesített, azonban 2010 novembere ismét keresztülhúzta a gyártó számításait. A ZA002-es tesztgép fedélzetén keletkezü tüz miatt leállították a tesztelést, az elhúzódó vizsgálat, valamint a tüz miatt megsérült rendszerek és panelek cseréje ismét többhetes csúszást eredményezett a programban. A jelenlegi Információk szerint az első 787 Dreamliner átadása 2011 tavaszára várható.

Qatar Airways 777

Boeing 777 a Qatar Airways színeiben

Visszatérve a Boeing 777-es típusára, a közelmúltban több légitársaság is újabb járatok nyitását jelentette be, melyeken a „Triple Seven-t” közlekedtetik majd. Az Emirates 2011. június 1-jétől napi járatot indít a svájci Genfbe, mely útvonalon vegyesen a 777-200LR, illetve a 777-300ER típust állítják majd menetrendszerinti forgalomba. Az Emirates mellett a Qatar Airways is új városban mutatkozik be a 777-essel: a Doha – Madrid útvonalon közlekedő Airbus A330-ast a közeljövőben váltja fel a Boeing sikertípusa, mégpedig a 777-300ER változattal.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 07. 02., 09:41
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem harmadik tanévét befejezett állami légijármű-vezetői szakirányon tanuló két hallgatója augusztus elejétől az Amerikai Egyesült Államok pilótaképző tanfolyamán vesz részt. Az úgynevezett Undergraduate Pilot Training-et sikeresen teljesítők „amerikai szárnyakat” kapnak. A pilótává avatásuk után pedig sugárhajtóműves típussal folytatódik az összesen 19 hónapos nemzetközi képzésük.
2025. 06. 30., 13:16
Március végén kezdődött az idei szezon egyik legnagyobb európai NATO gyakorlata. A Ramstein Flag 2025 fő bázisát a hollandiai Leeuwarden jelentette, de ezen kívül a RAF marhami és fairfordi támaszpontjai, illetve a dániai Skrydstrup is fontos szerepet játszott.
2025. 07. 07., 12:59
Harry Oostema, a holland királyi légierő ezredese július 3-án hivatalos ünnepségen vette át a Stratégiai Légiszállítási Képesség (Strategic Airlift Capability – SAC) Nehéz Légiszállító Ezredének (Heavy Airlift Wing – HAW) parancsnoki beosztását Pápán, az ezrednek otthont adó MH 47. Bázisrepülőtéren.
2025-07-11 11:00:48
2025. július 10-én, csütörtökön érkezett meg az MH Kiss József 86. Helikopterdandárhoz az utolsó két H225M típusú közepes, többcélú helikopter, teljessé téve a 16 darabos flottát.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 07. 14., 09:37
Újra a pápai betonon landoltak az amerikai 56. és 57. Harctéri Kutató-Mentő Század HH-60G Pave Hawk típusú helikopterei.
2025. 07. 11., 10:34
A második részben következzen az ember, aki elhatározta, hogy megkeresi a tengerfenékre süllyedt gépet.
2025. 07. 10., 12:41
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál befejezték a H145M helikopter hajtóműmoduljának cseréjét. Utána megvolt a vibráció, az olajnyomás, és a túlfolyó szelep ellenőrzése, így a gép indulhat repülni.
2025. 07. 07., 11:06
A hibrid Nuuva V300-at akár négyszáz kilónyi rakomány szállítására tervezték.

  Legfrissebbek most

2025. július 15-én, kedden, a haderőfejlesztés egyik újabb mérföldkövet jelentő eseményének adott otthont az MH Kiss József 86. Helikopterdandár: a két utolsó példány átadásával teljessé vált a Magyar Légierő 16 darabos Airbus Helicopters H225M flottája, biztosítva ezzel a közepes helikopter-képesség elérését. Képgalériás beszámoló!

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.