Egy korszak véget ért a British Airways történetében, hiszen a közelmúltban nyugdíjazták a flottájukban még szolgálatot teljesítő Boeing 757-es típust. A britek megadták a módját a búcsúnak, hiszen az egyik 757-200-ast (G-CPET) korhű színekre festettek le, amely felidézte a típus menetrendszerinti forgalomba állításának idejét, az 1980-as évek elejét.
Az amerikai repülőgépgyártó 757-esei 1983-ban kezdték meg szolgálatukat a brit légitársaság színeiben, a British Airways volt a polgári repülést forradalmasító típus első üzemeltetője. 23 év után a britek 2010. október 30-án intettek búcsút a népszerü 757-eseknek, habár a BA franciaországi székhelyü OpenSkies légitársaságnál továbbra is szállítani fogják az utasokat. A British Airways az eltelt időszak alatt összesen 54 darab 757-est állíthatott menetrendszerinti forgalomba, a gépek többsége kastélyokról kapta a nevét, csakúgy mint az utolsó szolgálati hónapját korhü színekben teljesítő utasszállító, mely a „Stokesay Castle” nevet viseli. Az eredeti tervek szerint a brit légitársaság teljes egészében az OpenSkies flottáját erősítette volna meg a nyugdíjazott gépekkel, ehelyett azonban úgy döntött a BA, hogy a FedEx-nek adja el a 757-eseket, ahol az átalakítási munkálatok után teherszállító repülőgépként szolgálhatnak tovább.
A British Airways október 30-án, három utolsó (1997-ben szolgálatba állított) 757-esét indította egy búcsú „körútra”, a retro festésü gép például Manchasterbe, Glasgow-ba és Edinburgh-ba is ellátogatott. A búcsúzó 757-eseket a brit légitársaság vegyesen Airbus A319, A320, A321 és Boeing 767-esekkel fogja felváltani. A Boeing 757-es utasszállítóját kétféle változatban gyártották, a 757-200-ast 1983-ban állították rendszerbe, míg a hosszított törzsü 757-300-ast 1999-ben, a 757-200-ast két teherszállító változatban (757-200PF és 757-200SF) változatban is gyártották. A típus gyártása (1050 darab után) 2004. október 28-án fejeződött be, az utolsó példányt a Shanghai Airlines vehette át 2005 novemberében. A legnagyobb 757-es flottát az amerikai Delta Air Lines üzemelteti.
Az Emirates 39 960 napelempanel telepítésére kötött megállapodást az Etihad Clean Energy Developmenttel, amelyek a dubaji Emirates Engineering Centre energiaellátását fogják támogatni. A projekt a tervek szerint évente 34,3 millió kWh energiát termel majd, ami a központ energiaigényének 37 százalékát fedezi, összesen 23 177 kWp teljesítménnyel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.