2024. 09. 12. csütörtök
Mária
: 397 Ft   : 359 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

3D nyomtatóval készülnek az Airbus A350-es alkatrészei

3D nyomtatóval készülnek az Airbus A350-es alkatrészei
JETfly  |  2018. 09. 26., 11:29
3D nyomtatóval készülnek az Airbus A350-es alkatrészei

Az Airbus Helicopters megkezdte az első, 3D nyomtatási technológiával készülő repülőgép-alkatrész gyártását. A 2020-ban üzembe állítandó Airbus A350-es példányok használják majd először azt a zárszerkezetet, amelynek fő alkatrésze - egy reteszelő tengely – 3D nyomtatással készül.

Az új technológiával előállított alkatrészek olcsóbbak, könnyebbek és szilárdabbak, mint amelyek hagyományos módon készülnek, így az Airbus a jövőben még gazdaságosabb és környezetbarátabb repülőképeket gyárthat. Az Airbus Helicopters – beszállítóként - Donauwörthben gyártja az ajtókat az összes Airbus repülőgéphez. Az Airbus történetében először kezdte meg a repülőgép-alkatrészek 3D fémnyomtatását tömeggyártásban.

A reteszelő tengelyek gyártáshoz EOS M 400-4 nyomtatót használnak, az alapanyag pedig titánium por. Ezt négy lézernyaláb olvasztja meg és hozza létre belőle a kívánt vastagságú és alakú fémrétegeket, amelyekből maga az alkatrész készül. Az új gyártási módszer anyag-igénye jóval kisebb, mint a hagyományos öntés esetében, amely különösen nagy előny az olyan drága fémek esetében, mint a titán. A 3D nyomtatással készülő alkatrészek könnyebbek lesznek, miközben semmit nem veszítenek szakítószilárdságukból. Egyetlen nyomtatási folyamat során maximum 28 reteszelő tengelyt lehet előállítani.

A nyomtatott alkatrészek 45 százalékkal könnyebbek, az előállításuk pedig 25 százalékkal olcsóbb, mintha hagyományos eljárással készülnének. Mivel minden A350-eshez 16 darab reteszelő tengelyre van szükség, ezek 3D nyomtatással való előállítása több mint négy kilogrammnyi súlymegtakarítást tesz lehetővé repülőgépenként. Az Airbus úgy számol, hogy a nyomtató teljes kapacitása mellett évi 2200 alkatrészt fognak gyártani. A szükséges engedélyeket 2018. év végéig szerzik be, a sorozatgyártás pedig 2019 elején indulhat el. Az első nyomtatott A350 alkatrészek – a 420-as gyártási számú repülőgépbe beépítve – 2020-ban emelkedhetnek a magasba. Az Airbus Helicopters is tervezi, hogy további ajtó-alkatrészeket is 3D nyomtatással állítana elő – és a tervek szerint az eljárást a helikoptergyártásban is használnák.

„Szeretnénk, ha a fejlesztők még gyakrabban alkalmaznák a 3D nyomtatási technikát. A súlycsökkentés ugyanis a helikopterek esetében kimondottan fontos. Az Airbus még ebben az évben megteszi az előkészületeket arra, hogy helikopteralkatrészek gyártására is kiterjessze a 3D technológiát” – mondta Luis Martin Diaz, a donauwörthi Airbus Helicopters gyár ipari szolgáltató központjának igazgatója.

Forrás: Uniomedia

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 08. 21., 09:00
A Magyar Légierőn belül jelentős fejlesztések zajlanak, néhány év alatt minőségben és mennyiségben egyaránt komoly technika érkezett be és a folyamat még nem ért véget. Ezek üzemeltetéséhez természetesen rengeteg, magasan képzett fiatalra is szükség van.
2024. 08. 13., 09:10
Az Egyesült Királyság és a kontinentális Európa között húzódó Csatorna, azaz a La Manche nem csupán természetes védvonalként működött a második világháború első napjától, hanem halálos csapdaként is.
2024. 07. 30., 09:00
Bár napjainkban a szerepe már jelentősen csökken, a Panavia program során kifejlesztett repülőgép még mindig első vonalbeli csapásmérőnek számít. A prototípus fél évszázaddal ezelőtt emelkedett először a levegőbe.
2024. 08. 05., 09:15
Már korábban is hírt adtunk lapunkon arról, hogy hazánkhoz hasonlóan Hollandia és Ausztria is az Embraer új katonai szállító repülőgépét, a C-390-est szerezné be kiöregedő Hercules flottájuk cseretípusaként. A tervekből Farnborough-ban lett konkrétum.
2024-08-20 21:30:00
Augusztus 20-án már hagyomány, hogy az államalapítás ünnepének részeként - a tisztavatást követően - légiparádét rendeznek Budapesten. Nem volt ez másképp idén sem: a Magyar Légierő merev- és forgószárnyas típusai különböző kötelékekkel és szóló bemutatókkal készültek az eseményre.
2024-08-13 15:48:44
Hosszas előkészítő munkálatok után, idén ősszel elkezdik felújítani a kecskeméti MH Egészségügyi Központ Repülőorvosi, Alkalmasságvizsgáló és Gyógyító Intézet barokamrája műszaki vezérlését.
2024-08-08 14:16:26
Az Emirates első, teljeskörűen átalakított Boeing 777-es gépe már négy nappal az első tervezett útja előtt szolgálatba állt. A 37 napig tartó felújításon szakemberek százai dolgoztak, többek között a legújabb, prémium felszereltségű kabinokon, hogy az utasok a Genfbe tartó járaton már élvezhessék a Business Class személyes minibárját vagy a Prémium Turistaosztály minden eddiginél kényelmesebb bőrüléseit.
2024-08-06 12:54:34
A Puma vadászezred gyásznapjának 80. évfordulójára emlékezve, 2024. augusztus 7-én, szerda délelőtt, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár 3 gépes Gripen köteléke tisztelgő repülést hajt végre a Kereki – Balaton – Balatonalmádi – Veszprém-Jutas repülőtér – Káld – Kenyeri repülőtér – Fertőszentmiklós – Sopron útvonalon.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 09. 11., 10:15
2004. július 8-án utoljára volt hangos a szentkirályszabadjai légtér a helikopterek jellegzetes zajától.
2024. 09. 10., 10:30
„A mai nap a szórakozásé” – szólt az MH 47. Bázisrepülőtér családi napjának mottója, ahol a látogatókat valóban sokszínű program fogadta a pápai alakulat bázisán.
2024. 09. 04., 10:14
A tegnapi napon a megszokott helyszínen, a Gyöngyös melletti pipishegyi repülőtéren kezdetét vette a Magyar Honvédség hagyományos őszi kutató-mentő gyakorlata, az Air Wolf Hunting.
2024. 09. 03., 11:32
Második alkalommal rendeztek sikeres reptérnapot a kiskunfélegyházi repülőtéren a napokban.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.