2017. 09. 24.
Gellért, Mercédesz
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az EADS tíz éven belül megelõzné a Boeinget

JETfly  |  2004. 04. 26., 23:36

Az európai védelmi és repülési konszern, az EADS tíz éven belül - megelõzve az amerikai Boeinget - piacvezetõ akar lenni a világ repülési iparában.

Az EADS társfõnöke, Rainer Hertrich hétfõi nyilatkozata szerint ennek érdekében a védelmi üzletágat jelentõs mértékben kiépítik, a polgári repülésben pedig a Boeing elõtt maradnak. Tavaly a német-francia-spanyol cég 30 milliárd eurós forgalmat ért el, míg a Boeing 45 milliárdosat. Ugyanakkor tavaly elõször az EADS már több polgári repülõgépet szállított a maga Airbusaiból, 305-öt, mint a Boeing a saját gépeibõl: 281-et. Ennek ellenére az európai konszern nem teljesítette tervezett 450 gépes értékesítési elõirányzatát. Az EADS egésze 2007-ig forgalmát 40 milliárd euróra akarja növelni, a forgalomhoz viszonyított megtérülést - adó és kamatok elõtt - 10 százalékosra várják, ami 4 milliárd eurós üzemi eredményt jelent.

A következõ években a forgalomnövekedés mintegy felét az EADS óriásgépe, az A380 szállításától várják. Az új gép pontosan száll fel a próbarepülésre, tartják magukat a megadott határidõhöz: az elsõ repülést 2005 elejére tervezik, az elsõ kiszállításokat 2006-ra. Az EADS-ot ugyanakkor nem aggasztja a rivális Boeing 7E7 programja, így az sem, hogy az új géptípusból a nagyságra második japán légitársaság, az ANA 50-et rendelt 6 milliárd dollárért. A Boeing hétfõn jelentette be hivatalosan, hogy döntés született új utasszállító gépe, a 6 milliárd dolláros 7E7 Dreamliner (Álomvonalas) építésérõl. A Dreamliner a Boeing elsõ új fejlesztése a polgári repülésben 1990 óta. A 200-300 ülõhelyes, alacsony kerozinfogyasztású gépbõl elõször 2008-ban szállítanak az ANA légitársaságnak. Elemzõk szerint a Boeing 7-10 milliárd dollárt fektet az 7E7 fejlesztésébe. Az EADS ugyanakkor a védelmi üzletágban is nagy növekedési lehetõségeket lát: rendelésállományát tekintve már jelenleg is a második a Lockheed mögött. Az idén a megrendelések 46 milliárd euróról 50 milliárdra nõnek. Az EADS egyúttal megerõsítette idei terveit: stabil forgalom mellett az adó, kamatok és egyszeri tételek elõtti eredményt 1,8 milliárd euróra várják, az elõzõ üzleti év 1,54 milliárd eurója után. Az EADS nem tervez tõkeemelést, mert erre - mint Rainer Hertrich mondta - nincs szüksége. Új termelõhelyeket Európán kívül terveznek kiépíteni, iparági jelenlétüket pedig a stratégiailag fontos piacokon, így Oroszországban, Indiában, vagy az Egyesült Államokban szeretnék demonstrálni.

Az EADS hétfõn kora délután 21,68 euró volt Párizsban, 8,08 százalékkal drágább a pénteki, 20,06 eurós zárónál. Hétfõn 20,10 eurón nyitott. Az év eleje óta 15,01 százalékot drágult - eddig 21,90-16,37 euró között mozgott -, és 180,83 százalékkal drágább, mint egy éve.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-09-18 13:38:42
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.