Ezúton szeretnénk Olvasóink figyelmébe ajánlani az MH Pápa Bázisrepülőtéren zajló, MiG-19PM felújítási folyamatának legfrissebb hírét. A restaurálást egyre nagyobb figyelem övezi hazai és nemzetközi viszonylatban egyaránt!
Olvasóink az alábbiakban tájékozódhatnak a felújítás jelenlegi állapotáról!
Szeretnénk egy kis összefoglalóval tájékoztatni benneteket, hogy is állunk, meddig jutottunk a MH PBRT területén kiállított MiG-19PM felújításával kapcsolatosan.
A repülőgépet sikeresen, közös, civil-katonai összefogással sikerült a talapzatáról 47 év után eltávolítanunk szerencsére sérülés nélkül, valamint a kitartó orosz technikának/minőségnek köszönhetően a vontatás sem okozott problémát.
Az ezt követő hétvégéken, Barátaink segítségével, valamint PBRT állományának aktív segítségével közösen a repülőgépről eltávolítottuk a 47 év során lerakódott szennyeződéseket, még ezen a hétvégén a sárkány csiszolását is megkezdtük.
A következő két alkalommal is a csiszolás kapta a főszerepet, mivel a repülőgép alján jóval több festék maradt meg az évek során mint felül.
Ezzel párhuzamosan a fő, és orrfutó ballonok, valamint kerékagyak rendbetétele is megkezdődött.
Köszönjük a MH PBRT Parancsnokságának és minden bevont alegységének, a RBSZD.-nak, valamint a Tűzoltó alegységnek is a támogatását/önzetlenségét!
Bő egy hónap alatt úgy gondoljuk, nagy léptékben haladtunk és jól állunk ahhoz, hogy augusztus végén a repülőgép felvehesse friss ruháját, és visszakaphassa rég nem viselt 30-as oldalszámát, a hozzá tartozó 6 db felségjelzéssel együtt.
Sajnos egy olyan szépséghiba van a történetben melyet több követőnk is jelzett, hogy a rgv. fülke tetőben lévő plexi tejesen sárga, nem fog jól mutatni a felújított repülőgépen.
Többek javaslatára, elindítottunk egy gyűjtést annak érdekében, hogy Lengyelországból tudjunk vásárolni egy cseredarabot, mely segítségével meg tudnánk koronázni egy manapság ritka gép felújítását, és valóban így lenne szép.
Ha nem sikerül, mert nem jön össze a szükséges 1300 €, akkor sem keseredünk el, terveink szerint fekete UV álló fóliával fogjuk a plexit kívülről letakarni.
Ha “lecsúszunk” a vásárlásról, a befolyt összeget a parkban található két rep. technika felújítására fogjuk fordítani!
Köszönjük mindenkinek, aki már támogatta anyagilag az új plexi beszerzését!
Ha Te is szívesen támogatnád az új plexi vásárlását kérünk segíts a lehetőségeidhez mérten!
Átadták a Pápán települő Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) szimulátorát az MH 47. Bázisrepülőtéren – mindez mérföldkövet jelent a program szakembereinek felkészülésében, hiszen a C-17-es repülőgépek kezelőszemélyzete szinten tartó és képességfejlesztő szimulációs felkészítéseit már hazánkban is teljesíteni tudja.
Eltelt a tavasz három hónapja, érkezik a nyári időszak, mely 2025-ben is többféle repülős eseményt kínál: júniusban több helyszínen is rendeznek programot a Múzeumok Éjszakáján, Zalaegerszegen pedig repülőnappal várják az érdeklődőket.
Egy évvel az első hat példány megérkezését követően teljessé vált a Horvát Légierő 12 darabos Rafale flottája, pontot téve egy hosszú típsusváltási procedúra végére.
Az elmúlt napokban több balesetről is beszámoltunk Facebook oldalunkon, közte az olasz Frecce Tricolori hármas ütközéséről, az Amerikai Haditengerészet újabb Super Hornet veszteségéről, illetve a Finn Légierő lezuhant Hornetjéről.
Az Axiom-4 nemzetközi űrmisszió legkorábban június 10-én, helyi idő szerint 8 óra 22 perckor (közép-európai idő szerint 14 óra 22 perckor) indulhat el a floridai Kennedy Űrközpontból a Nemzetközi Űrállomásra Kapu Tibor magyar kutatóűrhajóssal a fedélzetén - hangzott el a küldetésről tartott keddi online sajtótájékoztatón.
A Wizz Air büszkén jelenti be, hogy az Airbus A321neo – a jelenleg elérhető legkorszerűbb és leggazdaságosabb keskenytörzsű repülőgép – már a flottája kétharmadát teszi ki. A légitársaság 234 repülőgépéből 152 A321neo, 6 A320neo, és 1 A321XLR típusú, így a flotta több mint 67%-a a legújabb technológiát képviseli.
Az Emirates nemzetközi programot indított Travel Rehearsal néven, amelynek célja, hogy az autizmus spektrumán lévő gyermekek és családtagjaik számára nyugodt és támogató környezetben tegye lehetővé a repüléshez kapcsolódó élmények előzetes megtapasztalását.
2025. május 26-án egy szűkebb körű sajtóeseményre érkeztünk a HungaroControl székházába: a program során részt vehettünk a közelgő nyári csúcsidőszakra való felkészülést elemző szakmai beszélgetésen, ellátogathattunk az irányítótermekbe, illetve kitölthettük a FEAST tesztet is, ami kötelező elem a légiforgalmi irányítók felvételi eljárásában.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, 2018. november 29-én adták át Budapesten a dinamikusan fejlődő Wizz Air légitársaság új kiképző központját, a Wizz Air Training Centre-t. Az azóta eltelt 6 és fél év bizonyította a modern szimulátorokkal felszerelt központ szükségességét: a pilóták és a légiutas-kísérők képzésének helyszínét most Olvasóinknak is bemutatjuk.
Teljesítették első ejtőernyős ugrásukat az MH Ludovika Zászlóalj harmadéves felderítő honvéd tisztjelöltjei. Sánta Gerő hallgató főtörzsőrmesternek még emlékezetesebb volt az ugrás, hiszen azt édesapjával, Sánta Gábor dandártábornokkal élhette át, aki rutinos ejtőernyősként pontosan tudja, mekkora kihívást jelent mindez.
2025. május 30-án, pénteken érkezett meg Kecskemétre az első három L-39 Skyfox típusú kiképző repülőgép. Az ünnepségen elhangzott, hogy korábban már leszállították a kapcsolódó szimulátort is.
Véget ért a Fire Blade 2025 harcászati helikopteres gyakorlat Pápán. Tizenkét nap alatt 218 repült órát és közel 500 le- és felszállást teljesített öt résztvevő nemzet, négy támogató ország, több mint háromszáz katona.
2025. június 12-én, közvetlenül a felszállást követően lezuhant az Air India légitársaság Ahmadábádból Londonba tartó 787-8 Dreamlinere (VT-ANB), mely az AI171-es járatot teljesítette.
A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.