Háromévnyi gondos és nehéz előkészítő és tervezőmunka után – a Stratégiai Légiszállítási Képesség (Strategic Airlift Capability, SAC) infrastrukturális fejlesztési projektjének részeként – az MH Pápa Bázisrepülőtéren elkezdődik a C–17-eseket befogadó új hangárkomplexum építésének következő fázisa.
Az ajánlattételi eljárás 21 fontos építőipari vállalat érdeklődését keltette fel. A sikeres ajánlattételt követően – melyet a NATO Támogató Ügynökség (NATO Support Agency, NSPA) Pápán és a luxemburgi Capellenben települt, infrastruktúráért felelős teamjei közösen támogattak – a szerződést január 21-én a magyar KÉSZ Építő Zrt.-nek ítélték oda. A 33 éve müködő KÉSZ Zrt. korábban sikeresen kivitelezett projekteket a Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér, valamint az Audi, a Mercedes, a Procter & Gamble és a Hankook vállalatok számára.
A SAC hangárkomplexum építési projektje az MH Pápa Bázisrepülőtéren 2016-ban fejeződik be. Fotó: NAM
A Stratégiai Légiszállítási Képesség a jövőre nézve mintapéldája lehet annak, hogyan tud egy konzorcium a tulajdonában lévő, nagy értékü haditechnikai eszközök alkalmazásával közös müveleteket végrehajtani. A SAC-ban részt vevő 12 nemzet számára rendelkezésre áll a katonai légiszállítási képesség, azaz a közösen müködtetett és közös tulajdonban lévő három Boeing C–17 Globemaster III nagy hatótávolságú szállító repülőgép. Az NSPA szerves részét alkotó NATO Légiszállítást Kezelő Program (NATO Airlift Management (NAM) Programme) felelős a C–17-esek fegyverrendszereinek fenntartásáért és támogatásáért, továbbá pénzügyi, logisztikai, beszerzési, információtechnológiai és adminisztratív szolgáltatásokat nyújt a repülőgépeket üzemeltető többnemzeti Nehéz Légiszállító Ezred (Heavy Airlift Wing, HAW) számára.
A C–17-esek új hangárja lehetővé fogja tenni a repülőgépek karbantartását a Pápa Légibázison, aminek köszönhetően csökkennek majd a karbantartási költségek és hatékonyabbá válnak a SAC légiszállítási müveletei. A C–17-esek hangárja mellett az építési munkálatok során megépül egy ellátó-, raktár- és karbantartó épület, több iroda, valamint egy további épület is, ahol a pilóták felszerelését javítják és kezelik (Life Support back shop). A projekt 2016-ra fejeződik be.
Fotó: Nehéz Légiszállító Ezred
A Royal International Air Tattoo szervezői bizonyára már évekkel ezelőtt elővették az eseménynaptárt: milyen évfordulót illene megünnepelni 2024-ben? Nem volt nehéz dolguk.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.