Az Egyesült Államok légiereje (USAF) új gépek beszerzésével oldaná meg a közvetlen légitámogatási képességben keletkező űrt.
Először a jövő évben, az OA-X tender keretei között szereznének be 20 példányt egy már létező típusból, amely a Beechcraft AT-6 vagy az Embraer A-29 Super Tucano közül kerülhet ki. A két típusról számottevő adat áll már rendelkezésre a fenntartási költségekkel kapcsolatosan, ugyanez azonban nem mondható el a fejlesztési fázisban lévő Textron AirLand Scorpion típusról, amely beszerzését a USAF éppen emiatt elvetette.
A két tenderrel valószínűtlenné vált, hogy a T-X kiképzőgéptender győztes típusát közvetlen légitámogató szerepkörben alkalmaznák. Az itt kiválasztott típust egyetlen feladatra, a pilótaképzésre szeretnék alkalmazni, míg a jövőbeli OA-X típus elsősorban a terroristák ellen hajtana végre csapásokat a konfliktus sújtotta területeken. A gép feladatköre nem állna túl messze a régi OV-10 Bronco típustól, amely a vietnami háborúban szerzett hírnevet magának.
Az AX-2 beszerzési programban egy olcsó, 20 éves élettartamra újonnan fejlesztett gép beszerzését célozzák meg az elkövetkezendő 5 évben. Ennek célja az A-10-esek váltótípusának megtalálása lenne, azonban a politikusok között továbbra sincs egyetértés az ügyben. Többen hangoztatják, hogy ennyi idő alatt az új típussal nem lehet elérni a hadrafoghatóságot, addig pedig hiba lenne nyugdíjba küldeni a jelenleg jó szolgálatot tevő A-10-eseket.
Forrás: Flightglobal
2018 után 2024-ben ismét megrendezik a Cruzeiro do Sul, azaz a CRUZEX nagyszabású, nemzetközi légi hadgyakorlatot Brazíliában. A Natal központú kiképzési esemény kiemelt fontosságú és komplexitású Dél-Amerikában, kis jóindulattal akár a brazil Red Flagnek is lehet nevezni. Lesznek újoncok és lesznek búcsúzók: és az is biztos, hogy valóságos típuskavalkád várható.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.