Az orosz védelmi minisztérium a napokban döntést hozott arról, hogy 2013-ban megkezdik a Tu-95MSz típusú távolsági bombázógépek modernizációját – írja az Izvesztija. A Tu-95 MSzM verzióra átépített bombázók így várhatóan 2020-2025-ig hadrendben maradhatnak, majd tervek szerint, a most még tervezési stádium alatt álló PAK DA (Távolsági Repülők Perspektivikus Repülő-komplexuma) váltja.
A modernizációs program során a Tu-95-ösökbe elsősorban elektronikai berendezéseket építenek be, a sárkányt, illetve a hajtómüveket változatlanul hagyják. A bombázógépek új navigációs-célzó berendezést és fegyverrendszert kapnak, melynek köszönhetően a H-101 típusú szárnyas rakéta is bevethető lesz. Továbbá a Tu-95-ösökbe müholdas navigációs rendszert is beépítenek, amely az orosz GLONASS-t használja. Az Izvesztija információi szerint, a távolsági bombázók még legalább 30-40 évig hadrendben maradnak Ez idő alatt egy részük, ismét átesik egy modernizáción, a többit vélhetően kivonják az aktív szolgálatból.
A feltételezéseket arra alapozzák, hogy a PAK DA jelenleg tervezés alatt áll, a fejlesztésre, összeszerelésre, valamint a berepülésekre 20-25 évet számolnak. Továbbá, ha a PAK DA hadrendbe áll, képtelen lesz leváltani az összes Tu-95 MSzM-et, ez a folyamat is legalább 5-7 évet venne igénybe. Az orosz távolsági repülőerők jelenleg 32 darab Tu-95Msz-szel rendelkeznek, valamint közel 60 példány pedig lekonzervált állapotban van.
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.