Az indiai légierő 15 darab National Aerospace Laboratories (NAL) Saras típusú, 14 fő szállítására alkalmas, többfeladatú szállítógépet vásárol, melyeken a C-17, az Il-76 és az An-32-es szállítógépek személyzetét képezik majd ki. A két turbólégcsavaros hajtóművel felszerelt repülőgépeket a Hindustan Aeronautics (HAL) gyártja Bengaluru-ban, az első három példány leszállítása 2014-ben várható.
Ezt követően évente további négy gépet vehet át India légiereje, így a 15 gépes Saras flotta 2017-ben válhat teljessé. A repülőgépeket a nehéz, illetve közepes szállítógépek személyzetének kiképzésére fogják alkalmazni a jövőben, sőt további Sarasok beszerzése is várható, eredeti tervek szerint számuk elérheti az 50 darabot is, a gépeket a kiképzés mellett számos egyéb feladatkörben hasznosíthatják.
A légierő mellett az indiai haditengerészet is érdeklődik a típus iránt, part menti járőrözési feladatkörre 25 Saras beszerzését tervezik. A gép haditengerészeti változata azonban még kezdeti stádiumban van, várhatóan elsőként 2014-ben mutatják be. Napjainkig összesen 3 Saras prototípus készült el, a második 2009-ben katasztrófát szenvedett, háromfős személyzete életét vesztette. A vizsgálatok eredménye szerint a gép elvesztését pilótahiba okozta. A Saras 2004-ben teljesítette első repülését, 18 évvel a program indulását követően.
A második prototípus szüzfelszállása 2007-ben
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.