2025. 07. 12. szombat
Dalma, Izabella
: 400 Ft   : 342 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Pilótahiány a kanadai légierőnél

JETfly  |  2011. 09. 15., 15:17

A kanadai királyi légierő bajban van, ugyanis nem tudnak elegendő új pilótát kiképezni, ugyanakkor az állomány tapasztaltabb része pedig nyugdíjba vonul, és civil légitársaságoknál folytatja tovább a pályafutását. A megfelelő létszám fenntartásához évente 125 frissen kiképzett pilótának kéne érkeznie a légierőhöz, viszont a légierő parancsnoka szerint ezt a számot nem tudják teljesíteni.

Andre Deschamps altábornagy elmondása szerint a következő költségvetési év végére, vagyis 2013 tavaszára a tervek szerint elérhetik a kívánt létszámot, addig viszont átmeneti megoldásként a nyugállományú pilótákhoz fordulnak, akiket arra kérnek, hogy újra repüljenek a légierőnél. A bennfentesek azonban kétkedők, kérdésesnek tartják, hogy valóban megtörténik-e ez a lépés, illetve szóvá teszik azt is, hogy a probléma nem új, évek óta nem képeznek elegendő pilótát.

Deschamps altábornagy szavait azonban a légierő szóvivője is megerősítette, aki elmondta, minden erejükkel azon vannak, hogy megszüntessék a hiányosságokat, továbbá rámutatott arra is, hogy az utóbbi időben jelentősen megnőtt a légierő költségvetése, ez pedig mindenképpen a segítségükre lehet.

A légierő nyugdíjas pilótái viszont általában megfelelő munkahelyet találnak maguknak a civil légitársaságoknál, akik előszeretettel alkalmazzák a rendkívül jól képzett és tapasztalt nyugállományú tiszteket. Az Air Canada egyik előrebecslése szerint 2009 és 2013 között az általuk alkalmazott 3000 pilótának körülbelül 20 százaléka nyugdíjba megy, ezt az elvándorlást pedig nekik is pótolni kell, így a légierő pilótái kézenfekvő megoldásnak tünnek.

A fő probléma mégis a légierő kiképzési rendszerében keresendő. A fiatal pilótáknak sokszor hosszú időt kell kivárniuk, hogy repülőgépre kerüljenek, ez pedig sok embernek kedvét szegi, ők pedig otthagyják a légierőt. A jövőben ezen szeretnének változtatni, illetve szeretnék megnövelni a szimulátoros képzés hangsúlyosságát. Mindezek mellett változtatásra szorul az alkalmassági vizsgálat is. A jövőben még jobban igyekeznek megszürni az embereket, és csak azokat engedik felvenni, akik nagy motivációval rendelkeznek, és várhatóan sikerrel fejezik be a kiképzést.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 06. 30., 13:16
Március végén kezdődött az idei szezon egyik legnagyobb európai NATO gyakorlata. A Ramstein Flag 2025 fő bázisát a hollandiai Leeuwarden jelentette, de ezen kívül a RAF marhami és fairfordi támaszpontjai, illetve a dániai Skrydstrup is fontos szerepet játszott.
2025. 07. 07., 12:59
Harry Oostema, a holland királyi légierő ezredese július 3-án hivatalos ünnepségen vette át a Stratégiai Légiszállítási Képesség (Strategic Airlift Capability – SAC) Nehéz Légiszállító Ezredének (Heavy Airlift Wing – HAW) parancsnoki beosztását Pápán, az ezrednek otthont adó MH 47. Bázisrepülőtéren.
2025-07-09 15:11:07
A Wizz Air bejelenti, hogy a tervezettnél egy hónappal korábban, szeptember 15 helyett már augusztus 8-án újraindítja a Budapest és Tel-Aviv közti járatait. Jegyek már 27 590 forinttól foglalhatók a wizzair.com honlapon, valamint a mobilalkalmazáson keresztül. A járatok hétfőn, szerdán, csütörtökön, szombaton és vasárnap közlekednek.
2025-07-07 13:18:07
Az Air France-KLM bejelentette, hogy kezdeményezia SAS többségi tulajdonának megszerzését. A csoport jelenleg 19,9%-os részesedéssel rendelkezik a skandináv légitársaságban, és 2024 nyara óta kibővített codeshare és interline megállapodások formájában kereskedelmi együttműködést valósít meg a SAS, az Air France és a KLM között, amelyet tovább erősít a SAS SkyTeam szövetséghez való csatlakozása.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 07. 11., 10:34
A második részben következzen az ember, aki elhatározta, hogy megkeresi a tengerfenékre süllyedt gépet.
2025. 07. 10., 12:41
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál befejezték a H145M helikopter hajtóműmoduljának cseréjét. Utána megvolt a vibráció, az olajnyomás, és a túlfolyó szelep ellenőrzése, így a gép indulhat repülni.
2025. 07. 07., 11:06
A hibrid Nuuva V300-at akár négyszáz kilónyi rakomány szállítására tervezték.
2025. 07. 02., 15:22
Július 2-án, a repülőműszakiak napján köszönetet mondunk mindazoknak, akik a háttérben, sokszor láthatatlanul, de rendkívüli precizitással és elhivatottsággal szolgálnak azért, hogy a Magyar Honvédség légijárművei mindig biztonságosan szállhassanak fel és le.

  Legfrissebbek most

2025. július 10-én, csütörtökön érkezett meg az MH Kiss József 86. Helikopterdandárhoz az utolsó két H225M típusú közepes, többcélú helikopter, teljessé téve a 16 darabos flottát.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.

  NÉPSZERŰ HÍREK