2025. 02. 14. péntek
Bálint, Valentin
: 401 Ft   : 385 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Pilótahiány a kanadai légierőnél

JETfly  |  2011. 09. 15., 15:17

A kanadai királyi légierő bajban van, ugyanis nem tudnak elegendő új pilótát kiképezni, ugyanakkor az állomány tapasztaltabb része pedig nyugdíjba vonul, és civil légitársaságoknál folytatja tovább a pályafutását. A megfelelő létszám fenntartásához évente 125 frissen kiképzett pilótának kéne érkeznie a légierőhöz, viszont a légierő parancsnoka szerint ezt a számot nem tudják teljesíteni.

Andre Deschamps altábornagy elmondása szerint a következő költségvetési év végére, vagyis 2013 tavaszára a tervek szerint elérhetik a kívánt létszámot, addig viszont átmeneti megoldásként a nyugállományú pilótákhoz fordulnak, akiket arra kérnek, hogy újra repüljenek a légierőnél. A bennfentesek azonban kétkedők, kérdésesnek tartják, hogy valóban megtörténik-e ez a lépés, illetve szóvá teszik azt is, hogy a probléma nem új, évek óta nem képeznek elegendő pilótát.

Deschamps altábornagy szavait azonban a légierő szóvivője is megerősítette, aki elmondta, minden erejükkel azon vannak, hogy megszüntessék a hiányosságokat, továbbá rámutatott arra is, hogy az utóbbi időben jelentősen megnőtt a légierő költségvetése, ez pedig mindenképpen a segítségükre lehet.

A légierő nyugdíjas pilótái viszont általában megfelelő munkahelyet találnak maguknak a civil légitársaságoknál, akik előszeretettel alkalmazzák a rendkívül jól képzett és tapasztalt nyugállományú tiszteket. Az Air Canada egyik előrebecslése szerint 2009 és 2013 között az általuk alkalmazott 3000 pilótának körülbelül 20 százaléka nyugdíjba megy, ezt az elvándorlást pedig nekik is pótolni kell, így a légierő pilótái kézenfekvő megoldásnak tünnek.

A fő probléma mégis a légierő kiképzési rendszerében keresendő. A fiatal pilótáknak sokszor hosszú időt kell kivárniuk, hogy repülőgépre kerüljenek, ez pedig sok embernek kedvét szegi, ők pedig otthagyják a légierőt. A jövőben ezen szeretnének változtatni, illetve szeretnék megnövelni a szimulátoros képzés hangsúlyosságát. Mindezek mellett változtatásra szorul az alkalmassági vizsgálat is. A jövőben még jobban igyekeznek megszürni az embereket, és csak azokat engedik felvenni, akik nagy motivációval rendelkeznek, és várhatóan sikerrel fejezik be a kiképzést.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025. 01. 30., 15:07
2025. január 29-én, helyi idő szerint 20 óra 48 perckor leszálláshoz készülődött a PSA Airlines Bombardier CRJ-701ER típusú regionális utasszállítója Washingtonban, a repülőtér közelében azonban összeütközött egy katonai helikopterrel.
2025. 01. 28., 09:17
Miskolc ismét a hírek szereplője repülőtere kapcsán: a 2022. április 30-án bezárt, nagy múltra visszatekintő repülőtér nagy űrt hagyott a térség repülős életében, a legfrisseb hírek azonban már egy új airport létesítéséről szólnak.
2025-02-05 11:27:24
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
2025-01-31 10:06:46
A NASA elfogadta az Axiom Space negyedik küldetését, tehát Kapu Tibor magyar kutatóűrhajós leghamarabb 2025 tavaszán elindulhat a Nemzetközi Űrállomásra. Az Ax-4 első sajtótájékoztatóján a legénység mellett bemutatták a küldetés hivatalos jelvényét („mission patch”), illetve azt a ruhát is, amelyben az űrhajósok a Nemzetközi Űrállomásra utaznak („flight suit”).
2025-01-28 13:19:16
Egy különleges élő közvetítés vár ránk 2025. január 28-án, délután: a Boom Technology által fejlesztett, XB-1 jelzésű demonstrátor tervezetten a mai napon teljesítheti első, hangsebesség feletti tesztrepülését, újabb mérföldkövet jelentő eseményként a Boom Overture szuperszonikus utasszállító programjában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.
2025. 01. 28., 11:13
Az EUFOR Althea művelet parancsnokaként tanúsított kiemelkedő helytállásáért, az egyéves magyar parancsnoki év eredményeiért Hadik Szablya emléktárgyat adományozott dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke dr. Sticz László vezérőrnagynak.

  Legfrissebbek most

2025. február 12-én, szerdán, helyi idő szerint 10 óra 15 perc körül, ködös időben a San Diego-öbölbe zuhant az Amerikai Haditengerészet egyik EA-18G Growler típusú harci repülőgépe.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.