2025. 03. 24. hétfő
Gábor, Karina
: 398 Ft   : 368 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Ukrajna bemutatta legújabb fejlesztését, a Lev-1 helikoptert

JETfly  |  2015. 10. 13., 11:56

Az ukrán Külügyminisztérium és Honvédelmi Minisztérium képviselői jelenlétében az állami tulajdonú UkrOboronServis bemutatta legújabb fejlesztését, a Lev-1(Leo-1) helikoptert.

A gyártó cég információi szerint a fejlesztés alapja a 60-as évek legendás Bell-47G-4-es típusa volt, melyet a Mi-2-eseknél már bevált GTD-500-as hajtómüvel turbóztak fel. Az új hajtómü felszálló teljesítménye 294 kW (394 LE), míg a régi Lycoming VO-540-B1B3 csupán 226 kW-ot (305 LE) tudott leadni.

A kétágú rotorral együtt az eredeti típus főbb jellemzői sem változtak – a pilóta a nagy plexi-buborékban két utast szállíthat, illetve külső teherként, kimenekítéskor további két személy szállítására van lehetőség. Az UkrOboronServis weboldalán csapatszállítási feladatok mellett egészségügyi-szállító (MEDEVAC) feladatokról is találhatóak fotók.

Az 1940-es évek tervezését idéző gép a fülke alatti horog segítségével könnyebb külső terhek függesztett szállítására is képes. A haderő többek között felderítő és megfigyelő, illetve kiképzési feladatokra is alkalmazta, a civil életben a mezőgazdaságban mint permetező gép terjedt el.

A Lev-1 bemutatójára nem sokkal a szintén ukrán Motor Szics által gyártott Mil Mi-2MSB-W (a Mi-2-es továbbfejlesztett változata) debütálása után került sor. A Mi-2MSB-W típust a Motor Szics a Mi-2MSB-ből fejlesztette tovább, mint annak felfegyverzett változatát. A Mi-2MSB-W megkapta a Ivchenko Progress AI-450M-es hajtómüvét, valamint alkalmas 80mm-es nem irányított rakéták külső függesztésü hordozására, valamint gépágyú és gránátvető is megtalálható a fegyvertárában. Tekintettel a kelet-ukrajnai harcokra és az ott nagy számban előforduló kézi légvédelmi eszközökre (MANPADS), a személyzetet megerősített páncélzat védi.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.