Az ukrán Külügyminisztérium és Honvédelmi Minisztérium képviselői jelenlétében az állami tulajdonú UkrOboronServis bemutatta legújabb fejlesztését, a Lev-1(Leo-1) helikoptert.
A gyártó cég információi szerint a fejlesztés alapja a 60-as évek legendás Bell-47G-4-es típusa volt, melyet a Mi-2-eseknél már bevált GTD-500-as hajtómüvel turbóztak fel. Az új hajtómü felszálló teljesítménye 294 kW (394 LE), míg a régi Lycoming VO-540-B1B3 csupán 226 kW-ot (305 LE) tudott leadni.
A kétágú rotorral együtt az eredeti típus főbb jellemzői sem változtak – a pilóta a nagy plexi-buborékban két utast szállíthat, illetve külső teherként, kimenekítéskor további két személy szállítására van lehetőség. Az UkrOboronServis weboldalán csapatszállítási feladatok mellett egészségügyi-szállító (MEDEVAC) feladatokról is találhatóak fotók.
Az 1940-es évek tervezését idéző gép a fülke alatti horog segítségével könnyebb külső terhek függesztett szállítására is képes. A haderő többek között felderítő és megfigyelő, illetve kiképzési feladatokra is alkalmazta, a civil életben a mezőgazdaságban mint permetező gép terjedt el.
A Lev-1 bemutatójára nem sokkal a szintén ukrán Motor Szics által gyártott Mil Mi-2MSB-W (a Mi-2-es továbbfejlesztett változata) debütálása után került sor. A Mi-2MSB-W típust a Motor Szics a Mi-2MSB-ből fejlesztette tovább, mint annak felfegyverzett változatát. A Mi-2MSB-W megkapta a Ivchenko Progress AI-450M-es hajtómüvét, valamint alkalmas 80mm-es nem irányított rakéták külső függesztésü hordozására, valamint gépágyú és gránátvető is megtalálható a fegyvertárában. Tekintettel a kelet-ukrajnai harcokra és az ott nagy számban előforduló kézi légvédelmi eszközökre (MANPADS), a személyzetet megerősített páncélzat védi.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.