2024. 06. 16.
Jusztin
: 398 Ft   : 372 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Ukrajna bemutatta legújabb fejlesztését, a Lev-1 helikoptert

JETfly  |  2015. 10. 13., 11:56

Az ukrán Külügyminisztérium és Honvédelmi Minisztérium képviselői jelenlétében az állami tulajdonú UkrOboronServis bemutatta legújabb fejlesztését, a Lev-1(Leo-1) helikoptert.

A gyártó cég információi szerint a fejlesztés alapja a 60-as évek legendás Bell-47G-4-es típusa volt, melyet a Mi-2-eseknél már bevált GTD-500-as hajtómüvel turbóztak fel. Az új hajtómü felszálló teljesítménye 294 kW (394 LE), míg a régi Lycoming VO-540-B1B3 csupán 226 kW-ot (305 LE) tudott leadni.

A kétágú rotorral együtt az eredeti típus főbb jellemzői sem változtak – a pilóta a nagy plexi-buborékban két utast szállíthat, illetve külső teherként, kimenekítéskor további két személy szállítására van lehetőség. Az UkrOboronServis weboldalán csapatszállítási feladatok mellett egészségügyi-szállító (MEDEVAC) feladatokról is találhatóak fotók.

Az 1940-es évek tervezését idéző gép a fülke alatti horog segítségével könnyebb külső terhek függesztett szállítására is képes. A haderő többek között felderítő és megfigyelő, illetve kiképzési feladatokra is alkalmazta, a civil életben a mezőgazdaságban mint permetező gép terjedt el.

A Lev-1 bemutatójára nem sokkal a szintén ukrán Motor Szics által gyártott Mil Mi-2MSB-W (a Mi-2-es továbbfejlesztett változata) debütálása után került sor. A Mi-2MSB-W típust a Motor Szics a Mi-2MSB-ből fejlesztette tovább, mint annak felfegyverzett változatát. A Mi-2MSB-W megkapta a Ivchenko Progress AI-450M-es hajtómüvét, valamint alkalmas 80mm-es nem irányított rakéták külső függesztésü hordozására, valamint gépágyú és gránátvető is megtalálható a fegyvertárában. Tekintettel a kelet-ukrajnai harcokra és az ott nagy számban előforduló kézi légvédelmi eszközökre (MANPADS), a személyzetet megerősített páncélzat védi.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 31., 12:45
Február 23-án került aláírás a magyar légierő vadászgép flottájának bővítését jelentő szerződésre: négy JAS 39C Gripen érkezik a SAAB szerelőcsarnokból Kecskemétre. Az Aranysas interjúja Gróf Gergely ezredessel, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnokával.
2024-06-03 13:23:02
Fonalka Marcell őrmester az Acélkocka Alap Altiszti Tanfolyam elvégzésének köszönhetően tölti mindennapjait a Gripen-hangárban, feladata a Magyar Honvédség vadászgépeinek szerelése és javítása. Miért ezt az utat választotta?
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 06. 14., 10:39
A kilencvenes évek elején az amerikai haditengerészet légiereje átalakulóban volt.
2024. 06. 11., 14:00
Számos munkaterület összehangolása szükséges ahhoz, hogy a bosznia-hercegovinai EUFOR Althea művelet magyarok katonák által biztosított MEDEVAC, azaz egészségügyi kiürítési képessége porszem nélküli gépezetként tudjon működni.
2024. 06. 10., 10:57
Légtérzár, menetrendi változások, biztonsági aggályok, csomagfeladás és a szakszervezetek sztrájkfenyegetése.
2024. 06. 04., 13:31
A pezsgő ballószögi kulturális életnek egyik kiemelkedő színfoltja volt a napokban befejeződött repülős rendezvény, melyet a ballószögi repülőtér fennállásának 30. évfordulója alkalmából tartottak meg.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.