2017. 09. 19. kedd
Vilhelmina
: 309 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új navigációs rendszert kapnak a MiG-35-ösök

JETfly  |  2015. 12. 11., 12:52

Új, független inerciális navigációs rendszerrel látják el a MiG-35-ösöket (BINS-Bezplatformnaja Inercialnaja Navigacionnaja Szisztyema) – jelentette be a Moszkvai Elektromechanikai és Automatizálási Intézet (MIEA) vezérigazgatója, Alekszej Kuznyecov.

„Aláírtuk a szerződést, melynek értelmében a jövő év végéig befejezzük a szükséges teszteket és a MiG-35-ösök megkaphatják az új BINS-eket” – nyilatkozat Alekszej Kuznyecov a MIEA sajtótájékoztatóján. Az új, független navigációs rendszer segítségével nagy pontossággal lehetséges meghatározni a repülőgép tartózkodási helyét, az előre beprogramozott útvonaladatokat, célobjektumok helyét - és mindezt úgy, hogy a helymeghatározáshoz semmilyen külső információforrásra nincs szüksége a rendszernek.

A MiG-35 többfeladatú 4++ generációs vadászrepülőgép a MiG-29K/KUB és MiG-29M/M2 továbbfejlesztett változata. A MiG-29-es már eddig is nagyszerű aerodinamikai tulajdonságaira építve, a hajtóművek és az elektronikai berendezések fejlesztésével sikerült elérni, hogy a belső üzemanyagkészlet a duplájára nőtt, a harci teher pedig még ennél is nagyobb arányban, összesen 6 500 kg-ra emelkedett.

A szükséges tolóerőről a két darab RD-33MK gondoskodik, utánégető nélkül 5,4 tonna, forszázzsal 9 tonna a rendelkezésre álló teljesítmény. ezek a hajtóművek már „füstmentesek”, azaz az égőtér kialakításával és új vezérlő elektronika alkalmazásával megszűnt a típusra jellemző erős koromkibocsájtás. Az üzemeltetési költségek jelentősen csökkentek, 2,5-ször kerül kevesebbe egy repült óra a 29-eshez viszonyítva. Megújultak a fedélzeti rádióelektronikai berendezések is, az úgynevezett „nyílt architektúra” leegyszerűsíti az új fejlesztésű fegyverek és egyéb berendezések integrációját. A BINS-et nagy valószínűséggel a tervezett könnyű katonai szállítógép, az Il-112V is megkapja.

„A MIEA kész bármikor elvégezni az Il-112V-be történő alkalmazáshoz szükséges átalakításokat. Érdekünk, hogy ez minél hamarabb történjen meg. A rendszer már sorozatgyártás alatt áll, az adaptációhoz szükséges módosításokat rövid idő alatt el tudjuk végezni” – mondta Alekszej Kuznyecov.

A Moszkvai Elektromechanikai és Automatizálási Intézet a fő helyszíne mind a polgári, mind a katonai repülésben alkalmazott navigációs rendszerek fejlesztésének. Az Orosz Föderációban egyébként öt intézet foglalkozik navigációs rendszerek gyártásával. A Moszkvai Elektromechanikai és Automatizálási Intézet által fejlesztett és gyártott lézergiroszkópokat és kvarc gyorsulásmérőket széles körben alkalmazza a katonai és polgári repülés.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.
2017. 09. 19., 09:17
Retro légiharc, román sólymok és a palástorsó. Ancsa-dörej, vitorlázó suhogás, Li-2-es királynő, tüzköpő Csirkecomb, anyósok a levegőben.
2017. 09. 18., 09:42
A kilencvenes évek első felében, a mezőgazdasági repülésből ismert Z-37-eseknek új feladat adódott, légi reklámhordozók vontatógépeként élhették másodvirágzásukat.
2017. 09. 15., 11:37
Pedig ez az „év beruházása” Pécsett, ám amint közelebb mentünk a projekthez, furábbnál furább dolgok derültek ki.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az új TVSz-2DTSz sorozatgyártására már akár 2020-ban sor kerülhet – erről tudósított legalábbis a TASzSz hírügynökség a szibériai Csapligin Kutatóintézet igazgatójával, Vlagyimir Barkusszal készített riportjában.