Új, független inerciális navigációs rendszerrel látják el a MiG-35-ösöket (BINS-Bezplatformnaja Inercialnaja Navigacionnaja Szisztyema) – jelentette be a Moszkvai Elektromechanikai és Automatizálási Intézet (MIEA) vezérigazgatója, Alekszej Kuznyecov.
„Aláírtuk a szerződést, melynek értelmében a jövő év végéig befejezzük a szükséges teszteket és a MiG-35-ösök megkaphatják az új BINS-eket” – nyilatkozat Alekszej Kuznyecov a MIEA sajtótájékoztatóján. Az új, független navigációs rendszer segítségével nagy pontossággal lehetséges meghatározni a repülőgép tartózkodási helyét, az előre beprogramozott útvonaladatokat, célobjektumok helyét - és mindezt úgy, hogy a helymeghatározáshoz semmilyen külső információforrásra nincs szüksége a rendszernek.
A MiG-35 többfeladatú 4++ generációs vadászrepülőgép a MiG-29K/KUB és MiG-29M/M2 továbbfejlesztett változata. A MiG-29-es már eddig is nagyszerű aerodinamikai tulajdonságaira építve, a hajtóművek és az elektronikai berendezések fejlesztésével sikerült elérni, hogy a belső üzemanyagkészlet a duplájára nőtt, a harci teher pedig még ennél is nagyobb arányban, összesen 6 500 kg-ra emelkedett.
A szükséges tolóerőről a két darab RD-33MK gondoskodik, utánégető nélkül 5,4 tonna, forszázzsal 9 tonna a rendelkezésre álló teljesítmény. ezek a hajtóművek már „füstmentesek”, azaz az égőtér kialakításával és új vezérlő elektronika alkalmazásával megszűnt a típusra jellemző erős koromkibocsájtás. Az üzemeltetési költségek jelentősen csökkentek, 2,5-ször kerül kevesebbe egy repült óra a 29-eshez viszonyítva. Megújultak a fedélzeti rádióelektronikai berendezések is, az úgynevezett „nyílt architektúra” leegyszerűsíti az új fejlesztésű fegyverek és egyéb berendezések integrációját. A BINS-et nagy valószínűséggel a tervezett könnyű katonai szállítógép, az Il-112V is megkapja.
„A MIEA kész bármikor elvégezni az Il-112V-be történő alkalmazáshoz szükséges átalakításokat. Érdekünk, hogy ez minél hamarabb történjen meg. A rendszer már sorozatgyártás alatt áll, az adaptációhoz szükséges módosításokat rövid idő alatt el tudjuk végezni” – mondta Alekszej Kuznyecov.
A Moszkvai Elektromechanikai és Automatizálási Intézet a fő helyszíne mind a polgári, mind a katonai repülésben alkalmazott navigációs rendszerek fejlesztésének. Az Orosz Föderációban egyébként öt intézet foglalkozik navigációs rendszerek gyártásával. A Moszkvai Elektromechanikai és Automatizálási Intézet által fejlesztett és gyártott lézergiroszkópokat és kvarc gyorsulásmérőket széles körben alkalmazza a katonai és polgári repülés.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Folytatódik a Pardubicében található Repülési Kiképző Központ (CLV) flottájának modernizációja: az új L-39 Skyfox-ok mellett a kiöregedő Zlineket is újakra cserélik.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.