A 2018. március 6-án, Szíriában bekövetkezett An-26-os katasztrófa okát a fékszárnyak meghibásodása okozta – ezt állapította meg az eset kivizsgálásával megbízott bizottság.
A leszálláshoz készülődő személyzet kiengedte a fékszárnyakat, ám az egyik szárnyról a jelentés megállapítása szerint „leszakadt” a fékszárny. A repülőgép gyakorlatilag irányíthatatlanná vált, erősen bedőlt és „intenzíven leadta az orrát”, azaz zuhanni kezdett. A személyzet tehetetlen volt, ilyen meghibásodás esetén esélyük sem volt túlélni a katasztrófát.
A szíriai Khmeimim Légibázison bekövetkezett repülőesemény közvetlenül a leszállás előtt történt, a felszállópályától 500 méterre zuhant le az An-26-os szállítógép (RF-92955). A repülőgép fedélzetén 39 fő tartózkodott, 27 tiszt és 12 fő tiszthelyettes, illetve szerződéses katona.
A katasztrófát követően a Jaysh al-Islam terrorszervezet magára vállalta a repülőgép lelövését, ám azt egyértelműen műszaki meghibásodás okozta. A vizsgálóbizottság megkezdte a felelősök keresését. (Meglepő lenne, ha nem bukkanna fel ukrán szál - a szerk.)
Forrás: lenta.ru
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pontosan két évvel ezelőtt bemutatkozó interjút készített Tőrös István dr. Bali Tamás ezredessel, aki akkor vette át az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoki beosztását. Két év után ismét van miről beszélgetniük.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.