A-10-es csatarepülőgépet tankolt a KC-46A.
Az Egyesült Államok légiereje 2016. július 15-én jelentette be, hogy újabb fontos mérföldkövéhez érkezett az új KC-46A Pegasus tanker programja: egy A-10-es csatarepülőgép is sikeresen vételezett üzemanyagot a tankergépből. A négyórás repülés során a légi utántöltő repülőgép közel 680 kg üzemanyagot adott át az A-10-esnek 4 500 méteres repülési magasságon (merevcsöves rendszerrel). A légi utántöltési tesztsorozat utolsó mérföldköve egyúttal ugródeszka is a sorozatgyártásig: az alacsony intenzitású sorozatgyártás első két lépcsőjéről várhatóan következő hónapban döntenek, ez 19 gép legyártását eredményezi majd. A harmadik adag legyártására vélhetően 2017 januárjában bólintanak rá.
A repülési tesztek utolsó fázisát jelentő légi utántöltési próbák során a KC-46A sikeresen adott át üzemanyagot merevcsöves rendszerrel F-16-os vadászbombázónak, A-10-es csatarepülőgépnek és C-17-es nehéz szállítógépnek, hajlékony csöves rendszerrel pedig F/A-18 Hornetet és egy Harriert tankolt. A KC-46A-t fordított szerepkörben, mint üzemanyagot vételező típust is tesztelték.
A C-17-es légi utántöltése során voltak kisebb problémák a merevcsöves rendszerrel, de nyomáskiegyenlítő szelepek alkalmazásával megoldották ezt is. Az Amerikai Légierő új tankergépe 2014. december 28-án teljesítette szűzfelszállását. A KC-46A alapja a polgári forgalomban használt Boeing 767-200ER típus, amelynek sárkányszerkezete már bizonyított mind a személy-, mind pedig a teherszállítás terén.
Forrás: Jane's
Negyedik alkalommal ad otthont hazánk a Többnemzeti Helikopter Kiképző Központ szakmai útmutatásával az évenkénti helikopterharcászati oktatóképző gyakorlatnak Pápán, a Magyar Honvédség 47. Bázisrepülőtéren.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.