Többéves késéssel ugyan, de 2019. január 10-én az Egyesült Államok légiereje (USAF) hivatalosan is átvette a gyártó Boeing cégtől az első KC-46A Pegasus légiutántöltő repülőgépet, amely ezt követően hamarosan áttelepülhet a kansasi Wichita-ban található McConnell légibázisra.
A költségtúllépésekkel és gyártási problémákkal terhelt projekt számára fontos mérföldkő ez, ugyanakkor az utántöltőcsővel nincs még minden probléma teljesen megoldva. Ennek ellenére a USAF átvette a gépeket, és megkezdődhet a típus műveleti alkalmazásának tesztelése és értékelése, eközben a gyártót szerződéses úton kötelezi a problémák kijavítására, aki erre kötelezettséget is vállalt.
A most átadott példányon túl további kilenc esetén zajlanak az átvételi eljárások. Az első négy gépet a McConnell légibázis kapja, a következő példányok pedig Oklahomába, az Altus légibázisra kerülnek majd, leghamarabb februárban. A Boeing eddig összesen 52 példány legyártására szerződött le, de a USAF tervei szerint összesen 179 géppel rendelkeznek majd a program végén.
A berepülési fázis során hat gép összesen több mint 3 800 repült órát gyűjtött össze, és közel 2 ezer tonna üzemanyagot töltött át különböző típusú katonai repülőgépekbe, az A-10-től egészen a B-52-ig.
Forrás: https://www.flightglobal.com
A Németországban született, de osztrák származású Edgar Schmued valódi legendának számított az amerikai repülőgépgyártásban. A nevéhez fűződik a North American cég világhírű P-51-es Mustangja, majd a második világháborút követően nagyban hozzájárult a korszak egyik leghatékonyabb vadászgépének, a F-86-os Sabre-nek a kifejlesztéséhez.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.