Az Egyesült Államok légiereje (USAF) 2016. január 24-én sikeresen végrehajtotta az első légi utántöltését a KC-46A Pegasus repülőgéppel.
A tankergépből a repülés során egy F-16C Fighting Falcon - amely könnyű és gyors vételező típusnak számít - mintegy 725 kilogrammnyi üzemanyagot vételezett. Természetesen korábban számos számítás és szimuláció támasztotta alá a folyamat sikerességét, mégis elengedhetetlenül fontos lépés az éles teszt, amely ezzel sikeresen teljesült. A következőkben a könnyű/lassú kategóriába sorolható A-10-es utántöltése kerül tesztelésre, majd végül egy igazi nehéz teherszállítógép, a C-17-es is tankolni fog a KC-46A-ból, teljesítve ezzel a merevcsöves rendszerre vonatkozó követelményeket.
Ezt követően a hajlékony csöves rendszer, és az ehhez használt légiutántöltő konténerek próbája történik meg F/A-18 Hornet (lassú/gyors) és AV-8B Harrier II (könnyű/lassú) típusokkal. Legvégül a Pegasusnak is bizonyítania kell az ellentétes szerepkörben: a tervek szerint egy KC-10 Extender repülőgépből vételez majd üzemanyagot repülés közben. A repülési tesztek a fejlesztési fázis utolsó lépését jelentik az alacsony intenzitású sorozatgyártás megkezdése előtt.
Fotó: USAF
Forrás: janes.com
A Honvéd high-tech magazin új epizódjában közelebbről is megismerkedhetünk a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépével, mely 2024. szeptember 5-én érkezett meg végleges állomáshelyére, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.