2017. 09. 22. péntek
Móric
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Saját igényeiknek megfelelően alakíthatják az F-35-ös harci szoftvereit a partner országok

JETfly  |  2014. 11. 10., 10:58

Legfrissebb hírek szerint az F-35-ös külföldi megrendelői számára lehetővé válik, hogy saját igényeikre szabják az ötödik generációs vadászrepülőgép harcászati feladatokkal kapcsolatos szoftvereit. Ezzel kapcsolatban olyan kompromisszum született, mellyel a fejlesztő ország érdekei sem sérülnek, a szövetségesek pedig nagyobb szabadsággal rendelkezhetnek majd a jövőben.

Korábban a Pentagon, amely a JSF program költségeinek oroszlánrészét fizette, szigorúan elállt minden olyan kezdeményezéstől, amellyel más országok betekintést nyerhettek volna a repülőgép szoftvereinek forráskódjába. A program finanszírozásába beszálló szövetségesek azonban szerették volna, ha saját igényeiknek megfelelően alakíthatják a szoftvercsomagot.

A hadmüveleti feladatok során a megfelelő adatcsomagok betöltése nélkülözhetetlen a sikeres tevékenységhez, ilyenkor a müveleti területtől függően speciális csomagokat töltenek be a gép rendszereibe. Közel-keleti tevékenység során például a környező országok földrajzi adataira, és a különböző katonai eszközök és objektumok leírására mindenképpen szükség van. Emellett jól jön, ha a közelben tevékenykedő baráti erők adatai is lekérdezhetők a rendszerből.

Chris Bogdan altábornagy (aki a USAF részéről a JSF program illetékese) bejelentette, hogy az ügyben sikerült kompromisszumra jutni. Ennek megfelelően az üzemeltetők külön laborokban programozhatják a számukra szükséges szoftvereket.

A légierő laborja a floridai Eglin légibázison található, míg a jövőben a haditengerészet is fog egyet üzemeltetni a kaliforniai Point Muguban.

F-35

A tengerészgyalogság eredetileg 2015 júliusára tervezte a B variáns hadrafoghatóvá nyilvánítását, azonban ehhez két földrajzi régió adatcsomagjaira is szükség lenne, melyek közül az egyik Bogdan altábornagy szerint valószínüleg nem készül el a megnevezett időpontra, mivel a programozó szakemberek kapacitása véges, azonban egy újabb labor felállítása csökkentené a terhelésüket. Pontosan nem tudni, hogy melyik két régióról is van szó, de a legvalószínübbnek a Közel-Kelet és az Ázsiai-csendes-óceáni térség tünik. Utóbbira azért lehet szükség, mert a tengerészgyalogság Japánban az Iwakuni bázisra is telepít F-35-ösöket.

A partner országok is felállíthatnak saját programozó egységeket az Egyesült Államokban, ahol amerikai és nemzetközi szakemberek közösen végezhetik el a munkákat. Ez azt jelenti, hogy külföldi kezekbe kizárólag amerikai felügyelet mellett juthatnak a szoftverek adatai, azonban a kompromisszum müködőképes lehet a jövőben.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.