Az Amerikai Légierő kivonta rendszeréből az első, Boeing KC-135R típusú légi utántöltő repülőgépet, amely több mint ötven évig állt szolgálatban, és ezidő alatt több mint 22 500 órát töltött a levegőben.
A 61-0312 oldalszámú repülőgép 1962. augusztus 14-én hajtotta végre első repülését a légierő kötelékében, majd 1985. június 27-én hajtómücserén esett át. A Stratotanker folyamatosan szolgálatban állt, hiszen még ez év januárjában is 15 bevetésen vett részt.
Egy KC-135-ös egy B-52-es légi utántöltését hajtja végre a hidegháború idején
A KC-135 ugyanarra az alapra épült, amire a Boeing gyár 707 típusú utasszállító repülőgépe. A Boeing az első tankert „A” modelljelzéssel látta el 1957-ben, majd ezt követte a későbbiekben az „E”, az „R” és a „T” modellek. A Boeing napjainkban az új, 767 alapjain fejlesztett KC-46A építésével foglalkozik, amely típus a KC-135 gépeket váltja.
A légierő 16 gépét egy folyamatos eljárás keretében fogják nyugdíjazni. Felülvizsgálnak minden repülőgépet: mennyit és milyen körülmények között használták őket, szerkezetileg milyen állapotban vannak és mikor hajtották végre az utolsó karbantartást.
A "City of Renton" KC-135-ös "keresztelője"
Az elmúlt héten nyugdíjazott légi utántöltő gép még végrehajtott egy nagysebességü áthúzást az Oklahoma államban található Altus légibázis betonja felett, mielőtt átrepült volna az arizonai Davis-Monthan bázisra, a 309. Légijármü Karbantartó és Felújító Egység ‑ közismertebb nevén a „The Boyenard” – állományába. Amennyiben szükséges cserealkatrészeket nyújthat más KC-135-ösök számára, illetve „lekonzerválják” és olyan állapotban tartják, ami lehetővé teszi esetleges reaktiválását is.
A Wizz Air az első diszkont légitársaság, amely üzembe állítja az Airbus A321XLR-t. A London és Dzsidda közötti közvetlen járat 2025. március 31-én száll majd fel először.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.