Az Egyesült Államok légiereje az eddigi legnagyobb modernizációs programot tervezi végrehajtani a B-1B Lancer típuson. Az Integrated Battle Station and Sustainment-Block 16 (SB-16) néven futó programmal javul a szuperszonikus, változtatható szárnynyilazású bombázók pilótáinak információellátottsága, illetve gyorsabb és biztonságosabb kommunikációs csatornákat alkalmazhatnak.
Az SB-16 csomag tartalmaz egy ún. Vertical Situation Displayt, amely a jelenlegi két monokróm kijelzőt váltaná le a pilóta és a másodpilóta müszerfalán. Emellett helyet kaphat a gépben egy teljesen integrált Data Link rendszer, illetve a törzs hátsó részében egy központilag integrált tesztrendszer, amely a hibák detektálásáért felel majd. A megújuló avionika tartalmaz még mozgótérképeket, illetve a radar és navigációs berendezések fejlesztését is.
B-1-esek légi utántöltése (Fotó: Jake Melampy/U.S. Air Force)
A fejlesztéshez kapcsolódó tesztek idén áprilisban kezdődnek az Edwards légibázison Kaliforniában, a texasi Dyess légibázison települő 337. tesztelő és kiértékelő század pedig az új eszközökhöz szükséges üzemeltetési és taktikai eljárásokat dolgozza majd ki. A tervezett programcsomag megvalósulását 2019-re datálják, a pilóták számára a váltás pedig olyan lesz, mintha egy teljesen új repülőgépbe ülnének át.
Éjszakai felszállás a Nellis légibázisról (Red Flag 13-2)
Az Emirates 39 960 napelempanel telepítésére kötött megállapodást az Etihad Clean Energy Developmenttel, amelyek a dubaji Emirates Engineering Centre energiaellátását fogják támogatni. A projekt a tervek szerint évente 34,3 millió kWh energiát termel majd, ami a központ energiaigényének 37 százalékát fedezi, összesen 23 177 kWp teljesítménnyel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.