2025. 07. 09. szerda
Lukrécia
: 399 Ft   : 340 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Sorozatgyártásra kész a kínai hajófedélzeti vadászrepülőgép(?)

JETfly  |  2012. 11. 06., 13:06

A kínai J-15 típusú, hajófedélzeti vadászrepülőgép a jelek szerint „megérett” a sorozatgyártásra. A közelmúltban a típus egyik példányát az új kínai repülőgép-hordozó, a Liaoning fedélzetén látták átstartolás, illetve leszállás végrehajtása során. Több, a Kínai Haditengerészet festésével ellátott és már nem kísérleti J-15-öst légitámaszpontokon fedeztek fel. Napjainkig a tesztek végrehajtásához mintegy 20 darab J-15 típusú repülőgépet gyártottak és használtak.

Kína gyakorlatilag az utóbbi egy évtizedben foglalkozott a J-15 típusú, hajófedélzeti repülőgép fejlesztésével, amely tulajdonképpen a szovjet Szu-27 típus repülőgép-hordozóra tervezett verziója, amely Oroszországban a Szu-33 típusmegjelölést kapta. Oroszország megtagadta a Szu-33 típus eladását Kínának miután kiderült, hogy Kína J-11 néven gyártja a Szu-27 típus „másolatait”, valamint az a tény, hogy a Szu-33-as típust sem akarták nagyobb mennyiségben megvásárolni, ahogy mondták, „nekik két gép elegendő”.

Kína végül 2001-ben Ukrajnától szerzett be egy Szu-33 típusú repülőgépet azok közül, amelyek a Szovjetunió 1991-es felbomlása után az országban maradtak. A J-15 első prototípusának fejlesztése mintegy két évig tartott, és két évvel ezelőtt a repülőgép végrehajtotta első repülését.

Oroszország nem igazán lelkesedett ezért az eseményért. Orosz repülési szakemberek nyíltan gúnyolták a J-15 típust, alulbecsülve a kínai mérnökök képességét, hogy nem képesek a Szu-33 típus jellemzőivel rendelkező repülőgépet előállítani. Az mind a mai napig köztudott tény, hogy a kínaiak már a múltban is foglalkoztak orosz haditechnikai eszközök másolásával és előfordult, hogy „felsültek”. Ugyanakkor a kínaiak már rendelkeznek kellő tapasztalattal a külföldi technológiákat „lopását” illetően, hogy a J-15-ös megüt(het)i a Szu-33 szintjét.

Mindezekkel együtt Oroszország is elállt a Szu-33 típus használatától, helyette a sokkal olcsóbb MiG-29K típust alkalmazza.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025-07-07 13:18:07
Az Air France-KLM bejelentette, hogy kezdeményezia SAS többségi tulajdonának megszerzését. A csoport jelenleg 19,9%-os részesedéssel rendelkezik a skandináv légitársaságban, és 2024 nyara óta kibővített codeshare és interline megállapodások formájában kereskedelmi együttműködést valósít meg a SAS, az Air France és a KLM között, amelyet tovább erősít a SAS SkyTeam szövetséghez való csatlakozása.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 07. 07., 11:06
A hibrid Nuuva V300-at akár négyszáz kilónyi rakomány szállítására tervezték.
2025. 07. 02., 15:22
Július 2-án, a repülőműszakiak napján köszönetet mondunk mindazoknak, akik a háttérben, sokszor láthatatlanul, de rendkívüli precizitással és elhivatottsággal szolgálnak azért, hogy a Magyar Honvédség légijárművei mindig biztonságosan szállhassanak fel és le.
2025. 06. 30., 09:35
1989. november 6-án az amerikai haditengerészet A-6 Intruder géppárja gyakorló bombázásra szállt fel a Whidbey Island tengerészeti légibázisról. Röviddel az indulás után az egyik gépen műszaki meghibásodás lépett fel.
2025. 06. 26., 12:04
A vízi túlélő képesség gyakorlása fontos része az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetői kiképzésének, akik ezúttal a gépelhagyást követő biztonságos vízbe érkezést és az azt követő túlélési technikákat gyakorolták.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.

  NÉPSZERŰ HÍREK